Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjät, riittääkö ystävillä / lähipiirillä ymmärrystä? Oma kaveri syyttelee vain.

Vierailija
11.03.2016 |

Kyselisin toisten yrittävien äitien kokemuksia aiheesta, ymmärtääkö ystävät ja tuttavat sitä miten vaativaa ja haastavaa yrittäjyys voi olla ja että se saattaa viedä myös vapaa-aikaa? Olen itse tilanteessa, että olen saanut aivan hirvittävät vihat niskaani eräältä kaverilta nyt oman haastavan ja työteliään ajanjakson päätteeksi. Teen töitä kotitoimistossa, jolloin lapset on päivähoidossa ja tämä kaveri on välillä arkisin vapaapäiviä kotona oman lapsensa kanssa. Hän haluaisi tavata kesken minun työpäivien, mennä leikkipuistoon, tulla kahville tms. ja on verisesti loukkaantunut kun yritän selittää että minulla on aivan kädet täynnä töitä vaikka kotitoimistossa töitä teenkin. Olen saanut lukuisia ilkeitä viestejä, syyllistäviä kommentteja ja todella kurjaa käytöstä osakseni, vaikka olen aina yrittänyt avstata viesteihin ystävällisesti ja ehdottaa että voisimme nähdä iltaisin kun olen vapaalla työpäivän jälkeen. Näihin viesteihin en saa edes vastausta, vaan pelkkää haukkumista ettei mikään sopiminen kanssani onnistu. Olen ihan uupunut itse pyytelemään anteeksi omia työkuvioitani, jotka ovat olleet syksyn aikana harvinaisen haastavat. Nyt keväällä kun helpottaa, jonka tiesinkin jo aikaisemmin, laitoin viestiä tälle kaverille että nyt saattaa olla enemmän aikaa nähdä, sain vastauksena vain tylyn kommentin että no niin varmaan ehditkin. Enpä ole jaksanut pitää yhteyttä kun ei koskaan onnistu. Olen ihan ymmälläni tästä ihmeellisestä vihanpidosta, eihän kukaan muukaan pääse kesken työpäivän tapailemaan kavereitaan ja ota sitä varten lapsia pois päivähoidosta? Miksi se, että olen yrittäjä ja teen töitä kotona ja asiakkaiden luona tekee siitä sellaista, että minua saa syyllistää ja haukkua. Taitaa olla niin että tuo kaveruus on vain menneen talven lumia, en jaksa pyydellä anteeksi omia valintojani työelämässä, kun kuitenkin selkeästi olen ilmoittanut ajat jolloin sopii nähdä mutta niihin ei tule vastausta. Oma perhe, oma vapaa-aika ja omasta itsestänikin huolehtiminen ovat kuitenkin suht tärkeitä asioita, joista poden myös huonoa omaatuntoa joten tuntuu etten kyllä jaksa yhtään ylimääräistä painostusta ja syyttelyä enää kenenkään taholta ulkopuolelta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt tuollaiseen. Ystäväsi on ilmeisesti hölmö. Kannataa miettiä tarvitsetko ollenkaan tuollaista "ystävää".

Vierailija
2/2 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais opetella kappalejako.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme