Aargh mitä säätämistä myydä tavaroita Torissa!
Ilmoitusten ja kuvien lisääminen Toriin on kätevää, joten mielelläni myisin tavaroitani sen kautta. Mutta voi hemmetti millaista säätöä suuri osa kaupankäynnistä on! Ehdottamani tapaamispaikka ei millään sovi (asun suurehkon kaupungin keskustassa ja yleensä ehdotan tapaamista joko kotonani tai talon alaovella), tarkkaa tapaamisaikaa ei osata sanoa vaan oletetaan että olen koko päivän kotona, tai sitten tapaamiset perutaan viime tipassa johonkin tekosyyhyn vedoten. Joskus olen ollut jo alaovella odottamassa myytävä tuote kädessäni kun ostaja soittaa että voisinko sittenkin postittaa tuotteen. Tuotteista kysellään lisätietoja ja vastattuani viesteihin ystävällisesti todetaan vain tuotteen olevan "liian kallis" tai keksitään siitä jotain muuta moitittavaa - useimmiten kaikki tiedot olisivat nähtävissä jo itse ilmoituksesta.
Jos kauppa sujuisikin muuten hyvin, niin vastapuolen kommunikointitaidot ovat tätä tasoa: "JA ÄSKEN MAKSETTU TILILLESI 15e!! JOTEN TÄNÄÄN POSTIIN;PLIIS!!!" (suora lainaus saamastani viestistä). Ehkä vaan suosiolla vien loput tavarat kirppikselle niin ei tarvitse sietää noita ostajia.
Tasapuolisuuden nimissä todettakoon, että myös ostaminen Torista on usein turhauttavaa, koska myyjät eivät saa aikaiseksi poistaa jo myytyjen tuotteiden ilmoituksia.
(Joo, tänään on huono aamu. :D)