Tuo joka on saa kassatöistä 1600€/kk nettona....t.ammattivalittaja
minusta se on iso summa. Väitän että on meitä pitkäaikaistyöttömiä muitakin jotka tehtäisiin sitä työtä halevammallakin. Mulle riittäisi esim 1000-1200€/kk nettona.
Kommentit (39)
Ainahan voit mennä 9e/pv "palkalla" töihin jos sun mielestä työstä ei tarvitse maksaa asianmukaista korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Väitä mitä haluat. Kaltaistesi idioottien vuoksi tavallinen palkansaaja on kusessa. Kun paikallinen sopiminen tulee, pääset varmasti tekemään 1200 40h duunia. Miksi et mene työmarkkinatuelka töihin...? Ei nappaa, kun himassa helpompaa...?
Menisin jos joku mut huolisi. Voi riemusta kiljuen menisin työmarkkinatuella töihin. Kyllä minä töitä ennemmin tekisin kun kotona olisin. Kuulemma ei työkkärin mukaan ja myös itse olen hakenut löydy enää paikkoja joihin pääsisi työmarkkinatuella.ap
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voit mennä 9e/pv "palkalla" töihin jos sun mielestä työstä ei tarvitse maksaa asianmukaista korvausta.
Menen kun vaan löydän jonkun paikan. Työkkärin tädin mukaan paikkoja ei ole.ap
Ai 1600e/netto on paljon?? Tietysti on olemassa niitä, joilla tulot ovat tämän alle, mutta eipä tuolla 1600e hirveästi juhlita.
Eikös se ole aika normi summa todellakin. Minä saan nettona noin 1800e/kk. Monen vuoden kokemus ja kielitaitovaatimukset jne. kansainvälinen vientiyritys.
Vierailija kirjoitti:
Ai 1600e/netto on paljon?? Tietysti on olemassa niitä, joilla tulot ovat tämän alle, mutta eipä tuolla 1600e hirveästi juhlita.
On minulle se on paljon. Tulottomalle ihmiselle ja vaikka joskus edes työmarkkinatukea saisin silti se olisi tosi paljon.ap
Jos ei pääse edes työmarkkinatuella töihin, on syytä katsoa peiliin ja pitkäääääään.
Toi 9e pv sopis sulle varmaan just hyvin koska sossu maksaa kuitenkin kaikki vuokrat sähköt, terveydenhuoltomenot ja muut samalla tavalla kun ennenkin ja se tulee vaan ylimääräisenä. Sen lisäksi maksetaan 4e/pv vielä olikohan 280pv siihen päälle joten ihan hyvin sulle jäis rahaa. Bussikorttikin maksetaan jos olet pääkaupunkiseudulta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pääse edes työmarkkinatuella töihin, on syytä katsoa peiliin ja pitkäääääään.
Niitä paikkoja ei kuulemma riitä kaikille ja toki he terveen työttömän ottavat kuin vajaakuntoisen.ap
Vierailija kirjoitti:
Toi 9e pv sopis sulle varmaan just hyvin koska sossu maksaa kuitenkin kaikki vuokrat sähköt, terveydenhuoltomenot ja muut samalla tavalla kun ennenkin ja se tulee vaan ylimääräisenä. Sen lisäksi maksetaan 4e/pv vielä olikohan 280pv siihen päälle joten ihan hyvin sulle jäis rahaa. Bussikorttikin maksetaan jos olet pääkaupunkiseudulta.
Mulle ei sossu maksa yhtään mitään.ap
Olen myymälävastaava ja mulla on oman alan tutkinto, myynninalalta tutkinto ja erikoistutkinto. Saan vähemmän käteen ku toi 1600 nettona. Ei kyllä jää paljon elämiseen kun maksan kaikki laskut, asumiskulut ym. Sä varmaan vertaat siihen et sul ois ton verran lisätienistiä. Eli nyt ku sun miehes muutenkin maksaa kaiken niin et osaa ottaa huomioon että muilla ei tosta rahasta jääkkään käteen yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen myymälävastaava ja mulla on oman alan tutkinto, myynninalalta tutkinto ja erikoistutkinto. Saan vähemmän käteen ku toi 1600 nettona. Ei kyllä jää paljon elämiseen kun maksan kaikki laskut, asumiskulut ym. Sä varmaan vertaat siihen et sul ois ton verran lisätienistiä. Eli nyt ku sun miehes muutenkin maksaa kaiken niin et osaa ottaa huomioon että muilla ei tosta rahasta jääkkään käteen yhtään mitään.
Vaikka asuisin yksin tai kaksin lapseni kanssa pärjäisin tuolla summalla hyvin ja mulle se olisi iso summa. Olen tosi, tosi pienillä tuloilla toimeen tuleva ihminen.ap
tuokin 1600 nettona saava repii yhteiskunnalta vielä esimerkiksi 300 € asumistukea, samaan päästäkseen tuetttoman pitää saada bruttona 600 euroa parempaa palkkaa....
Vierailija kirjoitti:
tuokin 1600 nettona saava repii yhteiskunnalta vielä esimerkiksi 300 € asumistukea, samaan päästäkseen tuetttoman pitää saada bruttona 600 euroa parempaa palkkaa....
Oho, saa vielä lisäksi noin paljon. Minä laskin että tuosta pystyisi maksamaan 600-800€ vuokraa, sitten sähkö/vesi/vakuutus yms laskut ja ruuan ja vielä jäisi säästöön.ap
Minulla on amk-koulutus, työnantajan järjestämää/maksamaa lisäkoulutusta, täydet työkokemuslisät jne. kunnallishallinnon asiantuntijatehtävissä, käteen jää verojen jälkeen 1800 euroa/kk. Tästä sitten vielä lomarahojen leikkaukset ym. jotka kohdistuu julkisen alan töihin. Tiedän, tienaisin yksityisellä samantyyppisistä töistä enemmän...
Vierailija kirjoitti:
en ole ap mut nyt kyllä rupesi kiinnostamaan että oikeastiko pääkaupunkiseudulla maksetaan bussikortitkin ja jotain ekstraa siihen lisäks?
Kaupan kassa valittaa, että käteen jää 1600 euroa kuukaudessa. Miksi? Työn vaativuus ja vastuu ovat lähes olemattomat, mitään peruskoulun jälkeistä tutkintoa ei tarvita, ylitöitä ei ollenkaan ja tuskin joutuu viemään tai edes voi viedä töitä kotiin päivän päätteeksi.
Kaikenlaista sitä kuuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassa valittaa, että käteen jää 1600 euroa kuukaudessa. Miksi? Työn vaativuus ja vastuu ovat lähes olemattomat, mitään peruskoulun jälkeistä tutkintoa ei tarvita, ylitöitä ei ollenkaan ja tuskin joutuu viemään tai edes voi viedä töitä kotiin päivän päätteeksi.
Kaikenlaista sitä kuuleekin.
Pointti ei ollut se, vaan leikkaukset! Jos työaikaa lisätään, pienenee tuntipalkkakin entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ole ap mut nyt kyllä rupesi kiinnostamaan että oikeastiko pääkaupunkiseudulla maksetaan bussikortitkin ja jotain ekstraa siihen lisäks?
Ei makseta bussikorttia.
Väitä mitä haluat. Kaltaistesi idioottien vuoksi tavallinen palkansaaja on kusessa. Kun paikallinen sopiminen tulee, pääset varmasti tekemään 1200 40h duunia. Miksi et mene työmarkkinatuelka töihin...? Ei nappaa, kun himassa helpompaa...?