Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskentelen puhelinasiakaspalvelussa ja ahdistaa

Vierailija
10.03.2016 |

Ahdistaa ne asiakkaat! Eli että miltä kuulostan ja että osaanko olla rentona ja peitellä jännittyneisyyttäni. Mikä mua vaivaa :( Saatan joskus ottaa beetasalpaajan ennen työvuoroa jos kovin sydän pamppailee ja ahdistaa... Mitä ihmettä mä oikeen pelkään?? Ihmisiä me kaikki ollaan...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli asiakkaat eivät ahdista, vaikka toisin sanot. 

Sinua ahdistaa omat reaktiosi. Puhu esimiehelle asiasta. 

Toinen vaihtoehto on vaihtaa alaa. Pärjäätkö kuitenkin ihan normaalisti kasvokkain? Puhelin voi olla vaikea siksi, ettet näe toisen kasvoja, ilmeitä ja elekieltä. Olet vain auditiivisen informaation varassa. 

Vierailija
2/4 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa siihen tottuu mutta et kerro, kuinka kauan olet työtä tehnyt.. Itse kun olen vuosikaudet vastaillut puhelimeen ja kuunnellut myös omia puheluitani niin jotenkin se on luontevaa. Mutta aina ensimmäiset kerrat varsinkin uudessa paikassa on jännittänyt aivan kamalasti!

Olisiko sulla mahdollista kuunnella omia puheluita? Sitä monesti luulee, että äänestä kuulee jännittyneisyyden tai ärtyneisyyden, ja kun jälkikäteen kuuntelee niin sitä onkin kuulostanut ihan normaalilta. Ellei nyt siis suorastaan ole asiakkaalle ääntä joutunut korottamaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö sitä, että sulta kysytään jotain, mihin et tiedä vastausta? Aina voi sanoa, että selvitän asiaa ja laittaa asiakkaan hetkeksi pitoon ja kysyä kollegalta.

Onko sulla vaikeuksia asioida puhelimessa muutenkin? Joillakin ihmisillä on puhelinkammo.

Onko sosiaalisissa tilanteissa vaikeuksia muuten? Onko sulla tarve ottaa beetasalpaajia muutenkin vai vaan töissä?

Kaikkea voi harjoitella ja tottuttaa itseään. Kauan olet tehnyt työtä? Jos olet uusi tuossa hommassa, on ihan normaalia vähän jännittää. Kaikkia jännittää, kun on usi ja epävarma, varmuuttaa saa ajan kanssa.

Vierailija
4/4 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan kanssa siihen tottuu mutta et kerro, kuinka kauan olet työtä tehnyt.. Itse kun olen vuosikaudet vastaillut puhelimeen ja kuunnellut myös omia puheluitani niin jotenkin se on luontevaa. Mutta aina ensimmäiset kerrat varsinkin uudessa paikassa on jännittänyt aivan kamalasti!

Olisiko sulla mahdollista kuunnella omia puheluita? Sitä monesti luulee, että äänestä kuulee jännittyneisyyden tai ärtyneisyyden, ja kun jälkikäteen kuuntelee niin sitä onkin kuulostanut ihan normaalilta. Ellei nyt siis suorastaan ole asiakkaalle ääntä joutunut korottamaan :)

Olen työskennellyt alalla kolme vuotta, eli homman kyllä osaan. Ja puheluita olen kuunnellut vaikka millä mitalla: puheluissa kuulostan todella ammattimaiselta ja luontevalta, eikä jännitys kuulu äänestä yhtään. Eli osaan näköjään peitellä hermostuneisuuteni hyvin, mutta sisältä olen ihan palasina jännitykseni vuoksi. Työvuoron alku on usein pahin: ensimmäinen 1-2 tuntia jännittää, sitten jännitys laantuu. Kun pääsen vauhtiin, niin asiakkaisiin ja jännitykseen "turtuu" eikä enää jaksa edes jännittää niin paljon. Yövuorot ovat parhaita, olen itse silloin niin poikki etten jaksa jännittää yhtään :D