Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitteko auttaa keskenmenoasiassa?

Vierailija
10.03.2016 |

Mulla on tänään täynnä 11 raskausviikkoa. Viime yönä heräsin siihen, että mun pikkuhousut hulahti läpimäriksi hieman verisestä nesteestä.

Näin kolme lasta synnyttäneenä pidän todennäköisenä, että kyse on lapsivedestä. Vaihdoin housut ja laitoin siteen ja sen jälkeen ehkä noin puolen tunnin ajan tuli supistuksenomaisia kipuja.

Ne kuitenkin loppui, eikä verenvuotokaan alkanut ja nukahdinkin uudestaan. Nyt side on ihan kuiva, vatsa on vähän kipeä, mutta ei kovasti.

Pelihän on varmasti menetetty ja tiedän ettei tätä mikään lääkäri estä.

Mutta jos oletetaan, että vuoto alkaa kohta ja pärjäilen sekä sen että kivun kanssa, niin mitä pitää tehdä? Neuvolassa on enää vain joku keskitetty numero, omalle th:lle ei voi enää soittaa vaan jättää soittopyynnön.

Pitääkö mennä lääkäriin, pitääkö jotenkin tarkistaa, että kohtu on tyhjentynyt? Vai vuodanko vaan rauhassa ja perun sitten vaan sovitun neuvolan ja reilun viikon päässä olevan nt-ultran ja testaan itse joskus kuukauden päästä raskaustestillä, että kaikki raskaushormonit on poistuneet kehosta? Vai miten tässä asiassa toimitaan kun tosiaan jo 12 raskausvikko käynnistyy?

Osaatteko auttaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä kävisin äitiyspolilla näytillä tänään.

Olen pahoillani jos sait keskenmenon, mutta ei se nyt vielä varmaa ole.

Vierailija
2/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken vuodon ei kannata mennä, koska silloin ei vielä voida sanoa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin isoilla viikoilla mene heti tänään käymään lääkärissä. Vaikka lääkärit ei ehkä mitään pystykään tekemään niin kyllä tilanne olisi hyvä tarkistaa ultralla. Voi nimittäin hyvinkin olla että kaikki on kuitenkin hyvin. Jos kyseessä on keskenmeno niin voisin kuvitella että on sen verran kipeäkin tuossa vaiheessa että siihen olisi kiva saada vahvempaa lääkettä. Sinuna soittaisin ehkä äitiyspolille ja kysyisin neuvoa, todennäköisesti ohjaavat sinut päivystykseen.

Vierailija
4/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittaisin sinne neuvolaan. Eikös noilla viikoilla kuitenkin jo hyvällä todennäköisyydellä kuulu mahdolliset sydänäänet. Itseltä ainakin kuunneltiin kun tuli viikolla 13 loraus ja paniikissa tietty soitin ja sain mennä heti sinne. Ja kaikki oli hyvin :)

Vierailija
5/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yrittäisin mennä jonnekin näytille. Vaikeaahan se toki on. Sairaalan päivystys?

Vierailija
6/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinne äitipolille noin vaan mennä. Eikö sinne tarvitse aina jonkun lähetteen? Mun mielestä neuvolassa oli joku ohjeistus, että vasta viikon 22 jälkeen raskauteen liittyvissä ongelmissa soitellaan äitiyspolille.

Eli terveyskeskukseenko tai yksityisellekö mun pitäisi mennä nyt?

Vierailija
7/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa on mentävä jonnekin ja mielellään tänään, sillä JOS kyseessä on keskenmeno eikä kohtu tyhjene kokonaan niin tulehduksen vaara on suuri. Toivotaan vielä että kaikki olisi kunnossa eikä kyseessä olisi keskenmeno!

Vierailija
8/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän kaupungissa ole jotain yleistä ajanvaraus/neuvontapuhelinta josta voisi kysyä apua ja toimintaohjeita? Jos siis neuvolaan on hankala päästä läpi. Meilläkin on vain 30 min päivässä soittoaikaa neuvolaan, muuten voi laittaa tekstarin ja soittavat takaisin. En mäkään minnekään äityispolille lähtis suoraan, täällä tarvitaan lähete. Ellei nyt siis ole jo suurinpiirtein synnyttämässä.

Vierailija
9/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun tyhjeneminen selviää vasta muutaman päivän päästä. Keskenmenon ollessa käynnissä on kohdussa joka tapauksessa raskausmateriaalia.

Vierailija
10/10 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain keskenmenon vk 13 ja vuotoa tuli kyllä todella runsaasti, vaikken kipeä mielestäni ollutkaan. Ilman sairaalakeikkaa en olis selvinnyt. Olin yön tarkkailussa, että loppuisko se vuoto, mutta katsoivat parhaaksi vielä kaapia. Kysy nyt ainakin tk:sta ohjeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä