Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nilkannyrjähdys

Vierailija
09.03.2016 |

Kaaduin reilu kolme viikkoa sitten ja minulla todettiin nilkan nyrjähdys. Jalalla pystyy jo normaalisti kävelemään. Mutta särkee edelleen jos varaa kaiken painon juuri kipeelle jalalle ja jos jalkaa kääntelee niin tekee todella kipeää. Jalka on edelleen turvonnut edelleen. Onko normaalia että on edelleen turvonnut vai pitäisikö mennä uudestaan lääkäriin? Lääkäri sanoi silloin että viikon sisällä pitäisi turvotuksen laskea. Tuntuu vaan niin turhalta mennä lääkäriin kun jalalla pystyy kuitenkin kävelemään. Jalkaa ei kuvattu ollenkaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ei siis annettu keppejä tai muutakaan? Sanottiin vaan, että kävele samaan malliin? Aika hassua, koska ainakin ennen annettiin kepit 1–2 viikoksi, jolloin turvotus laski siinä samalla, kun kipeälle jalalle ei varattu. Joskus sai myös tuen.

Saitko mitään hoito-ohjeita? Oletko pitänyt kylmää nilkan päällä ja pitänyt jalkaa kotona koholla? Mitenkäs särkylääkkeet?

Mä ehkä soittaisin omalle sairaanhoitajalle ja kysyisin, mitä kannattaa tehdä.

Vierailija
2/3 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut, että iän karttuessa nilkka paranee hitaammin. Myös toisinaan nilkka nyrjähtää pahemmin, ja toipuminen kestää, vaikka mitään isompaa oliskaan pielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kyllä kepit ja niiden kanssa kävelin ensimmäiset 1.5 Viikkoa mutta jätin ne sitten pois kukun pystyin kävelemään ilman niitä. Olen pitänyt kylmää,jalka ollut sidottuna mutta silti turvotus ei laske.Burana 600mg sain. Ja sitä ottanut aina kun on ollut tarvis. Taidan soittaa terveyskeskukseen ja kysyä sieltä. Siskoni on sairaanhoitaja ja hän ihmetteli miksi ylipäätänsä jalkaa ei kuvattu.