Näillä eväillä Suomen talous nousuun ilman pakkolakeja tai yhteiskuntasopimusta
Miksi ei laiteta muita näkökulmia nyt kuin että hallitus on oikeassa, ay liikkeet väärässä?
Esimerkiksi miksi ei ajatella oman kotimaan myynnin kannalta asioita? Itse joudun juoksemaan halvimman tuotteen perässä ja usein se halvempi vaihtoehto on jostain muualta kun Suomesta. Kaikkea ei kotimaisena saa mutta ostaisin enemmän suomalaista mikäli olisi varaa, nyt olen osa-aikatyössä joten tulot on tiukilla.
Toinen mistä saataisiin rahaa on varmistamalla ettei verorahat mene veroparatiiseihin. Sieltä saisi helposti monia miljardeja verrattuna 6e pitsoihin.
Katsottaisiin mihin sitä rahaa laitetaan valtiossa ja jos yksityistetään jotain ajatellaan asiaa pitkällä aikavälillä eikä vain rahankiilto silmissä (esim Caruna).
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Eipä siitä harrastamisesta oikein uskalla yritystä perustaa, koska Suomessa yrittäjyys tehdään niin epävarmaksi. Menee kaikki talot ja tavarat, etkä saa edes työttömyyskorvausta, jos homma ei toimi. Aloittelevien yritysten verotusta pitäisi keventää ja pieniä yrityksiä tukea, mutta sehän on mahdotonta, koska päättäjillä itsellään on suhteet suuryrityksiin ja he ajavat ainoastaan heidän etujaan.
Pitäisi poliitikkojenkin ymmärtää, että pienet ja keskisuuret yritykset työllistävät eniten, eikä niitä vain voi niputtaa kansainvälisten suuryritysten kanssa esim. verotuksen ja sääntöjen puolesta. Kasvua ei näin tapahdu.
Turha hypettää jollakin Slushilla ja vietellä tietämättömiä nuoria konkurssiin. 1990-luvun lama on katkerana monien yrittäjien ja heidän lastensa mielissä.
Mulla on harrastus, jota voin tehdä myös työnä. Ja välillä teenkin. Mutta ei siitä työksi ole. Ylläkirjoitetun esimerkin mukaan ja koska "harrastustyöhön" käytän sivutulojen veroprosenttia (joo tasottuu joskus) saan käteen kokonaiset 32% siitä, mitä "asiakkaalta" laskutan.
Juuri näin. Eduskunnan kokokonaiskulut ovat luokkaa 165 miljoonaa euroa vuodessa. Jos kulut puolitettaisiin olisivat ne ehkäpä mielikuvitusmaailmassa enää 80 miljoonaa. Sillä ei Suomi nouse. Voitaisiin jakaa jokaiselle Suomalaiselle säästyneillä rahoilla tikkari?