Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän näistä eroperheiden lapsista joita riepotellaan monen kodin väliä mahtaa tulla :((((

Vierailija
08.03.2016 |

Löytävätköhän koskaan kotia!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla jotenkin tylsä päivä? Aloita myös ketju siitä, mitä mahtaa tulla lapsista, jotka viedään alle 3 v päiväkotiin.

Vierailija
2/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, varsinaisia testituloksia ei ole vielä saatavilla. Vanhimmat tämän systeemin edustajat ovat vasta parikymmpisiä ja heitäkin on harvassa. 

Vuoroviikot yleistyvät kunnolla vasta 2000-luvun alussa ja nyt ovat aika yleinen käytäntö. 

Hyvä kysymys minusta eli vastaaja 1 voi poistua, jos aihe ei kiinosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe.

Mitäs näistä (tosin vain 2 kotia) - insinööri, suurtalouskokki/cateringyrittäjä ja filosofian maisteri.

Voi paska nro 2 - mun lapset on viety tarhaankin 1v:nä...

Vierailija
4/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtoreita maistereita melkein jokainen....

Vierailija
5/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseltaan varmaan mitä vaan, en kyllä ymmärtänyt kysymystä näin. Joillekin voi jäädä sisäisesti turvaton ja levoton olo, joka näkyy ongelmina pysyvien ihmissuhteiden luomisessa ja vanhemmuudessa. Näin voi käydä kuitenkin myös perinteisten perheiden lapsille, jos niissä on vuorovaikutusongelmia. Usein lapset selviytyvät hyvin, jos heistä huolehditaan. Ei ole yhtä ainoaa hyvää tapaa elää perheenä.

Vierailija
6/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohtoreita maistereita melkein jokainen....

työssä käyvät siis?

Vierailija
7/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, varsinaisia testituloksia ei ole vielä saatavilla. Vanhimmat tämän systeemin edustajat ovat vasta parikymmpisiä ja heitäkin on harvassa. 

Vuoroviikot yleistyvät kunnolla vasta 2000-luvun alussa ja nyt ovat aika yleinen käytäntö. 

Hyvä kysymys minusta eli vastaaja 1 voi poistua, jos aihe ei kiinosta. 

Ihan aiheellinen aihe minustakin! ap

Vierailija
8/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monet vastustavat tasaveroista vanhemmuutta eron jälkeen, sehän on lastenkin etu. Toisen vanhemman menettäminen (eli pelkkä tapailusuhde toiseen vanhempaan) on ilmeisesti pienempi paha, eikä aiheuta hylkäämisen tunteita?

Vierailija
9/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutukseltaan varmaan mitä vaan, en kyllä ymmärtänyt kysymystä näin. Joillekin voi jäädä sisäisesti turvaton ja levoton olo, joka näkyy ongelmina pysyvien ihmissuhteiden luomisessa ja vanhemmuudessa. Näin voi käydä kuitenkin myös perinteisten perheiden lapsille, jos niissä on vuorovaikutusongelmia. Usein lapset selviytyvät hyvin, jos heistä huolehditaan. Ei ole yhtä ainoaa hyvää tapaa elää perheenä.

Meillä on pohdittu eroa useita kertoja, lapset eivät ole halunneet siihen kiertolaisen elämään. Ihan pian ovat lähdössä omaan elämään ja sitten vasta ratkaisujen aika. Elämä sinällään kunnossa ei väkivaltaa tai kolmansia osapuolia eikä mitään muutakaan pakottavaa syytä erota. Hoidetaan lapset yhdessä kun on tullut ne hankittuakin yhdessä. Ainoo minkä voisin itse hyväksyä on se että vanhemmat reissuaisivat kotien väliä mutta lapset asuisivat koko ajan samaa kotia. Ja aivan, en tarkoittanut koulutusastetta ;) ap

Vierailija
10/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on tehty tutkimuksia. Ja yllätys yllätys. Paras lapselle on tietysti toimiva ydinperhe, mutta toiseksi paras on kahden tasavertaisen kodin systeemi. Lapsi saa tällöin olla kummankin vanhemman kanssa ihan normaalia arkea ja viikonloppuja. Kovin dramaattinen kielenkäyttö riepottelusta ja kiertolaisuudesta kertovat vain henkilön omasta tarkoitushakuisesta käyttäytymisestä. Monet äidit haluavat pitää lapset luonaan, jotta saisivat mahdolliset elatusmaksut, lapsilisät, asumistuet jne. Eivät lapset siitäkään yleensä kärsi, jos kesällä heitä "riepotellaan" kaupunkiasunnon ja kesämökin välillä.

Vierailija
11/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä mitä mun lapsista tulee, eivät ole aikuisia. Kahta kotia ovat kyllä asuneet jo kohta seitsemän vuotta. Pirun fiksuja lapsia ne ainakin vielä on, varsin tasapainoisia myös.

Itse muistelen hyvällä myös omaa kahden kodin elämääni 80-luvulla. Sitten vasta alkoi mennä mun asiat alamäkeen kun vanhempani siirtyivät joka toinen viikonloppu-systeemiin...

Vierailija
12/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon eroperheen lapsi, enkä tunne olevani "kotona" missään. Koko ajan on tunne että pitäisi päästä jonnekkin muualle.

Vierailija
13/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon eroperheen lapsi, enkä tunne olevani "kotona" missään. Koko ajan on tunne että pitäisi päästä jonnekkin muualle.

Tuonkin voi kokea toisinpäin.

Mun lapset ovat sopeutuneet elämään missä tahansa helposti ja kivuttomasti koska aina on ollut luottamus perheeseen ei paikkaan tai rakennukseen. Koskee myös tätä päivää kun työskentelevät ja elävät ympäri maailmaa. Koti on siellä missä sydän on

Vierailija
14/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:lla jotenkin tylsä päivä? Aloita myös ketju siitä, mitä mahtaa tulla lapsista, jotka viedään alle 3 v päiväkotiin.

Entäs ne erolapset, jotka menevät alle 3v päiväkotiin? Koteja onkin yhtäkkiä kolme.

Vierailija
15/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän vuotta menty tällä systeemillä. Toistaiseksi ihan normaaleja nuoria naisia heistä on kasvamassa. Äiti ja isä, molemmat yhtä tärkeitä lapsille.

Vierailija
16/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas mietin, millaisia tunne-elämän vaurioita syntyy ns. kulissiliitossa eläville lapsille ja heidän kykyään aitojen tunteidn tunnistamiseen. Mut kukin tyylillään. Erossa voi asiat hoitaa monin tavoin ja se varmaan kyllä näkyy sitten vanhempana.

Vierailija
17/17 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas mietin, millaisia tunne-elämän vaurioita syntyy ns. kulissiliitossa eläville lapsille ja heidän kykyään aitojen tunteidn tunnistamiseen. Mut kukin tyylillään. Erossa voi asiat hoitaa monin tavoin ja se varmaan kyllä näkyy sitten vanhempana.

Tämä!

En edes tajunnut miten tunnekylmä meidän perushyvä liitto oli ennen kuin vuosi eron jälkeen silloin 12v tytär yhtäkkiä sanoi ettei ole koskaan ennen kuullut mun nauravan. No ei paljon naurattanut kun oli puskettava arkea eikä toisesta saanut mitään läheisyyttä eikä lämpöä saati tukea. Kaikki kuitenkin hoidettiin "koska niin kuului tehdä"

Onneksi - erityisesti esikoispojalle - saimme vielä upean uusperheen jossa hänkin oppi naisen arvostusta ja tunteiden näyttämistä ja arjen kumppanuutta!

3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän