Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 pitkää nimeä postiluukussa

Vierailija
08.03.2016 |

Muutin miesystäväni kanssa kerrostalokämppään. Molemmilla on pitkä sukunimi, saavatkohan molemmat mahtumaan postiluukkuun? Kokemuksia?

11 ja 12 kirjainta... Äh, lyhennetäänkö niitä jotenkin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 nimeä: 8, 5 ja 4 kirjainta - ja oven numerossa on 7 numeroa.

Vierailija
2/6 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laitetaan kahdelle riville. Kyllä mahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaimet vaan tiiviisti tai ehkä huoltofirma tulostaa siistin dymo-tarran

Mä muuten joskus pohdin tällä palstalla, mitä ne Islannissa tekee, kun kaikilla perheessä voi olla eri sukunimi, eikä islantilaisten nimet ole yleensä lyhemmistä päästä, kun ne on kaikki jotain Sigurðardóttirreita. Joku tietävämpi osasi kertoa, että siellä pitää olla kaikkien nimet postilaatikossa silti. Ehkä huoltofirman pitää konsultoida islantilaisia kollegojaan siis.

Vierailija
4/6 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muuten joskus pohdin tällä palstalla, mitä ne Islannissa tekee, kun kaikilla perheessä voi olla eri sukunimi, eikä islantilaisten nimet ole yleensä lyhemmistä päästä, kun ne on kaikki jotain Sigurðardóttirreita. Joku tietävämpi osasi kertoa, että siellä pitää olla kaikkien nimet postilaatikossa silti. Ehkä huoltofirman pitää konsultoida islantilaisia kollegojaan siis.

Islantilainen patronyymi ei ole sukunimi! Islannissa ihmiset listataan etunimensä perusteella, joten varmaankin postilaatikossa lukee etunimi - en tiedä.

Vierailija
5/6 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Islantilainen patronyymi ei ole sukunimi! Islannissa ihmiset listataan etunimensä perusteella, joten varmaankin postilaatikossa lukee etunimi - en tiedä.

Ymmärsit kuitenkin pointin. Sitäpaitsi, jos olisin sanonut patronyymi, joku olisi tullut vinkumaan, että osalla niistä on matronyymi. Ja sitten osalla ei kumpaakaan, vaan ihan sukunimi.

Mä muistelen sen keskustelun perusteella, että postilaatikossa oli siis koko nimi. En ole varma, siitä on monta vuotta. Joku voisi tulla taas kertomaan, jos on viisaampi. Mä haluaisin nähdä kuvan islantilaisesta postilaatikosta/-luukusta.

Vierailija
6/6 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit kuitenkin pointin. Sitäpaitsi, jos olisin sanonut patronyymi, joku olisi tullut vinkumaan, että osalla niistä on matronyymi. Ja sitten osalla ei kumpaakaan, vaan ihan sukunimi.

Mä muistelen sen keskustelun perusteella, että postilaatikossa oli siis koko nimi. En ole varma, siitä on monta vuotta. Joku voisi tulla taas kertomaan, jos on viisaampi. Mä haluaisin nähdä kuvan islantilaisesta postilaatikosta/-luukusta.

Anteeksi jos jotenkin loukkasin sua, tarkoitukseni oli vain keskustella. En ymmärrä, miksi koit viestini loukkaavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän