Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

☕ Saako raskaana juoda kahvia? ☕

Vierailija
08.03.2016 |

Eli saako juoda kahvia maidolla yhden kupin päivässä? Olen raskaana ja vasta hyvin alussa......

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa juoda. Yksi kuppi ei pahaa tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli saako juoda kahvia maidolla yhden kupin päivässä? Olen raskaana ja vasta hyvin alussa......

ei saa juoda ja syödä ollenkaan.

Vierailija
4/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ihan idiootti ja kokematon kysymys. Älä ole naurettava.

Vierailija
5/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa juoda, vaikka useammankin, kunhan pysyy kohtuudessa. Ei pannullista mielellään. ;-)

Vierailija
6/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anteeksi, siksi täällä kyselenkin... ikää 20 ja ei lapsia.

Vierailija
7/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet 20-vuotta ja haluat jo äidiksi ja et tiedä kahvista tai ylipäätänsä kahvilaaduista mitään. Oletko täysin tosissasi?

Itse olen 37 vuotias ja kolmen lapsen äiti. Tiedän kyllä kahvista kaiken ja myös ruokailu/juomaäännöt raskaana ollessa.

Olet sinä niin kokematon pikku likka, että opiskele vielä lisää. Tiedän mistä puhun.

Sitä paitsi miten sinunlaisellasi likalka on aikaa maleksia internetissä? Kysyn vain.

Terveisin,

Erittäin kokenut aikuinen - kolmen lapsen äiti - 37 v.

Vierailija
8/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin mamma 37 w. Niin itseään täynnä oleva rouva, hus hus pois sinne mistä tulitkin.

Vierailija
9/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D äly hoi

Vierailija
10/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä tältä nokkavalta tädiltä, miten kahvinlaatu liittyy ap:n kysymykseen?

Vierailija
11/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat juoda kahvikupposen jos toisenkin. :) itse en ekaa odottaessa juonut ollenkaan kahvia, mutta olinkin lopettanut kahvin juonnin muutamaa kk ennen raskaaksituloa. Nyt odotan toista ja juon aamulla kuppojen, jos pahoinvoinnilta mieli tekee.

Onnea odotukseen. :)

Vierailija
12/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

☕☕☕ älä nyt ihan hullun lailla sitä kittaa☕☕☕ kuitenkaan.

Voi tulla liian pirtsakoita lapsia.... :)

Vierailija
13/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden suosituksen mukaan saisi juoda max kaksi kuppia päivässä (1,5dl/kuppi) tai noin litran mustaa teetä ja/tai kohtuudella kolajuomia.

Vierailija
14/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa👍🏾☕️☕️☕️☕️☕️☕️☕️☕️💃

Vierailija
15/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositushan Suomessa on tällä hetkellä max 4,5dl (kupillinen = 1,5dl), mutta jatkuvasti sitä ollaan rajoittamassa ja saattaapi olla, että kohta suosituksissa kehoitetaan välttämään kokonaan. Sit kannattaa vielä hiukan laskella saako kofeiinia muualta missä määrin, esim. kaikki tietää, että tummassa suklaassa ja kokiksessa on kofeiinia, mutta myös jossakin siemenissä. ...Teessä on kofeiinia noin 1/2 siitä mitä kahvissa. 

Vierailija
16/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet 20-vuotta ja haluat jo äidiksi ja et tiedä kahvista tai ylipäätänsä kahvilaaduista mitään. Oletko täysin tosissasi?

Itse olen 37 vuotias ja kolmen lapsen äiti. Tiedän kyllä kahvista kaiken ja myös ruokailu/juomaäännöt raskaana ollessa.

Olet sinä niin kokematon pikku likka, että opiskele vielä lisää. Tiedän mistä puhun.

Sitä paitsi miten sinunlaisellasi likalka on aikaa maleksia internetissä? Kysyn vain.

Terveisin,

Erittäin kokenut aikuinen - kolmen lapsen äiti - 37 v.

No siis joo olen 20. Mitä sitten? Kyllä haluan äidiksi. Miksi mun pitäisi tietää kahvista kaikki. En käsitä. Kysyin vaan neuvoa täältä. Onko se niin paha juttu? Niin ja miksi mulla on aikaa, niin mä olen nyt vapaalla. Vieläkö haluat tietää jotakin? =D

Vierailija
17/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain ensimmäisen lapseni 21-vuotiaana ja en kysellyt näin tyhmiä keltään. Että ei se ikä ole mikään syy heittäytyä vajaaksi, ellet sitten tarkoituksella sitä tee...

Jos sulla vähäänkään on aivoja olemassa, niin olisit voinut itse päätelläkin vastauksen.

Toivottavasti sulta on viety esim. oikeudet äänestää. Pelottaa näin taukit ihmiset, jotka mahdollisesti saisivat päättää ketkä pääsevät kansanedustajiksi tai jopa prseidentiksi..

Vierailija
18/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositushan Suomessa on tällä hetkellä max 4,5dl (kupillinen = 1,5dl), mutta jatkuvasti sitä ollaan rajoittamassa ja saattaapi olla, että kohta suosituksissa kehoitetaan välttämään kokonaan. Sit kannattaa vielä hiukan laskella saako kofeiinia muualta missä määrin, esim. kaikki tietää, että tummassa suklaassa ja kokiksessa on kofeiinia, mutta myös jossakin siemenissä. ...Teessä on kofeiinia noin 1/2 siitä mitä kahvissa. 

Pieni tarkennus, teessähän ei ole kofeiinia lainkaan.

Se on eri asia kuin kahvi.

Tee on lehdestä tehty/keitetty.

Kahvi on pavuista tehty.

Väitätkö siis nyt, että kaikissa kasveissa on kofeiinia? Persilja, apilanlehti, mansikanlehti, tilli, ratamonlehti?

Vierailija
19/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia☕☕☕ja ehkä vähän kakkua🍰🍰🍰mutta ei alkoholia🍷🍹🍸. Lapselle maitoa🍼🍼🍼. Ei kannata kuitenkaan herkutella liikaa🍦🍨🍩🍬🍭🍫🍟🍕sillä silloin voit muuttua lihavaksi🐖...

Vierailija
20/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa juoda mutta vain vähän eli 3 dl päivässä (suositus 1,5 dl x 2) Huomioi kupin koko, mittaa vaikka niin tiedät paljonko kahvikuppisi vetää. Katso täältä ohje http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/ravintojavitamiinit/Sivut/Kahvi-ja-tee.aspx

Kahvi voi aiheuttaa keskenmenon tai lapsen pienipainoisuuden jos sitä juo paljon.

Itse en alkuraskaudessa pystynyt juomaan kahvia kun sydämeni rupesi jumputtamaan kofeiinista ja teki huonon olon. Vaihdoin teehen. Nyt toisella kolmanneksella juon aamulla yhden n.2dl kupin maitokahvia, en enempää.

Katso täältä myös muut ruoka ym. suositukset jos et vielä ole neuvolaan asti päässyt. http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/ravintojavitamiinit/Sivut/default.aspx 

Foolihappolisä on ensisijainen jota tulisi syödä, jotta lapsen hermostoputki sulkeutuu kunnolla. Saa apteekista sellaisenaan tai sitten äitiysmonivitamiineista. Tämän hermostoputken, josta tulee selkäranka, sulkeutuminen tapahtuu jo ennen 12 viikkoa, ja foolihapon puutos on yksi syy miksi tätä hermostoputken sulkeutumishäiriötä ilmestyy (aiheuttaa pahimmillaan sen, että lapsi ei kävele ikinä eikä pysty pidättämään ruumiintoimintoja)

THL sivusto ravinnosta http://www.evira.fi/files/attachments/fi/elintarvikkeet/tietoa_elintarvikkeista/elintarvikevaarat/evira_taulukko1.pdf tai

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/tietoa+elintarvikkeista/elintarvikevaarat/elintarvikkeiden+kayton+rajoitukset/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan