Aikuisuus on sitä, että saa tehdä, niin kuin haluaa
Aikuisuus on oman tahdon mukaan elämämistä. Nämä, jotka ahdistuneena elävät elämäänsä sukulaisten, tuttavien, omien lasten tai vaikka naistenlehtien odotusten ja toiveiden mukaan, eivät ole koskaan kasvaneet aikuisiksi. Lapsethan joutuvat elämään muiden tahdon alaisina.
Minä teen asioita, joista tulen onnelliseksi, ja jätän tekemättä sen, mistä en tule onnelliseksi. Tämä on yksinkertainen ja harvinaisen toimiva periaate.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Haluan ryöstää pankin, mutta en saa.
Kyllä saat. Siinä on vain omat riskinsä. -ap
Aikuisuuteen liittyy myös vastuunkantaminen omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään...tämä tuppaa unohtumaan joiltakin aikuisilta, jotka elää niinku itse tahtoo...
Samaa mieltä. Uskomatonta miten paljon ihmisissä on täysin tahdottomia lampaita ja kynnysmattoja.
Luulen, että aika harva oikeasti haluaisi ryöstää pankkeja. Ne jotka ryöstävät tai haaveilevat siitä, tekevät niin, koska haluavat saada paljon rahaa nopeasti. Sitä rahaa voi kuitenkin hankkia muillakin keinoin. Itse ryöstöstä voi joku saada jännitystä elämään, mutta sitäkin voisi saada laillisesti. Se, että on oikeus elää elämäänsä kuten haluaa ja miellyttämättä muita ei tarkoita, että on oikeus määritellä omat lait ja tehdä vahinkoa muille. Jos tekee rikoksen, ottaa myös riskin, että jää kiinni.
En pidä "vastuun kantamista" leimallisesti aikuisena piirteenä, sillä myös lapset joutuvat vastaamaan tekosistaan. Kyky elää vapaasti on se, mikä erottaa aikuisen lapsesta. -ap
Vierailija kirjoitti:
En pidä "vastuun kantamista" leimallisesti aikuisena piirteenä, sillä myös lapset joutuvat vastaamaan tekosistaan. Kyky elää vapaasti on se, mikä erottaa aikuisen lapsesta. -ap
Oletko velaton ja työtön/eläkkeellä? Jos olet, olet vapaa. Muussa tapauksessa olet systeemin orja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko velaton ja työtön/eläkkeellä? Jos olet, olet vapaa. Muussa tapauksessa olet systeemin orja.
En ole kenenkään orja. Olen ottanut lainaa ihan vapaasta tahdostani, koska laina on minulle yksi taloudellinen työkalu muiden joukossa. Työskentelen alalla, jonka olen itse valinnut ja joka sopii minulle hyvin. Mielestäni ihmiset, jotka pitävät velkaa ja palkkatyötä orjuuttavina asioina, eivät ole oikein oivaltaneet niiden hyödyllisyyttä ihmiselle itselleen.
Suomessa voi toki olla työtön ja velatonkin, jos haluaa. Minä olen halunnut muuta. -ap
Ei ole. Tai ainakin se pitää sisällään myös vastuun kantamisen omista teoistaan ja valinnoistaan.
Onhan siinä vastuunsa, mutta en vaihtaisi silti. Välillä haaveilen, että oispa taas lapsi/nuori, mutta sitten luen täältä natsivanhempien sääntöjä. Hyi helvetti, onneksi oon aikuinen :D
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä vastuunsa, mutta en vaihtaisi silti. Välillä haaveilen, että oispa taas lapsi/nuori, mutta sitten luen täältä natsivanhempien sääntöjä. Hyi helvetti, onneksi oon aikuinen :D
En minäkään hakaile nuoruuteen tai lapsuuteen, vaikka minulla kiva lapsuus olikin. Aikuisena ihminen on vasta kokonaan ihminen. Ja mitä vastuisiin tulee, aikuinen pystyy sentään valitsemaan vastuunsa, lapsi ei. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kenenkään orja. Olen ottanut lainaa ihan vapaasta tahdostani, koska laina on minulle yksi taloudellinen työkalu muiden joukossa. Työskentelen alalla, jonka olen itse valinnut ja joka sopii minulle hyvin. Mielestäni ihmiset, jotka pitävät velkaa ja palkkatyötä orjuuttavina asioina, eivät ole oikein oivaltaneet niiden hyödyllisyyttä ihmiselle itselleen.
Suomessa voi toki olla työtön ja velatonkin, jos haluaa. Minä olen halunnut muuta. -ap
Jos olet työssä, olet orja. Voit yrittää valehdella itsellesi, mutta tosiasiat on tosiasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet työssä, olet orja. Voit yrittää valehdella itsellesi, mutta tosiasiat on tosiasioita.
Tuo on tulkinta, ei tosiasia. Tulkintojen erottaminen tosiasioista on myös aikuisuuteen kiinteästi liittyvä taito. -ap
Pakko käydä masentuneena töissä että saa laskut maksettua ja ruokaa pöytään. Hyvä jos joku on riippumaton mistään.
Taidat olla pedofiili joka hakee täältä.myönnytyksiä haluilleen.
Väärin. Haluan ryöstää pankin, mutta en saa.
Aikuisuus on sitä että on itse vastuussa omista teoistaan.