Ammattikorkeakoulujen naurettavat nimet, voittaja on XAMK!
On Laurea, Centria, mutta ylivoimaisesti naurettavimman kuuloinen titteli on kyllä XAMK eli Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
No mistä se XAMK on lyhenne?
KS on korvattu X:llä. Ksamk oli emoyhtiön nimenä eikä sitä kuulemma voinut ottaa koulun nimeksi, niin piti keksiä uusi...
Vierailija kirjoitti:
No kaakkois-suomen ammattikorkeakoulu. KS=X
Löytyy niitä alemmistakin opintoasteista.
Terveisin Winnovasta valmistunut laborantti.
WinNovaa ei talon omakaan väki osaa kirjoittaa rekisteröidyssä luonnottomassa muodossaan iso N keskellä sanaa.
Ylivoimaisesti naurettavin on Metropolia, joka sijaitsee pienessä kaupungissa taigan laidalla (Helsinki). Kyllä hävettäisi esitellä tuollaista nimeä maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
tty
titityy
savonia on itse asiassa aika kiva nimi
Vierailija kirjoitti:
savonia on itse asiassa aika kiva nimi
Juu, niin onkin Haarukalle.
Samaan kastiin menee myös museopuolelta HAM. Ihan typerää matkia jenkkinimiä esim. MOMAa.
Ystäväni opiskeli 2.asteen koulussa nimeltä Novida. No vida= Ei elämää.
Mitä hemmetin väliä joillain ammattikorkeakoulujen nimillä on (tai tässä tapauksessa lyhenteiden)?
Minusta tyhmin on VAMK. Ei muuten, mutta joskus radiossa tuli sen englanninkielisiä mainoksia, jossa lopuksi todettiin iskulause "VAMK yourself" mikä englantilaisittain äännettynä kuulosti ihan "wank yourself" eli vedä käteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Olisihan sitä voinut järkeäkin käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Olisihan sitä voinut järkeäkin käyttää.
Kenen pitäis käyttää järkee?
Enpäs ole koskaan kokenut että lyhenteet tai koulujen nimet olis naurettavia, kaikkea sitä!
Voi luoja, onneksi opiskelen yliopistossa :D Aina tulee keväisin myötähäpeä, kun kaiken maailman xamk, vamk, metropolia, laurea, ala-pöytyän ravintola-alann ammattikorkeakoulut ynnä muut alkaa mainostamaan nopeaa ja hauskaa tietä työelämään radiossa, lehdissä ja telkkarissa. Tulee auttamatta olo, ettei muuten saada opiskelijoita = taso huonoa.
Mitä väliä sillä on, mikä kirjain lisätään AMK:n eteen? Hauskaa et tietyt kirjaimet hyväksytään ja joillekin sit nauretaan. En nyt ymmärrä teidän logiikkaa... Kai teillä on sit lempi numerotkin ja inhokkinumerot olemassa? :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, mikä kirjain lisätään AMK:n eteen? Hauskaa et tietyt kirjaimet hyväksytään ja joillekin sit nauretaan. En nyt ymmärrä teidän logiikkaa... Kai teillä on sit lempi numerotkin ja inhokkinumerot olemassa? :D
Jatkan vielä...
"Mä vihaan numeroo 3! Ja siks mua naurattaa kun on olemassa luvut 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ja 39! Ei kolmosta voi laittaa minkään numeron eteen!"
Helppo nimetä oppilaitos typerällä tavalla; kolme tai neljä satunnaista kirjainta nimen alkuun, ja perään muka muodikas ia- tai ea-pääte.