Miksi pelaaminen kiehtoo miehiä??
Videopelit ovat lapsille.. miksi sitten monet aikuiset miehet pelaavat niitä??? En vaan ymmärrä.. Vähän kuin me naiset leikittäisiin aikuisina vielä nukeilla.. tai onhan näitäkin mutta esiintyvät jossain "4D: Friikit" ohjelmissa, kun taas miehille on ihan normaalia leikkiä lasta aikuisenakin??
Selitykseksi ei kelpaa, että miehet ovat lapsellisia, koska kaikki sen tietävät jo, mutta eivät he oikeasti voi noin lapsellisia olla!
Kommentit (54)
En vastaa nykyään tälläisiin kyselyihin mitään, totean vain että mitä jos pidätte huolenne omista asioistanne ja jos minun pelaaminen häiritsee, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Kysymys miksi pelaat on yhtä rasittavaa, kun joku kysyisi naisilta miksi te vuodatte verta alapäästä kerran kuussa.
En voi puhua muiden puolesta, mutta minua itseäni kiehtoo eniten maailmat, hahmot ja tarinat videopeleissä. Vähän sama kuin kirjoissa, paitsi sinä itse koet tarina henkilökohtaisesti ja olet osa sitä. Esimerkiksi The Last of Us tarjoili erittäin mielenkiintoiset henkilökemiat, kun taas esimerkiksi suomalainen Alan Wake ja Max Payne (1&2) antaa mitä mahtavimman tarinankerronnan. Nettiräiskinnät taas antavat ainakin minulle turvallisimman mahdollisen kokemuksen "sodasta". Siinä omat syyt.
Mies 26v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä...Oon kirjoittanut aamusta gradua ja mies saman ajan pelannut.Aina jos voi valita,niin pelaa.Sinänsä ok,mutta ei ne kuitenkaan musta nyt niiiiin kehittäviäkään ole.Eikö siinä mene elämä aika hukkaan jos se on vapaa-ajan mieluisin juttu ja sitä tekee esim. 8h?
Miksi elämä menisi hukkaan itseään kiinnostavia asioita tekemällä?
Monella on mennyt. Ei nyt kuitenkaan ruveta kuvittelemaan, että pelaaminen olisi kaikille joku terve harrastus. Eiköhän jokainen pelaaja tiedä myös niitä, joilla homma on karannut totaalisen käsistä. Maailmaa pyörii täysin joidenkin helvetin wowi-raidien ympärillä ja muulla ei ole mitään merkitystä.
Niinpä.Mun kommenttiin viitattiin.Sanoin,että mies on pelannut aamusta (pelaa edelleen,tauotta) ja minä tein 8 h gradua ja 2 h töitä.Kyllä se musta on överiä ja elämän hukkaan heittämistä.Voi sitten vanhana muistella,niin mitä...?Sitä kuinka hakkasi tenavia NHL:ssä.
Miten niin pelkästään miehiä? Oma avovaimoni pelaa juuri Stardew Valleytä.
Miksi pitäisi esittää pikkuvanhaa aikuista joka ei ole kiinnostunut muusta kuin siitä miten koristekarkit asetellaan olohuoneen pöydälle?
Itseä ei kiinnosta minkäänlaiset tietokone- tai konsolipelit. Ne on niin epärealistisia. Ylellä oli Counter Strike-pelin kilpailu joku aika sitten, sen räiskintäpelin. Pidin sitä huipputyperänä ja epärealistisena, kun noin puoli tuntia katselin. Urheilupelejä alan pelaamaan siinä vaiheessa, kun ukkojen liike ruudulla on yhtä realistisen näköistä, kuin oikea ihmisen liike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä...Oon kirjoittanut aamusta gradua ja mies saman ajan pelannut.Aina jos voi valita,niin pelaa.Sinänsä ok,mutta ei ne kuitenkaan musta nyt niiiiin kehittäviäkään ole.Eikö siinä mene elämä aika hukkaan jos se on vapaa-ajan mieluisin juttu ja sitä tekee esim. 8h?
Miksi elämä menisi hukkaan itseään kiinnostavia asioita tekemällä?
Monella on mennyt. Ei nyt kuitenkaan ruveta kuvittelemaan, että pelaaminen olisi kaikille joku terve harrastus. Eiköhän jokainen pelaaja tiedä myös niitä, joilla homma on karannut totaalisen käsistä. Maailmaa pyörii täysin joidenkin helvetin wowi-raidien ympärillä ja muulla ei ole mitään merkitystä.
Niinpä.Mun kommenttiin viitattiin.Sanoin,että mies on pelannut aamusta (pelaa edelleen,tauotta) ja minä tein 8 h gradua ja 2 h töitä.Kyllä se musta on överiä ja elämän hukkaan heittämistä.Voi sitten vanhana muistella,niin mitä...?Sitä kuinka hakkasi tenavia NHL:ssä.
En haluaisi vanhana edes miettiä, kuinka monia tuhansia tunteja olen työhöni upottanut.
Vierailija kirjoitti:
Videopelit ovat lapsille.. miksi sitten monet aikuiset miehet pelaavat niitä??? En vaan ymmärrä.. Vähän kuin me naiset leikittäisiin aikuisina vielä nukeilla.. tai onhan näitäkin mutta esiintyvät jossain "4D: Friikit" ohjelmissa, kun taas miehille on ihan normaalia leikkiä lasta aikuisenakin??
Selitykseksi ei kelpaa, että miehet ovat lapsellisia, koska kaikki sen tietävät jo, mutta eivät he oikeasti voi noin lapsellisia olla!
Pelaan lähinnä K18 pelejä, jotka on suunnattu aikuisille. Lapsellisuuden sinä osoitat juuri tietämättömyydelläsi. Harrastan myös kehonrakennusta ja elän muutenkin terveellisesti. Olenko nyt ihan vauva? Tuutko antamaan mulle maitoa sun tissistä? Mistäköhän sitä löytäisi naisen joka tykkää myös pelata pelejä? Yksi kaltaisesi pissaliisa täällä kävi pyörähtämässä, joka halusi että pelini myytäisiin, oli kova jakamaan itseään baareissa.
Meillä mies ei ole ikinä pelannut ja minä senkun pelaan menemään edelleenkin.
Minä taas en ole ymmäränyt elokuvien katsomista ikinä. Hirveän tylsää ajanhukkaa.
Hiekkapimpero taas vauhdissa. Ite oon lähemmäs 30 v nainen ja pelaan pokemonia nintendo ds:llä :D omistan ps2,3 ja 4. Pelaan luultavasti vielä mummoiässäkin pokemonia! DEAL WITH IT
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ole ymmäränyt elokuvien katsomista ikinä. Hirveän tylsää ajanhukkaa.
Nuoko ne on ainoat tavat viettää aikaa?
Ehkä kaupunkilaiset pelaa kun on tylsää eikä voi tehdä mitään muuta,maaseudulla yleensä puuhataan paljon kaikenlaista ulkona eikä nyhjätä sisällä.
Olen keski-ikäinen mies. Kun olin lapsi 80-luvulla Commodoren ja Vicin yms. myötä alkoi rahvaalle tulla pelejä. Meillä oli kyllä Pong-ohjain telkkariin, mutta siihen se oikeastaan jäi. Kavereilla oli pelejä, ja joskus itsekin jonnin verran pelasin. 90-luvulla opiskelijana minulla oli mäkki. Olihan sillekin pelejä, mutta vähemmän. Graffat alko jo olla siedettäviä. Oikeastaan pelasin oikeiden pelien rajoitettuja demoja ja ilmaisia pelejä, mutta aika vähän loppujen lopuksi. Vähäinen intoni peleihin on keski-iässä hiipunut melkein olemattomiin. En itsekään ymmärrä, miksi niitä pelejä tarttee lapsuuden jälkeen niin kovasti enää pelata.
Mitä sitten pitäis tehdä? Mennä metsään ihastelemaan jotain sammaltuppoja ja kuralätäkköjä ja nauttimaan kärpäsistä ja itikoista?
Ei koskaan pelejä mun kotiin. Omassa elämässä on paljon enemmän mielekästä tekemistä kuin tuollainen hölmöily. Jos pitää todellisuuspakokeinoista valita, niin mieluummin huumeet ja alkoholi ja sekoilu kuin joku vitun pleikkarin tatin hakkaaminen.
Ei ainakaan mua kiinnosta pelaaminen biljardia, kortinpeluuta jne lukuunottamatta. Olen enemmän play-verbin toisen tarkoituksen miehiä, elikkä soittaja :D M22
Vierailija kirjoitti:
Olen keski-ikäinen mies. Kun olin lapsi 80-luvulla Commodoren ja Vicin yms. myötä alkoi rahvaalle tulla pelejä. Meillä oli kyllä Pong-ohjain telkkariin, mutta siihen se oikeastaan jäi. Kavereilla oli pelejä, ja joskus itsekin jonnin verran pelasin. 90-luvulla opiskelijana minulla oli mäkki. Olihan sillekin pelejä, mutta vähemmän. Graffat alko jo olla siedettäviä. Oikeastaan pelasin oikeiden pelien rajoitettuja demoja ja ilmaisia pelejä, mutta aika vähän loppujen lopuksi. Vähäinen intoni peleihin on keski-iässä hiipunut melkein olemattomiin. En itsekään ymmärrä, miksi niitä pelejä tarttee lapsuuden jälkeen niin kovasti enää pelata.
Et ymmärrä, koska susta ei koskaan kehittynyt hyvää pelaajaa, niin hyvää että voit ownata tuntikausia päivässä jopa kokonaisia tiimejä. Sä tiiät sitten et oot hyvä ku sulla on posti täynnä vihaviestejä ja uhkauksia ja päivästä toiseen roikut ykkösenä top listoilla. Moni pelaaja luulee et ne on hyviä, mut jos niillä ei oo sitä butt buddy tiimiä mukana ne on ihan onnettomia.
T: Lone wolf gamer
Miksi jonkun pitäisi puolustella omia tekemisiään. Miksi katsot telkkaria, luet lehtiä, kirjoittelet nettiin, hengailet netissä, leivot, kokkaat, luet kirjoja, kalastat, ulkoilet, otat aurinkoa, makaat sohvalla, kudot, virkkaat, keräilet jotain, syöt, juot tai paskannat.
Koetko, että ihmiset on jotenkin tilivelvollisia muille tilittämään miksi he tekevät yhtään mitään, minä en ainakaan koe. Senkus teette mitä teitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoko ne on ainoat tavat viettää aikaa?
Ehkä kaupunkilaiset pelaa kun on tylsää eikä voi tehdä mitään muuta,maaseudulla yleensä puuhataan paljon kaikenlaista ulkona eikä nyhjätä sisällä.
Kiitos huolesta, mutta maalla me asutaan. Harrastuksia on useampia, yhteisiäkin muutama (kalastus, metsästys esim. näistä ULKOILMAharrastuksista) ja maatilaakin tuli joskus pyöritettyä. Illalla on silti ihanaa käpertyä sohvannurkkaan ja pelata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonkun pitäisi puolustella omia tekemisiään. Miksi katsot telkkaria, luet lehtiä, kirjoittelet nettiin, hengailet netissä, leivot, kokkaat, luet kirjoja, kalastat, ulkoilet, otat aurinkoa, makaat sohvalla, kudot, virkkaat, keräilet jotain, syöt, juot tai paskannat.
Koetko, että ihmiset on jotenkin tilivelvollisia muille tilittämään miksi he tekevät yhtään mitään, minä en ainakaan koe. Senkus teette mitä teitä huvittaa.
No, jos käyttää elämästään hurjan osan pelaamiseen, niin joo, on tilivelvollinen.
Joo me ollaan kateellisia näille läskeille assburgereille jotka istuu 10-14h vuorokaudessa siinä ruudun edessä... Ihan oikeasti se, että Suomessa voi yhteiskunnan rahoilla pelata tietokonepelejä koko hereilläoloajan ei tee siitä mitenkään tervettä. Ja näillä addikteilla ei sitten ole mitään tekemistä tavallisen huvipelaamisen kanssa jota harrastan itsekkin.