"Superäidit": Älkää vaivautuko!
Jännittääkö ketään toista kaupassakäynti taaperon kanssa?
Että nyt, jos se vetää itkupotkuraivarit. :D
Kommentit (23)
En ota enää lapsia mukaan kauppaan kun nään helpommaksi käydä yksin. Ei mua haittaa mitä muut ajattelee jos lapsi riskaa, mutta ite en vaan jaksa kuunnella/katsella.
Mun taapero ei koskaan raivonnut kaupassa. Joten ei jännittänyt kaupassa käynti. Jos olisi raivonnut niin olisi vähän voinut jännittääkin. Mutta mitäs tuosta, ihan normaalia ja jos ihmiset kyttää niin antaa kytätä.
Ei jännitä. Lapset ei ole koskaan saaneet itkupotkuraivareita
Joskus vain on sellainen päivä, että "ei tänään, jooko?"
Lähinnä silloin, kun on menkat.
Ei ole jännittänyt ja vain yksi lapsista oli sellainen, että sai pari kertaa itkupotkuraivarit. On nyt aikuisenakin muita paljon tulisempi.
Siitähän selvisi, kun otti penskan kainaloon ja käveli kassalle ja maksoi ostokset ja kantoi penskan ulos. Loppui, kun ei saanut tahtoaan periksi.
Jos lapseni sain niin otin kainaloon ja kannoin autoon huutamaan. Ja sitten palasin maksamaan ostokset. Kaupungissa vähän huono kyllä toteuttaa :/
Vierailija kirjoitti:
Jos lapseni sain niin otin kainaloon ja kannoin autoon huutamaan. Ja sitten palasin maksamaan ostokset. Kaupungissa vähän huono kyllä toteuttaa :/
* sai
Ei jännitä, ei. Silloin vähän jännitti, kun etsin mulle ja pienokaiselle asuntoa, ja oltiin pankissa nassikan kanssa tekemässä sopimuskirjoja. Kultamuru hamusi käsiinsä osakekirjaa, ja hilkulla meinasi rypistää sen. Se oli vähän jännää.
Eli ei kiinnosta mulkosilmät kaupassa, puistossa tai muutenkaan. Mä en edes huomaa teitä.
T. Supermutsi ei stressaa
Haha, meidänkin laps meinasi saada tarpeekseen pankissa, kun olimme tekemässä talokauppoja.
Nuita paheksuvia katseita mä en vain ymmärrä: siis MITÄ ne paheksuu!?
Sitä, että lapsi on normaali lapsi!? :D
Vierailija kirjoitti:
Haha, meidänkin laps meinasi saada tarpeekseen pankissa, kun olimme tekemässä talokauppoja.
Nuita paheksuvia katseita mä en vain ymmärrä: siis MITÄ ne paheksuu!?
Sitä, että lapsi on normaali lapsi!? :D
Outo ala-peukku..
Lapsistani yksi (kaikkein rauhallisin :D) saanut huutoraivarit kerran. Kun ei saanut pääsiäismunaa. Kaupan ulkopuolella heittäytyi maahan ja huusi kuin syötävä. Mummo, joka oli ollut kaupassa jonossa takanamme, tuli pääsiäismunan kanssa lohduttelemaan, oli siis ostanut sen munan. Kauniisti tehty kyllä, mutta selitin miksi emme voineet ottaa vastaan, vaikka tarkoitus oli hyvä. Käymme päivittäin ruokakaupassa enkä millään voi ostaa joka päivä kaikkea lapsen haluamaa. Ymmärsi kyllä mummo hienosti, ei loukkaantunut, selitin tietty kauniisti.
Kyllä mua nolotti se lapsen huutaminen, mutta jäikin sitten viimeiseksi kerraksi. Siinä mielessä kannatti käydä tuo inhottava tilanne läpi.
Meidän nuorin 2v harrastaa tuota välillä. Yleensä yritän puhua rauhallisesti ja keksiä jonkun jutun millä lapsi unohtais harmituksensa. Mutta jos ei auta mikään nii sitten vaan tehdään ostokset ja siinä se.
Ärsyttää kyllä ihmiset jotka jäävät ihmettelemään tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsistani yksi (kaikkein rauhallisin :D) saanut huutoraivarit kerran. Kun ei saanut pääsiäismunaa. Kaupan ulkopuolella heittäytyi maahan ja huusi kuin syötävä. Mummo, joka oli ollut kaupassa jonossa takanamme, tuli pääsiäismunan kanssa lohduttelemaan, oli siis ostanut sen munan. Kauniisti tehty kyllä, mutta selitin miksi emme voineet ottaa vastaan, vaikka tarkoitus oli hyvä. Käymme päivittäin ruokakaupassa enkä millään voi ostaa joka päivä kaikkea lapsen haluamaa. Ymmärsi kyllä mummo hienosti, ei loukkaantunut, selitin tietty kauniisti.
Kyllä mua nolotti se lapsen huutaminen, mutta jäikin sitten viimeiseksi kerraksi. Siinä mielessä kannatti käydä tuo inhottava tilanne läpi.
Niin, tosiaan odotin vaan "rauhallisena", että lopettaa huutamisen. Tunsin kyllä, kun naamaa kuumotti ihmisten tuijotus, vilkas ostari isossa kaupungissa.. Oikeastaan nää naurattaa jo, lapset jo isoja.
Lapset eivät huuda kaupassa, kun heitä vähän huomioi. Liiat vaatteet pois, ettei tule kuuma. Ennen kauppaan menoa kannattaa varmistaa, ettei ole nälkä, jano eikä pissahätä. Lapsi kannattaa ottaa mukaan ostosten tekoon, antaa etsiä tavaroita, liimata hedelmäpussiin hintalappu, pohtia yhdessä mitä syötäisiin jne.
En kyllä nimitä itseäni superäidiksi, mutta ihmeesti huudot on onnistuttu välttämään näillä konsteilla. Olen kulkenut kaupoissa aina yksin kolmen ipanan kanssa. Kun olivat pieniä, nuorin istui rattaissa ja kaksi muuta pitivät aisasta kiinni molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät huuda kaupassa, kun heitä vähän huomioi. Liiat vaatteet pois, ettei tule kuuma. Ennen kauppaan menoa kannattaa varmistaa, ettei ole nälkä, jano eikä pissahätä. Lapsi kannattaa ottaa mukaan ostosten tekoon, antaa etsiä tavaroita, liimata hedelmäpussiin hintalappu, pohtia yhdessä mitä syötäisiin jne.
En kyllä nimitä itseäni superäidiksi, mutta ihmeesti huudot on onnistuttu välttämään näillä konsteilla. Olen kulkenut kaupoissa aina yksin kolmen ipanan kanssa. Kun olivat pieniä, nuorin istui rattaissa ja kaksi muuta pitivät aisasta kiinni molemmin puolin.
Ihan hyviä neuvoja ja näillä saakin ison määrän turhia huutoja vältettyä. Ikävä kyllä mikään määrä pätemistä ei poista kaikkia kauppahuuto kohtauksia. Lapset kun ovat erilaisia. Se että sinun (ja minun) lapsesi ovat pienellä huomioimisella osanneet käyttäytyä ei tarkoita sitä että se kaikille lapsille olisi niin helppoa.
Niin mitä sitten jos meidän NICO & JESSICA saavat sen itkupotkuraivarin kaupassa ja vielä isossa kauppakeskuksessa ?
Monikulttuuristen vanhempien monikulttuuriset lapset saa tehdä mitä tahansa, tunteiden näyttäminen on ihan tavallista myös negatiivisten.
Jos joku rääväsuinen kantis rupeaa huutelemaan tai neuvomaan vedetään rasistikortti esiin niin ja löytyy meiltä myös vapaudut vankilasta kortti se on saatu monopoli pelistä :)
Miksi nimität pätemiseksi ihan normaaleja järkitoimia?
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sitten jos meidän NICO & JESSICA saavat sen itkupotkuraivarin kaupassa ja vielä isossa kauppakeskuksessa ?
Monikulttuuristen vanhempien monikulttuuriset lapset saa tehdä mitä tahansa, tunteiden näyttäminen on ihan tavallista myös negatiivisten.
Jos joku rääväsuinen kantis rupeaa huutelemaan tai neuvomaan vedetään rasistikortti esiin niin ja löytyy meiltä myös vapaudut vankilasta kortti se on saatu monopoli pelistä :)
Höpsis pöpsis sulle. Se on ihan normaalia, että lapsi ei osaa vielä hallita tunteitaan. Eiväthän edes aikuiset aina osaa. Ei lapsella ole sellaisia neurologisia valmiuksia kuin aikuisella, ihan kulttuurista riippumatta. Olet aika erikoinen ihminen, jos kuvittelet, että se on vanhemmalle jotenkin hauskaa, jos lapsi alkaa raivota. Eivät siinä neuvot auta, oli auttajana sitten "kantis" tai "mamu". Raivareilta ei vain voi täysin välttyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nimität pätemiseksi ihan normaaleja järkitoimia?
Kuten sanoin neuvosi ovat hyviä ja niillä välttää ison osan kiukkukohtauksia. Jos viitsisit lukea tekstisi vielä kertaalleen niin saattaisit huomata miltä se näin ulkopuolisen silmissä vaikuttaa. Ja ihan fakta nyt vaan on että isolla osalla lapsista noilla keinoilla ei kaikkia kiukkukohtauksia esim siltä uhmaikäiseltä vältetä.
Ei mua oikeastaan jännitä. Jos vetää, niin vetää. Asun maalla, täällä ei kukaan katsu paheksuvasti, jos lapsi saa raivarin.