Hyväpalkkaisten työpäivät
Millaisia teidän hyväpalkkaisten (kk-ansio +5000 euroa) työpäivät ovat? Pysyykö viikkotyöaika kohtuullisissa lukemissa ja onko työnne oikeasti vaativaa ja monimutkaista?
Kommentit (26)
Mulla on palkka, 7500 + mahdolliset bonarit.
Mä olen töissä noin 8.30, lähden 17-18 välillä. Mulla on yleensä palavereita 7-8 h päivässä. Mä pyrin tekemään työt töissä, päivät yleensä kiireisiä
Vierailija kirjoitti:
Normaali työaika eli 8-16, mutta työaikoja ei kytätä.
Tähän, siisti ja säännöllisellä työajalla oleva päivätyö, ei stressiä. Valtion leivissä olen.
Itse aloitan työpäivän yleensä klo10 aikaan ja se loppuu joskus klo19, joskus viimeiset puhelinpalaverit loppu klo22/23. Klo23-06 kieltäydyn puhelinpalavereista, aivot ei pelitä.
Päivistä menee iso osa erilaisissa palavereissa ja tärkein taito tuntuu olevan se, että valitsee päällekäisistä palavereista ne tärkeimmät. Sähköpostit katson aamulla herättyäni (joskus joku kriisi, johon on pakko reagoida heti -onneksi harvoin) ja illalla viimeiseksi mutta toisaalta voin pitää 30min tauon keskellä päivää ja hoitaa omia asioita jos tarvitsee.
Matkapäiviä noin 80-120 vuodessa ja silloin lähtö voi olla klo4 ja paluu klo01 ja reissujen ajan vapaa-aikaa on hyvin vähän. Lomilla pyrin välttämään töitä mutta sähköpostia tulee seurattua jotta tietää missä mennään. Viikonloppuisin en tee töitä, sen opetti edellinen esimieheni. Hänellä oli periaate että viikon aikana hän antaa aikansa firmalle, viikonloppuja ei ellei kyseessä ole joku hätätapaus. Samaa olen noudattanut. Jossain vaiheessa seurasin tunteja tarkemmin, silloin viikot oli yleensä noin 45h + mahdolliset reissutunnit. Minusta on tyhmää että reissutunnit eivät ole työaikaa kun ei se turvatarkastusjonossa jonottaminen ihan vapaa-ajaltakaan tunnu.
Onneksi omalla alalla ei ole laki- tai rahoitusalan päätöntä menoa, jossa työaika on 60-100h/vko.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä, työpäivät n. 10 h, työ on vaativaa, pitää osata pyörittää monihenkistä firmaa ja vielä hoitaa omat työnsä. Päivästä n. puolet menee udein työntekijöiden neuvomiseen ja muuhun hallintoon. Toisaalta innostus alaan auttaa tylsissäkin jutuissa :) tienaan tavallisesti n. 170 000 vuodessa, ainoa vitutuksen aihe niinä 10 tunnin työpäivinä on se, että periaatteessa teen puolet vuodesta ilmaiseksi töitä, kun veroprosentti on yli 50.
Selvitä 50%:n verotus, koska en usko.
Verolaskuri antoi 170 000vuosituloilla ilman muita vähennyksiä kuin ne pakolliset, jotka laskuri laittaa itsekseen, veroprosentiksi 41%. En edes laskenut sulle lapsia...Suomessa ei ole kellään 50%:n verotusta..
Tosiasiassa kaikki yrittäjät nostavat tulonsa ensisijaisesti pääomatuloina, koska ne ovat huomattavasto kevyemmin verotettuja.
Miksi provoat asialliseen kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä, työpäivät n. 10 h, työ on vaativaa, pitää osata pyörittää monihenkistä firmaa ja vielä hoitaa omat työnsä. Päivästä n. puolet menee udein työntekijöiden neuvomiseen ja muuhun hallintoon. Toisaalta innostus alaan auttaa tylsissäkin jutuissa :) tienaan tavallisesti n. 170 000 vuodessa, ainoa vitutuksen aihe niinä 10 tunnin työpäivinä on se, että periaatteessa teen puolet vuodesta ilmaiseksi töitä, kun veroprosentti on yli 50.
Selvitä 50%:n verotus, koska en usko.
Verolaskuri antoi 170 000vuosituloilla ilman muita vähennyksiä kuin ne pakolliset, jotka laskuri laittaa itsekseen, veroprosentiksi 41%. En edes laskenut sulle lapsia...Suomessa ei ole kellään 50%:n verotusta..
Tosiasiassa kaikki yrittäjät nostavat tulonsa ensisijaisesti pääomatuloina, koska ne ovat huomattavasto kevyemmin verotettuja.
Miksi provoat asialliseen kysymykseen?
Niin, kyllähän se yrityskin erinäisiä veroja maksaa, ja jos viestin kirjoittaja on yrityksen ainoa omistaja on kaikki nekin suoraan omasta pussista pois.
Erikoislääkäri yo-sairaala. 60-65h/vko ja joka toinen viikko lisäksi 24h kestoinen työvuoro. Toi 60-65h/vko on se minun "virka-aika", riittämätön, resurssointi, ei tarpeeksi vakansseja, ei sijaisia. Brutto 5000€/kk. 24 h päivystysvuoro 700€/vuoro.