Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Taas riita miehen kanssa.

Vierailija
06.03.2016 |

Ongelma on se että mies ei tykkää siitä kun neuvon ja ohjeistan häntä. Hän kokee sen niin että olen vain ilkeä ja mukamas oikein odotan hetkeä kun pääsen taas pätemään. Minä taas koen että jos näen että joku ei tee jotain asiaa oikein tai tiedän miten jonkin asian voisi tehdä paremmin niin minulla on velvollisuus antaa vinkkejä ja auttaa. Varsinkin kun kyseessä on asiat jotka vaikuttavat myös minuun, ei miehen omat asiat.

Esimerkiksi nyt kun mies ripusti pyykkejä niin hän laittoi niitä narulle ryttyyn. Katsoin vierestä ja sanoin (aivan normaalilla äänellä, ohimennen) että "laita ne näin, ilmavasti ja suoraan niin ne kuivuu nopeammin eikä ala haista". Mies rupesi räyhäämään että "tee itse kun olet muka niin viisas!!" ja lähti pois. Minä sitten järkyttyneenä tein sen(kin) työn hänen jäljiltään.

Mies ei tunnu lainkaan tajuavan eroa nalkuttaminen ja neuvomisen välillä. Olen itse hyvin tarkkakorvainen äänensävyjen suhteen ja TODELLA harvoin olen ottanut sen nalkutuksen käyttöön.

nykyään en enää ole aina sanonut jos hän on tehnyt jotain väärin vaan sadattelen itsekseni ja korjaan hänen jälkiään. Tällainen on mielestäni täysin ajanhaaskausta ja typerää, ja se ahdistaa minua, koska olen luonteeltani sellainen että etsin aina parhaan ja tehokkaimman tavan tehdä askareita ja helpottaa arkea.

Olen ehdottanut miehelle ratkaisuksi että tosissaan tekisin sitten kaikki kotityöt (kun melkeinpä joudun ne nyt tekemäänkin kun työt tehdään kahteen kertaan). Se olisi minulle täysin OK. Miehen mielestä ei, koska silloin minulla olisi muka mahdollisuus "uhriutua ja marttyyrisoitua" aina kun tulisi puhe kuka tässä perheessä tekee enemmän. Huoh. Mistä mä olen tollaisen tahvon edes löytänyt..... Mies haluaa tehdä kotitöitä mutta kun hän tekee niitä miten sattuu, niin.....

Mikä neuvoksi? JSSAP?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ryppyisiä vaatteita isompi ongelma on se, että toiselle tuo neuvominen tekee noin kurjan olon. Lopeta neuvominen. Jos neuvoja kaivataan, silloin niitä kysytään. En itsekään jaksa suoristella pyykkejä, eivät ole koskaan alkaneet haista.

Vierailija
22/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ryppyisiä vaatteita isompi ongelma on se, että toiselle tuo neuvominen tekee noin kurjan olon. Lopeta neuvominen. Jos neuvoja kaivataan, silloin niitä kysytään. En itsekään jaksa suoristella pyykkejä, eivät ole koskaan alkaneet haista.

Tottakai se saattaa tuoda kurjan olon, jos ei osaa ottaa kritiikkiä vastaan ja tosiasioista sanotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se saattaa tuoda kurjan olon, jos ei osaa ottaa kritiikkiä vastaan ja tosiasioista sanotaan.

Monikin asia tekee kurjan olon, mutta kritiikistä ei tässä ollut kyse. Vaan siitä, että alkaa neuvoa aikuiselle ihmiselle miten yksinkertainen arkiaskare kuuluu tehdä. Pyykin osaa jokainen normijärjellä varustettu ripustaa. On epäkunnioittavaa alkaa tuossa asiassa neuvoa, enkä itse sitä ainakaan sietäisi.

Vierailija
24/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttiläkippojen suoristajien maailman suurimmat ongelmat, osa 456282828845425341282.

Vierailija
25/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on samanlainen, siksi ollaan tehty niin että mies leikkii lasten kanssa ja minä hoidan koko kodin. Pidän yhden vapaapäivän viikossa (perjantai) ja silloin siivoilen koko kodin perusteellisesti.

Muina päivinä pikkujuttuja että koti pysyy siistinä.

Meillä tämä ei toimi, koska minusta se ei ole reilua. Kyllä minäkin meielläni olisin lasten kanssa, jos sillä välin tulisi puhdasta ja sais taas tulla sotkemaan oletuksella että kyllä se taas siivoa viikon päästä uudelleen.

Niin mäkin luulin aluksi, mutta yllättävän hyvin toimii. Mies laittaa arkena lapsille iltapalan, tekee iltapuuhat ja lukee sadun. Minä laitan tällä välin kodin kuntoon. Jää vielä hyvin omaa aikaa kun miehellä saattaa mennä yli tunti näissä hommissa:)

Perjantaina mulla on taas hyvin aikaa yksikseni siivota kun lapset on koulussa/eskarissa ja mies vie ja hakee:)

Ei meillä kukaan tahallaan sotke ja muutkin yrittävät pitää järjestystä yllä, ja kukaan ei ajattele että "sotken nyt- kyllä tuo siivoaa"

Vierailija
26/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellä ei ole lapsia (onneksi) ja hoidamme molemmat täysin ns. omat tonttimme kotona.

Eli minä pesen oman pyykkini ja viikkaan sen nätisti kuivumaan. Mies taas omansa ja kuivaa niitä välillä kylppärin lattiallakin. Fine by me.

Meillä on 3 kylppäriä wc-pönttöineen ja minä käytän vain yhtä. Muihin en pysty hajun vuoksi edes oikein menemään, ne kun ovat miehen käytössä.

Teemme kummatkin omat ruokamme silloin, kun itsellä on nälkä, ja kumpikin pistää omat astiansa itse koneeseen. Minä heti, mies n. viikon kuluttua syömisestä. Edelleenkään ei mitään ongelmaa.

Meillä on myös omat makkarit ja mies elää omassaan kuin sikolätissä, minulla on hieman tunnellisempaa omassani. Siivousfriikki en tosin ole itsekään.

- Tämä malli toimii aivan loistavasti meillä. Ei niin mitään valittamista. Suosittelen lämpimsti kaikille, joilla tämän sortin ongelmia!

Vierailija
27/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä onko vaate hiukan rypyssä? Suurin osa vaatteista oikenee kun ne on hetken päällä.

Ja ne vaatteet jotka oikeasti ovat rypistymisherkkiä, rypistyvät saman tien kun laitat päällesi talvitakin.

Joko olet aikatauluttanut miehellesi kevään verhonvaihtopäivät ja miettinyt niitä verhoja parisen viikkoa?

Vierailija
28/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miellä ei ole lapsia (onneksi) ja hoidamme molemmat täysin ns. omat tonttimme kotona.

Eli minä pesen oman pyykkini ja viikkaan sen nätisti kuivumaan. Mies taas omansa ja kuivaa niitä välillä kylppärin lattiallakin. Fine by me.

Meillä on 3 kylppäriä wc-pönttöineen ja minä käytän vain yhtä. Muihin en pysty hajun vuoksi edes oikein menemään, ne kun ovat miehen käytössä.

Teemme kummatkin omat ruokamme silloin, kun itsellä on nälkä, ja kumpikin pistää omat astiansa itse koneeseen. Minä heti, mies n. viikon kuluttua syömisestä. Edelleenkään ei mitään ongelmaa.

Meillä on myös omat makkarit ja mies elää omassaan kuin sikolätissä, minulla on hieman tunnellisempaa omassani. Siivousfriikki en tosin ole itsekään.

- Tämä malli toimii aivan loistavasti meillä. Ei niin mitään valittamista. Suosittelen lämpimsti kaikille, joilla tämän sortin ongelmia!

Eli olette siis kämppiksiä, nousiko oma elintasosi paljonkin tällä järjestelyllä?

Vierailija
29/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 26 jatkaa vielä, että meillä käy siivooja kerran kuussa siivoamassa (6h per krt) miehen pahimmat sotkut pois ns. yhteisistä tiloista, kuten keittiöstä, olkkarista, eteisestä jne.

Yhtään sen useammin ei tarvitsekaan, vaikka mies on kyllä loistava levittämään likaiset treenivaatteensa lattiamatoiksi, koristelemaan olkkarin tasot Pepsi-pulloillaan ja keittiön tasot puolityhjillä mehulaisellaan jne.

Hieman siis vaaditaan samaa henkeä minultakin, eli en pienestä sotkusta hetkahda.

Mutta tuo siivooja on kotitalousvähennyksen kera varsin edullinen, joten suosittelen sitäkin lämpimästi.

Kyllä parisuhteen soljumisesta kannattaa himpun verran nimittäin maksaakin, ennemmin kuin riidellä joka ilta.

Vierailija
30/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olette siis kämppiksiä, nousiko oma elintasosi paljonkin tällä järjestelyllä?

No jos kämppikset sinun mielestäsi harrastavat seksiä keskenään joka ilta, halailevat, pussailevat ja rakastavat toisiansa, niin sitten me varmaan sellaisia olemme ;)

Vai olisiko oma ajatuksenkulkusi kuitenkin hieman ahtaanlaista vahingossa tässä, kun sen ihan äkkiseltään heitit peliin?

Mieheni muuten kuorsaa kuin kuolema, joten se on se alkuperäinen syy eri makkareihin. Kohentaa elämän- ja unenlaatua aika hurjasti, mutta ei ole mitään meiltä kummaltakaan pois ;)

Vierailija
31/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 26 jatkaa vielä, että meillä käy siivooja kerran kuussa siivoamassa (6h per krt) miehen pahimmat sotkut pois ns. yhteisistä tiloista, kuten keittiöstä, olkkarista, eteisestä jne.

Yhtään sen useammin ei tarvitsekaan, vaikka mies on kyllä loistava levittämään likaiset treenivaatteensa lattiamatoiksi, koristelemaan olkkarin tasot Pepsi-pulloillaan ja keittiön tasot puolityhjillä mehulaisellaan jne.

Hieman siis vaaditaan samaa henkeä minultakin, eli en pienestä sotkusta hetkahda.

Mutta tuo siivooja on kotitalousvähennyksen kera varsin edullinen, joten suosittelen sitäkin lämpimästi.

Kyllä parisuhteen soljumisesta kannattaa himpun verran nimittäin maksaakin, ennemmin kuin riidellä joka ilta.

Kuulostaa ihanteelliselta omat kylppärit ym .Tämä olisi meidänkin järjestely, jos taloudellisesti olisi mahdollista.

Vierailija
32/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä teidän joidenkin suhtautumista tässä ketjussa siihen, että jos on mahdollista elää eri kylppäreillä ja makkareilla niin miksi "oikeassa parisuhteessa" näin ei saisi tehdä?

Käyttekö te muut siellä kylppärissä ja vessassakin siis aina samaan aikaan?

Ja aina haluatte syödä juuri samaa ruokaa, kuin se toinenkin?

Tai kuunnella kärvistellen sitä miehen kuorsausta öisin?

Jos sopu on noin helpolla saavutettavissa (eli lisää neliöitä kämppään tai parempi pohjaratkaisu + itsenäisyys suhteessa), niin miksipä ei?

Vierailija
33/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä teidän joidenkin suhtautumista tässä ketjussa siihen, että jos on mahdollista elää eri kylppäreillä ja makkareilla niin miksi "oikeassa parisuhteessa" näin ei saisi tehdä?

Käyttekö te muut siellä kylppärissä ja vessassakin siis aina samaan aikaan?

Ja aina haluatte syödä juuri samaa ruokaa, kuin se toinenkin?

Tai kuunnella kärvistellen sitä miehen kuorsausta öisin?

Jos sopu on noin helpolla saavutettavissa (eli lisää neliöitä kämppään tai parempi pohjaratkaisu + itsenäisyys suhteessa), niin miksipä ei?

Vai onko tämä siis joku riitelyketju? Ohjeita oikeanlaiseen riitelyyn parisuhteessa? Ei siis ohjeita mukavaan sovussa elämiseen.

Vierailija
34/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin mikä on minun avio-onneni salaisuus. Minulla ei ole mitään tarvetta neuvoa miestä kotitöissä tai missään muussakaan. Itsellänikin menee pyykit välillä ihan ruttuun ja mulle on ihan sama. Elämää se vain on.

Vierailija
35/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin mikä on minun avio-onneni salaisuus. Minulla ei ole mitään tarvetta neuvoa miestä kotitöissä tai missään muussakaan. Itsellänikin menee pyykit välillä ihan ruttuun ja mulle on ihan sama. Elämää se vain on.

No mikä sun avio-onnesi salaisuus on? Sekö, että alistut lopun elämääsi siivoamaan miehesi sotkuja ja tyydyt kohtaloosi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä