Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa! Taas riita miehen kanssa.

Vierailija
06.03.2016 |

Ongelma on se että mies ei tykkää siitä kun neuvon ja ohjeistan häntä. Hän kokee sen niin että olen vain ilkeä ja mukamas oikein odotan hetkeä kun pääsen taas pätemään. Minä taas koen että jos näen että joku ei tee jotain asiaa oikein tai tiedän miten jonkin asian voisi tehdä paremmin niin minulla on velvollisuus antaa vinkkejä ja auttaa. Varsinkin kun kyseessä on asiat jotka vaikuttavat myös minuun, ei miehen omat asiat.

Esimerkiksi nyt kun mies ripusti pyykkejä niin hän laittoi niitä narulle ryttyyn. Katsoin vierestä ja sanoin (aivan normaalilla äänellä, ohimennen) että "laita ne näin, ilmavasti ja suoraan niin ne kuivuu nopeammin eikä ala haista". Mies rupesi räyhäämään että "tee itse kun olet muka niin viisas!!" ja lähti pois. Minä sitten järkyttyneenä tein sen(kin) työn hänen jäljiltään.

Mies ei tunnu lainkaan tajuavan eroa nalkuttaminen ja neuvomisen välillä. Olen itse hyvin tarkkakorvainen äänensävyjen suhteen ja TODELLA harvoin olen ottanut sen nalkutuksen käyttöön.

nykyään en enää ole aina sanonut jos hän on tehnyt jotain väärin vaan sadattelen itsekseni ja korjaan hänen jälkiään. Tällainen on mielestäni täysin ajanhaaskausta ja typerää, ja se ahdistaa minua, koska olen luonteeltani sellainen että etsin aina parhaan ja tehokkaimman tavan tehdä askareita ja helpottaa arkea.

Olen ehdottanut miehelle ratkaisuksi että tosissaan tekisin sitten kaikki kotityöt (kun melkeinpä joudun ne nyt tekemäänkin kun työt tehdään kahteen kertaan). Se olisi minulle täysin OK. Miehen mielestä ei, koska silloin minulla olisi muka mahdollisuus "uhriutua ja marttyyrisoitua" aina kun tulisi puhe kuka tässä perheessä tekee enemmän. Huoh. Mistä mä olen tollaisen tahvon edes löytänyt..... Mies haluaa tehdä kotitöitä mutta kun hän tekee niitä miten sattuu, niin.....

Mikä neuvoksi? JSSAP?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta toi ja heti......Jos pusero on ryppyinen Niin se on....haisemaan se tuskimpa rupee...silitä se sitten. SÄ teet omalla tavalla miehesi omalla. Jos sanominen ei auta niin anna mennä ja anna tehdä omat mokat.....

Vierailija
2/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette niitä töitä yhdessä. Esimerkiksi pyykkien kuivumaanlaitto. Ja myös pois ottaminen, jotta molemmat teistä näkevät, mitä eroa on suorana laitetuilla ja rytyssä olleilla - vai onko niillä eroa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä taas koen että jos näen että joku ei tee jotain asiaa oikein tai tiedän miten jonkin asian voisi tehdä paremmin niin minulla on velvollisuus antaa vinkkejä ja auttaa."

Valitettavasti näissä mainitsemissasi arkisissa asioissa kuten pyykin ripustaminen ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa tapaa. Ex-mieheni oli kuten sinä, tiesi kaiken ja koki velvollisuudekseen neuvoa joka pikku asiassa. Jos itse teki jotain, sain olla lähinnä sihteeri ja työkalujen ojentaja. Muutaman vuoden vieraana omassa kodissani oltuani, kyllä se tuntuu juuri siltä, miehestä tuli entinen. Hyvin olen omakotitalossa pärjännyt ilman miestäkin.

Vierailija
4/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi nähdä että kuinka ryppyyn miehesi ne laittoi että voi todeta että nalkutitko ja oliko tarkoituksenasi vain päteä ja hakea riitaa.

Vierailija
5/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlaista ongelmaa. Mies imuroi vain keskeltä lattiaa, astiat odottavat hänen vuorollaan koneessa puhtaina vaikka viikon. Pyykit ovat myös yhtenä myttynä kuivumassa. Onneksi vain omansa, kun molemmat viedään pyykkikoneesta omamme kuivumaan. Suihkun jälkeen märkä pyyhe retkottaa seuraavaan kertaan jossain tuolissa sykkyrällä. Työkalut on siroteltu ympäri kämppää milloin mihinkin "piirongin päälle". Pakki on tyhjä.

Vessoja on onneksi kaksi, eli miehelle omansa, jonka lupasi siivota hyvin, kun tähän muutettiin. Noh, pahvihylsyt lojuvat lattialla ja pytyssa on ikuiset jarrutusjäljet.

Onneksi sentään edes tekee jotain. Ikävintä on kuitenkin tuo asenne, eli kokee kaiken nalkutuksena, jos ystävällisesti ehdotan, että kuosittele tuo paitasi, niin kuivuu sileäksi narulla. Samoin minun tekemiset ovat täyttä ilmaa, vaikka omasta mielestäni teen joka päivä reippaasti kotihommia. Vain miehen tekemiset merkitsee, ja niitä pitää luetella ja ilmeisesti joku pokaalikin pitäisi antaa fanfaarien soidessa.

Ja autoasiat hoitaisivat palkolliset, itse ei edes renkaita haluaisi vaihtaa. Mutta kun naapurit vaihtavat itse, niin tämä ei kehtaa olla vaihtamatta. Kyllä laiska ihminen on ikävä. Seksintappaja suorastaan. Mutta omapa oli valintani. Olen tosin kuullut, että ei tämä harvinainen tapaus ole suinkaan.

Vierailija
6/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla parisuhteessa kaltaisesi kanssa, kohtelet miestäsi kuin pikkulasta =/ Anna sen tehdä tavallaan, ehkä sun tapasi on väärä? Ootko ajatellut hakea siivoojaksi tai kodinhoitajaksi jos asiat on noin suuressa osassa sun elämää?

Vierailija
7/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka haluaa ryppysiä vaatteita kaappiin tai päälle. Minä en ainakaan harrasta kuin pakon edessä silittämistä. Se, että pyykit koneesta ottaessa räväyttää kerran pari, tekee vaatteet kummasti siisteimmiksi. Se ei ole paljoa vaadittu.

Vierailija
8/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukko on ihan samanlainen.Suuttuu,jos neuvotaan vaikka puhuis enkelien kielillä.Joskus tuntuu,että tuntuu sen tekevän tahallaan huonosti ettei tarvitse tehdä.Jos asian hoitaa hyvin jo ekalla kerralla niin ei tarvi rupee korjailee.

Vierailija
9/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on toisen alistamista tai epäkunnioitusta, jos ei voi edes yrittää muuttaa tapojaan miljoonista pyynnöistä huolimatta, vaan haluaa aina saada toisen vihaiseksi tekemällä asiat päin persettä ja sinnepäin.

Multa löytyy just samanlainen mies ja lista on loputon, mitä hän ei viitsi tehdä kunnolla. En ole ylitarkka, mutta toivon, että jos jokin asia tehdään ni se tehdään kunnolla, eikä juosten kusta.

Mikään asia ei tunnu menevän perille hänen putkiaivoihinsa. Olen yrittänyt opetella sietämään, mutta rajansa kaikella. En minäkään ole niin tyhmä, että jos jossakin asiassa neuvotaan ja se neuvo pitäö paikkansa, ettenkö ottais neuvosta vaaria. Että alkaa taas niin sapettamaan ja verenpaine nousemaan kun edes ajattelen.

Vierailija
10/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seurustelet aikuisen lapsen kanssa. Jätä se ja hanki oikea mies.

Vierailija
11/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro minkälainen on oikea mies?

Vierailija
12/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro minkälainen on oikea mies?

Mies joka ei ruikuta turhasta ja omaa itsetunnon.

Vierailija
13/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitää sopia erikseen, että tekisit kaikki kotityöt? Mikset vaan tee, ennen kuin mies ehtii? Jos se on sinulle kerta ok.

Meillä kanssa mies imuroi vain siitä, mihin silmä näkee. Tiskit laittaa koneeseen vain siitä tiskikoneen päältä. Pyykkejä pesee vain vaatteita (kuka nyt lakanoita ja pyyheliinoja tarvitsisikaan...) kaikki pitää aina erikseen pyytää ja todennäköisesti vielä muistuttaa ja siihen päälle muistuttaa. Mutta mieluummin tekee edes huonosti sen minkä tekee, kuin että kaikki jäisi minulle. Sitten kun itse teen, niin teen omalla tavallani.

Lastenhoidossakin olen todennut, että mieluummin on niiden lasten kanssa niinkuin on, kuin että käyn napisemassa kokoajan "älä nyt sitä paitaa sille laita. Nyt olisi hyvä syödä välipala. Älä nyt ainakaan karkkia niille anna tähän aikaan. Taasko te katsotte videoita..."

Ei kiristä kummankaan pipoa liikaa.

Vierailija
14/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, niin asiaa tuo epäkunnioitus.

Vierailija
15/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim.

1) Jos tyhjennän astianpesukonetta miehen täyttökerram jälkeeen, 1/5 astioista saa laittaa uudelleen pesuun, kun miehen aivot ei ole sisäistäneet useamman vuoden ohjeistuksen jälkeen, että suurimmat paskat täytyy ennen astioiden koneeseen laittoa pestä pois niistä. ELI ESIHUUHDELLA.

2) Tänään taas sain huomata, että vitti mies ei edelleenkään tajua, että lasi ja keramiikka on eri asioita. Oli laittanut lasinkeräys astiaan keraamisen hajonneen astian. Ehkä n. 10 kerta. Voiko ihminen olla oikeasti noin idiootti.

3) Siivouksen tekee aina niin, että kasaa kasoja ympäri kämppää, jotka mun on sitten selvitettävä tai ne kasat ei häviä. Mikä helvetin vaikeus ne on viedä heti paikoilleen.

4) Ei hoida mitään ns. miesten asioitakaan meidän taloudessa. Autossa on alkanut huolto merkki palamaan ainakin jo 2000km sitten. Sanoin jo kauan sitten, että varaa aika huoltoon. Ei saatana sitäkään ole tehnyt vieläkään. Kaikki huollot joudun minä käyttämään ja viemään korjaamolle.

Lista jatkuuuuuuu.........

Vierailija
16/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on samanlainen, siksi ollaan tehty niin että mies leikkii lasten kanssa ja minä hoidan koko kodin. Pidän yhden vapaapäivän viikossa (perjantai) ja silloin siivoilen koko kodin perusteellisesti.

Muina päivinä pikkujuttuja että koti pysyy siistinä.

Vierailija
17/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet raivostuttava ! Meillä kävisi aivan samoin jos toinen tulisi neuvomaan mitenkä ne vaatteet laitetaan. Jos on niin hemmetin viisas niin on hyvä ja tekee itse ! 

Onko pakko mennä siihen viereen "työnjohtajaksi "  Grrrrrrrrrr

Vierailija
18/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kohtelee sinua kuin teinipoika äitiään, eli hyökkäys on paras puolustus ja uhoaa, kun uhmaikäinen. Hän ei ilmeisestikään ole oikein vielä kasvanut aikuiseksi ja ei siksi osaa ottaa opikseen, vaan vetää kaiken överiksi kiukuttelemalla. Tapahan se tietenkin tuokin on saada sinut tekemään asiat seuraavalla kerralla.. Niinpä huomaat pian hoitavasi kaiken itse ja jos siitä erehdyt sanomaan, niin marttyyrimies alkaa kapinoimaan. Jos puhe ei auta ja miestä ei kiinnosta, niin vaihda parempaan. Ehkä mies löytää itselleen äitivaimon, mutta sinä löydät itsellesi tavallisen itsetuntoisen miehen.

Vierailija
19/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on samanlainen, siksi ollaan tehty niin että mies leikkii lasten kanssa ja minä hoidan koko kodin. Pidän yhden vapaapäivän viikossa (perjantai) ja silloin siivoilen koko kodin perusteellisesti.

Muina päivinä pikkujuttuja että koti pysyy siistinä.

Meillä tämä ei toimi, koska minusta se ei ole reilua. Kyllä minäkin meielläni olisin lasten kanssa, jos sillä välin tulisi puhdasta ja sais taas tulla sotkemaan oletuksella että kyllä se taas siivoa viikon päästä uudelleen.

Vierailija
20/35 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovittu että mies ei ripusta minun pyykkejäni, koska ripustaa ne ryppyyn. Omansa saa ripustaa miten haluaa ja myös silittää ne sitten itse.