Naiset esittävät nykyään niin kovasti vaatimuksia miehiltä, mutta sitten jos mies vaatii vähänkin jotain niin neuvo on jätä se sika.
Jotkut vaativat mieheltä, että hän tekee miestenhommat. Samassa kodissa myöhemmin tämä mies laittaa myös ruokaa ja nainen istuu koneella.
Eli unohtuu se, että jos "miesten" hommat kuuluvat miehille niin eikä naistenhommat kuuluisi sitten naisille?
Miksi "naisten hommista" vuorotellaan, mutta miehen on hoidettava vielä "miesten hommat" päälle. Okei nainen ei välttämättä osaa vaihtaa renkaita autoon mutta ei välttämättä mieskään osaa laittaa ruokaa.
Ja varmaan harva nainen hyväksyy miehekseen miehen joka ei osaa laittaa ruokaa. Yhtä hyvinhän miehet voivat vaatia, että tulevani vaimon pitää osata vaihtaa autosta renkaat ja ilmansuodatin.
Kommentit (28)
Ei täällä ainakaan ole kukaan nainen odottanut mitään muuta mieheltä kuin sen oman osuutensa eli puolet kotitöistä jos molemmat ovat töissä. Kaupungissa ei niitä ns. miestentöitä edes ole, ja naiset osaavat nykyään itsekin tehdä esim. auton perusylläpitoon liittyvät asiat (nykyautoissa isommat huollot hoitaa ammattilainen).
Alapeukuttajat perustelkaa miksi miehen pitää hoitaa miesten hommat ja puolet naisten hommista?
Montako kertaa päivässä vaihdetaan renkaat autoon? Ruokaa kun yleensä laitetaan päivittäin + muut "naisten työt" pyykit, siivous, vaatteiden silitys jne. Kyllä niistä vaan niin paljon pidempi lista tulee kuin "miesten töistä".
Itse olen sitä mieltä että (jos molemmat käy töisä) näitä voi jakaa ihan tasapuolisesti ja auton huolto voi vaikka ulkoistaa täysin, kulut puoliksi. Voihan sitä palkata siivouspalvelua jos rahaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ainakaan ole kukaan nainen odottanut mitään muuta mieheltä kuin sen oman osuutensa eli puolet kotitöistä jos molemmat ovat töissä. Kaupungissa ei niitä ns. miestentöitä edes ole, ja naiset osaavat nykyään itsekin tehdä esim. auton perusylläpitoon liittyvät asiat (nykyautoissa isommat huollot hoitaa ammattilainen).
Niin, mutta kun nykyajan miehille on tärkeämpää istua pleikan ääressä tuntikaupalla joka päivä. Eihän siinä nyt ehdi kotitöitä tehdä.
Autottomana kerrostaloasukas-sinkkuna aina ihmettelen, mitä ne miesten työt oikein ovat? Ilmeisesti teen ne itse. Omakotitalossakin siivottava pinta-ala kasvaa hurjasti ja esim. omakotitalon ikkunoiden pesu kahdesti vuodessa on taatusti vaativampi urakka ja ostettuna palveluna se maksaa paljon enemmän kuin joku renkaiden vaihto.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat perustelkaa miksi miehen pitää hoitaa miesten hommat ja puolet naisten hommista?
Jättääkö mies pyykit pesemättä ja ruuat laittamatta, kun asuu yksin?
Miksi tämä muuttuisi mihinkään vain siksi, että asuu jonkun toisen kanssa saman katon alla?
Samalla tapaa yksin asuessaan nainen vie auton huoltoon kuin miehenkin kanssa asuessa.
Vierailija kirjoitti:
Voin perustella heti, kun sä perustelet, miksi muka on noin kuin sanot (että muka miestä velvoitetaan tekemään enemmän kotiöitä (joiksi myös ns. miesten hommat lasketaan), vaikka tutkimusten mukaan kotona eniten hommia tekevät naiset.
Mies vaatii minulta hoikkuutta ja iloisuutta ja villasukkia ja saa niitä. Minä vaadin mieheltä älyllistä keskustelua ja sitä että raivaa ulkovarastot romuista. Korjasin peräkärryn sähkötkin sitä varten. Molemmat saavat hienoa seksiä ja rakkautta ja osaavat tehdä kotihommia sisällä ja ulkona.
Ei se ole tyhmä joka pyytää.
Mies, joka suostuu epäreiluun työnjakoon, on tyhmä. Nainen, joka suostuu epäreiluun työnjakoon, on tyhmä. Molempia riittää pilvin pimein.
Miestenhommat: renkaidenvaihto autoon huoltoaseman tekemänä kaksi kertaa vuodessa.
Ns. naistenhommat: kaikki kotityöt.
Kiitos, ap, että sain nauraa hassulle kommentillesi.
Vierailija kirjoitti:
Mies vaatii minulta hoikkuutta ja iloisuutta ja villasukkia ja saa niitä. Minä vaadin mieheltä älyllistä keskustelua ja sitä että raivaa ulkovarastot romuista. Korjasin peräkärryn sähkötkin sitä varten. Molemmat saavat hienoa seksiä ja rakkautta ja osaavat tehdä kotihommia sisällä ja ulkona.
Etkö välitä miehen ulkonäöstä yhtään?
Mitkä on miesten töitä? Valistakaapa. Minulla on auto, jonka vien aina itse huoltoon ja renkaidenvaihtoon. Pestän sekä oman että mieheni auton kerran kuussa. Pesen molemmat autot sisältä 2-3 kertaa vuodessa. Teen aina meidän lumityöt, koska joudun ekana lähtemään aamuisin töihin. Mieheni ei siivoa, eli hän jättää suosiolla suurimman osan naisten töistä minulle. Hän ei myöskään laita ruokaa, koska ei osaa. Mutta kaupassa käydään ihan tasapuolisesti ja pyykkiä osaa pestä molemmat.
Mä olen kyllä niin onnellinen, ettei meillä ole mitään miesten ja/tai naisten hommia, vaan ihan vaan kotitöitä. Olisi se hirveää, jos täytyisi rajoittaa itseään sen takia, että joku homma kuuluu toiselle sukupuolelle esim. en mä nyt voi mennä kolaamaan pihaa kun se on miesten homma vaikka mä kuinka haluaisin mennä ulos ahertamaan tai ei mun mies voi tehdä halutessaan ruokaa kotona kun se on naisten homma, mutta töissä se kyllä voi, koska miehet on kokkeja ja naiset keittäjiä vai mites se meni?
Kynttikuppien siirtelijät uhriutuu silittäessään mieleisiään kevätverhoja , vaikka miehelle niillä ei ole mitään merkitystä. Sopiihan sitä luetella töitään av-palstalla ja uhriutua.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on miesten töitä? Valistakaapa. Minulla on auto, jonka vien aina itse huoltoon ja renkaidenvaihtoon. Pestän sekä oman että mieheni auton kerran kuussa. Pesen molemmat autot sisältä 2-3 kertaa vuodessa. Teen aina meidän lumityöt, koska joudun ekana lähtemään aamuisin töihin. Mieheni ei siivoa, eli hän jättää suosiolla suurimman osan naisten töistä minulle. Hän ei myöskään laita ruokaa, koska ei osaa. Mutta kaupassa käydään ihan tasapuolisesti ja pyykkiä osaa pestä molemmat.
Varmaan ne on niitä hommia, jotka lankeaa omakotitalossa asuville ja auton omistajille, eli kesällä nurmikon leikkuu, talvella lumityöt, kaksi kertaa vuodessa auton renkaiden vaihto, auton käyttäminen huollossa ja katsastuksessa, mahdolliset lamppujen vaihdot ja muut pienet korjaushommat, joita varten ei tarvitse kutsua ammattilaista paikalle, sekä tarvittaessa ammattilaisen kutsuminen paikalle, jos tarvitaan vaikkapa sähkö- tai putkimiestä.
Joo, talvella on mahdollista, että lumitöihin saattaa joutua jopa peräkkäisinä päivinä muutaman kerran talveen, jos lunta oikein intoutuu satamaan. Huonoina talvina kolaan ei tarvitse tarttua lainkaan.
Ja niin ne naistentyöt: tiskaaminen, siivoaminen, ruuanlaitto, lastenhoito ym. Laiskakin ihminen joutuu näitä hommia tekemään vähintään viikottain, poislukien ruuanlaitto ja lastenhoito, jota ei oikein voi jättää pois ohjelmasta, vaikka olisi 40 asteen kuumeessa. Tai ehkä silloin voi ostaa valmisruuan tai jopa tilata pitsaa kotiin.
Siinä voi jokainen tahollaan miettiä, onko esim. renkaiden vaihto hommana minkäänlaisessa suhteessa ruuanlaittoon, että toinen tehdään 2 kertaa vuodessa ja toinen 365 päivänä vuodessa.
me ollaan ulkoistettu kaikki naisten työt lapsille ja hoidetaan ite vaan ne miesten työt. ei niitä onneks hirveesti näin kerrostalossa ole niin saa nauttia vapaa-ajasta
Vierailija kirjoitti:
Kynttikuppien siirtelijät uhriutuu silittäessään mieleisiään kevätverhoja , vaikka miehelle niillä ei ole mitään merkitystä. Sopiihan sitä luetella töitään av-palstalla ja uhriutua.
Sinulla on joku ihmeen "kynttikuppi"-fetissi. Hanki apua.
Ei pidä unohtaa sitä vaivaa minkä nainen tekee ollakseen edustava miehellensä. Eli lähes joka päivä sheivaus; sääret, kainalot, alapää, ehkä myös käsivarret jos tummakarvainen. Pitkät hiukset pitää pestä ja laittaa hoitava hoitoaine, kasvoista meikin pesu ja kasvonaamio. Näihin menee jo puoli tuntia päivästä. Sitten pitää laittaa kasvorasva, meikkivoide, puuteri, ripsiväri yms, pitkille hiuksille jätettävä hoitoaine, hiusten harjaus ja föönaus. Nyt on mennyt taas puoli tuntia lisää. Vaatteet pitää valita sopimaan päivän meikkiin ja hiuksiin, taas puoli tuntia. Noniin nyt on kulunut jo 1,5 tuntia pelkästään miestä varten käytettyä aikaa. On reilua, että mies käyttää tuon ajan tiskien laittamiseen, kaupassa käyntiin ja ruuanlaittoon. Jos mies siis haluaa pitää sen nätin vaimon itsellään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö välitä miehen ulkonäöstä yhtään?
Se on ihan söpö. Joitain vaatteita olen kieltänyt käyttämästä julkisilla paikoilla :)
Feminismi on aivopessyt naiset sillä, että miesten pitää tehdä miesten hommat ja lisäksi puolet naisten hommista, muuten mies on sika jos ei tähän suostu. Mutta siinähän vaativat, nykyaikana täyspäisen ja hyvän naisen löytäminen on äärimmäisen vaikeaa. Siksi olenkin kääntänyt selkäni naisille ja sanon vain että TERVE!