Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä yli rakkaasta

Vierailija
06.03.2016 |

Miten päästä yli ihmisestä, jota rakastaa koko sydämestään? Miten sen rakkauden saa katoamaan? Miten pärjätä kun ei kestä kun ei tiedä miten sillä toisella menee? Miten kestää, kun tietää, että mun omat mt-ongelmat ajoivat ennen niin kamalasti rakastavan miehen pois? Miten kestää kun mt-ongelmat haavoittivat miestä syvästi? 1,5 kuukautta siitä kun mies jätti, ja edelleen haluan vain kuolla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että hoidat itsesi kuntoon,opettelet rakastamaan itseäsi ja sitten sinusta on myös iloa muille ihmisille. Tämän sanon kokemuksella.

Vierailija
2/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.

Mieti, mistä kaikesta pidät elämässä. Kohtele itseäsi hyvin. Arvosta itseäsi. Rakasta itse itseäsi täysillä.

Em. lisäksi auttaa vain aika. Anna sen kulua.

Itselläni meni kolmisen vuotta. Nyt on loistavan kirkas ja vapaa olo, ihan kuin olisin jostain vankilasta päässyt takaisin elämään.

Muistelen suhdetta joskus hymyillen, en enää koskaan oikeasti kaivaten. Elämä on taas kivaa.

Toivon kaikkea hyvää sinulle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen.

Mieti, mistä kaikesta pidät elämässä. Kohtele itseäsi hyvin. Arvosta itseäsi. Rakasta itse itseäsi täysillä.

Em. lisäksi auttaa vain aika. Anna sen kulua.

Itselläni meni kolmisen vuotta. Nyt on loistavan kirkas ja vapaa olo, ihan kuin olisin jostain vankilasta päässyt takaisin elämään.

Muistelen suhdetta joskus hymyillen, en enää koskaan oikeasti kaivaten. Elämä on taas kivaa.

Toivon kaikkea hyvää sinulle :)

Ei mulla ole elämässä oikein mitään muuta, mistä oikeasti pidän. Harrastan liikuntaa ja käyn jumpassa, koska on pakko pysyä terveenä. Tapaan joskus kavereita, jotka menevät sitten koteihinsa puolisoidensa luokse. Mies oli mun intohimo, rakastan häntä ihan kamalasti. En kestä, kun tiedän, että jos olisin ollut paremmassa hoidossa, niin oltaisiin vieläkin niin onnellisia. Ap

Vierailija
4/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä otit opiksi ettei rakkaus kestä mitä vain. Seuraavassa suhteessa toimit toisella tapaa.

Vierailija
5/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa Ap mielestäni hivenen enemmän addiktiolta kuin rakkaudelta.

Kun ymmärrät, että kyseessä oli mitä todennäköisemmin addiktio, pääset tunteesta eroon vähitellen.

Eroon pääseminen edellyttää sinulta kuitenkin melkoisen pitkää matkaa sisälle itseesi. Mutta jos et tee sitä nyt, niin koet saman addiktion seuraavankin miehen kanssa.

Työstä itsesi tuosta eroon. Tämä voi kuulostaa nyt vaikealta, pitkältä ja voimia vievältä, mutta toimi varmasti.

Vierailija
6/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa Ap mielestäni hivenen enemmän addiktiolta kuin rakkaudelta.

Kun ymmärrät, että kyseessä oli mitä todennäköisemmin addiktio, pääset tunteesta eroon vähitellen.

Eroon pääseminen edellyttää sinulta kuitenkin melkoisen pitkää matkaa sisälle itseesi. Mutta jos et tee sitä nyt, niin koet saman addiktion seuraavankin miehen kanssa.

Työstä itsesi tuosta eroon. Tämä voi kuulostaa nyt vaikealta, pitkältä ja voimia vievältä, mutta toimi varmasti.

Millä perusteella se kuulostaa addiktiolta? Tosin minulla on kyllä tunne, että elämäni ei ole enää mitään ilman miestä. Voi johtua siitä rakkaudesta, mutta varmaan siitäkin, että meillä oli niin ihania tulevaisuudensuunnitelmia. Ja siitä, että mies oli yksi harvoista, kenestä oikeasti tykkäsin ihmisenä. Rakastan paljon ja olen tosi huolissani miehestä, kun en tiedä yhtään miten tällä menee. Ap

Vierailija
7/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irti päästäminen on vaikeaa. 1,5 kuukautta on lyhyt aika. Anna ajan kulua. Yritä keskittyä itseesi. Kukaan toinen ihminen (mies) ei voi olla vastuussa siitä, että sinä olet onnellinen. Älä laita onneasi toisen ihmisen varaan. Riippumattomuus tuo hyvän olon. Silloin et etsi riippuvuussuhteita ja parisuhdekin onnistuu. 

Vierailija
8/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten erosta pääsee yli kun menee uuden miehen alle.

Vierailija
9/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten erosta pääsee yli kun menee uuden miehen alle.

Voi kunpa tuo toimisikin. Ap

Vierailija
10/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addiktiolta tuon saa kuulostamaan tietty ehdottomuus ja riippuvaisuudentunne juuri tästä yhdestä miehestä. Se, ettei elämässäsi Ap tunnu olevan oikein mitään muuta kiintokohtaa, kuin tuo mies. Tunteesi, ettet ole muka mitään ilman miestä.

Samoin kuin se, että syytät itseäsi ja mt-ongelmiasi suhteen päättymisestä ajatellen, että kun vaan tuonkin nyt saisit itsessäsi korjattua, olisi kaikki hyvin.

Rakkaus on hyväksyvää ja rakastava mies hyväksyisi sinut kokonaisuutena, kera ongelmiesi (vaikkei se aina niin helppoa olekaan).

Yritä nähdä miehessäkin ne realistiset ongelmakohdat ja huonot puolet. Syyt sille, miksi hän jätti sinut. Jos kyseessä olisi niin mahtavan ihana ja rakastava mies, niin ei hän olisi ihan helposti luotasi lähtenyt.

Vierailija
11/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Addiktiolta tuon saa kuulostamaan tietty ehdottomuus ja riippuvaisuudentunne juuri tästä yhdestä miehestä. Se, ettei elämässäsi Ap tunnu olevan oikein mitään muuta kiintokohtaa, kuin tuo mies. Tunteesi, ettet ole muka mitään ilman miestä.

Samoin kuin se, että syytät itseäsi ja mt-ongelmiasi suhteen päättymisestä ajatellen, että kun vaan tuonkin nyt saisit itsessäsi korjattua, olisi kaikki hyvin.

Rakkaus on hyväksyvää ja rakastava mies hyväksyisi sinut kokonaisuutena, kera ongelmiesi (vaikkei se aina niin helppoa olekaan).

Yritä nähdä miehessäkin ne realistiset ongelmakohdat ja huonot puolet. Syyt sille, miksi hän jätti sinut. Jos kyseessä olisi niin mahtavan ihana ja rakastava mies, niin ei hän olisi ihan helposti luotasi lähtenyt.

Ei hän helpostu lähtenytkään, vaan 3,5 vuoden taistelun jälkeen samoja asioita vastaan. Kun mt-ongelmat olivat poissa, meillä oli kaikki hyvin. Mieskin sanoi, että muuten kaikki olisi ollut toisin. Olet oikeassa, hänessäkin on monta huonoa puolta. Hän mm. jätti minut tekstiviestillä (tietäen mt-ongelmistani... Ei hyvä) ja etsi joskus muulloinkin helpointa reittiä itselleen ongelmista yli. Heikkoa toimintaa siis. Oli huono puhumaan omista asioistaan, koska tunsi syyllisyyttä, kun "asiat ovat sinulla paljon huonommin". Siihen se sitten kaatuikin, hänen pahaan oloonsa kun en pystynyt huomioimaan häntä tarpeeksi tämän yrityksistä huolimatta. Ap

Vierailija
12/25 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. millaista oli käyttäytmisesi miesystävääsi kohtaan mt-ongelmiesi vuoksi? Kysyn, kun saatan itse nyt olla vastaavassa tilanteessa, paitsi minä olen suhteen päättämistä harkitseva. Miesystäväni sairastaa masennusta ja muitakin ongelmia on. Pitkään on ollut todella raskasta, eikä mies ole esim. jaksanut tavata minua pitkään aikaan. En aina jaksa uskoa, että olen hänelle tärkeä. Puhuu minulle aika julmasti. Tiedän, että siellä on se sauraus, mutta... Alan itse olla todella henkisesti rikki. Viimeisen kuukauden olen miettinyt suhteen lopettamista. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, eikä kumpikaan joudu mihinkään talous- tai muuhun ahdinkoon, jos suhde loppuu.

Vierailija
14/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. millaista oli käyttäytmisesi miesystävääsi kohtaan mt-ongelmiesi vuoksi? Kysyn, kun saatan itse nyt olla vastaavassa tilanteessa, paitsi minä olen suhteen päättämistä harkitseva. Miesystäväni sairastaa masennusta ja muitakin ongelmia on. Pitkään on ollut todella raskasta, eikä mies ole esim. jaksanut tavata minua pitkään aikaan. En aina jaksa uskoa, että olen hänelle tärkeä. Puhuu minulle aika julmasti. Tiedän, että siellä on se sauraus, mutta... Alan itse olla todella henkisesti rikki. Viimeisen kuukauden olen miettinyt suhteen lopettamista. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, eikä kumpikaan joudu mihinkään talous- tai muuhun ahdinkoon, jos suhde loppuu.

En tavallisesti pystyntyt ottamaan tarpeeksi huomioon, vaikka miehellä oli kurjaa, kun joutui kantamaan monia ongelmia yksin harteillaan. Mulla oli paha olla usein ja en kestänyt läheisyyttä usein. Mies olisi halunnut auttaa, ja yrittikin saada mua puhumaan, yritin jakaa asioitani kyllä, mutta tuloksetta. Samoin miehen asiat jäivät monesti käsittelemättä. Olin niin väsynyt, että en oikein jaksanut tehdä mitään. En ollut mieheni tukena. Kaikki suhteen energia meni minuun ja siihen, että mies koetti auttaa minua. En edes tajunnut sitä. On niin kamala syyllisyys. Olisipa mies kertonut pahasta olostaan. Kamalaa tietää, että muuten sovittiin niin hirveän hyvin yhteen. En minä ikinä sitä miestä pysty korvata millään. Jos ajattelet eroa, puhu siitä kumppanisi kanssa mahdollisimman pian. Jos mies olisi mulle kertonut ajatuksistaan, niin ehkä silmäni olisivat auenneet.

Vierailija
15/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ tarkoitin, että silmäni olisivat auenneet sille, että tarvitsen ammattiapua. Sain myös kummallisia itku- ja pelkokohtauksia ihan pienistä asioista. Tällöin olin ihan sekaisin. Saatoin käyttäytyä kuin pieni lapsi.

Vierailija
16/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä hankkiudut eroon kaikesta mikän muistutta sinua hänestä. Älä missän nimessä katsele mitään kuvia vaan hävität nekin. Tavarat ja vaatteet, jos niitä jäi. Kaikki esineet jotak sait lahjaksi pois. Puolen vuoden päästä alkaa helpottamaan. Mulla meni vuosi ennenkuin elämä jatkui. Aika parantaa, mutta pitä saada ajatukset pois entisestä.

Vierailija
17/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä hankkiudut eroon kaikesta mikän muistutta sinua hänestä. Älä missän nimessä katsele mitään kuvia vaan hävität nekin. Tavarat ja vaatteet, jos niitä jäi. Kaikki esineet jotak sait lahjaksi pois. Puolen vuoden päästä alkaa helpottamaan. Mulla meni vuosi ennenkuin elämä jatkui. Aika parantaa, mutta pitä saada ajatukset pois entisestä.

En tiedä pystynkö... Vaikka heittäisin tavarat pois, niin joka asia silti muistuttaa miehestä. Omat varpaat, joille se nauroi, sanonnat jotka tarttuivat minuunkin ja joita sanon päässänikin. Ei tarvitse kuin katsoa ulos, niin puutkin muistuttavat niin vahvasti, kun meillä oli tapana 'ihailla' vanhoja puita ja luontoa ylipäätään. Kaikki eläimet... Ap

Vierailija
18/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuitte yhdessä ja mies jätti tekstarilla? Haiskahtaa provolta.

Vierailija
20/25 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuitte yhdessä ja mies jätti tekstarilla? Haiskahtaa provolta.

Emme asuneet yhdessä. En ole missään vaiheessa väittänyt niin. Tuntuupa pahalta, että tätä tilannetta voi väittää provoksi :( ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi