Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saarikorpi Designin itse taotut vihkisormukset - hinta ja kokemuksia?

Vierailija
06.03.2016 |

http://www.saarikorpidesign.com/#!rakkaudella-taottu/cgit

"Tulkaa yhdessä takomaan kihla- tai vihkisormuksenne! Kultaseppämme valmistelee sormukset taontavalmiiksi ja opastaa itse taonnassa, voitte itse takoa esim. toistenne sormukset."

Sivuilta ei löytynyt hintatietoja, mutta jostain lehtijutusta bongasin, että keskihinnat lähtevät noin tuhannesta eurosta. Yritys kuitenkin tekee myös todella monimutkaisia sormuksia ja tavoitteena olisi tässä tapauksessa hankkia tuollainen linkissä oleva yksinkertainen kivetön sormus, jonka hinnan luulisi olevan alempi. Entä olisiko jollakin kokemusta itse taonnasta Fiskarssilla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mailia ja kysy! Mulla ei ole kokemusta tuosta taonnasta, mutta olin yhteydessä muihin sormuksiin liittyen ja sähköpostiin vastattiin pikaisesti ja palvelualttiisti. Ja kerro toki tännekin, mitä maksaisi, jäin itse miettimään samaa.

Vierailija
2/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti siinä on materiaalimaksu, ja työtunnit. Veikkaan, että tuollaisen tekemiseen menee nonta tuntia. Ensin kultasepältä ja sitten ostajalta jonka kanssa jonkun on kuitenkin koko ajan oltava mukana. Voi laskea monta työtuntia 1000 euroon menee. Ei pelkkä netto vaan vuokrat yms. ja tosiaan se materiaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jollekin korukurssille ja tee siellä.

Vierailija
4/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itselleni vihkisormuksen korukurssilla. Materiaalit tilasin netistä jalometallitukusta. 18k kultasormukselle 7mm halkaisijaltaan olevalla rubiinilla tuli hintaa noin 150€

Vierailija
5/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene jollekin korukurssille ja tee siellä.

Niin, mitä sitä nyt suomalaiselle pienyrittäjälle laadusta ja elinikäisestä takuusta maksamaan, kun voi köyhäilläkin. 

Vierailija
6/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein itselleni vihkisormuksen korukurssilla. Materiaalit tilasin netistä jalometallitukusta. 18k kultasormukselle 7mm halkaisijaltaan olevalla rubiinilla tuli hintaa noin 150€

Voiko tuolta jalometallitukusta tilata kuka vaan?

Vierailija
7/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalometalleja voi tilata monestakin paikkaa. Itse suosin yhtä suurta Englantilaista kauppaa, josta saa valmiina esimerkiksi sormuksiin käytettävää puolipyöreää D-kultalankaa. Kultasepät muotoilevat lankansa yleensä itse, mikä nostaa hintaa. Googlettamalla gold wire löytyvät suurimmat myyjät.

Sormuksissa maksaa eniten työ ja mahdolliset kalliit kivet.

nelonen

Vierailija
8/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuolta jalometallitukusta tilata kuka vaan?

Kannattaa ehkä ensin hakea ainakin tietoa. Kaikki jalokivet eivät ole hyviä sormuksiin, lisäksi esim jännitteellä kiinni pysyvä kivi ei ole hyvä ratkaisu, koska ei tarvita kuin pieni isku, niin kivi irtoaa.

Itse tein hopeasormuksen kurssilla, kului 16h aikaa ja maksoi 7e. Kultasormus olisi ollut 32e/g.

Tietysti heti kun kiviä aletaan upottaa tai päällystämään sormusta tai tekemään koristuksia, työmäärä lisääntyy ja samoin hinta.

Ainakin taottu sormus on kestävämpi kuin valamisella tehty, koska jälkimmäiseen jää aina ilmakuplia.

Vierailija
9/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän 7mm rubiini oikein on. Oliko otettu jostain vanhasta sukusormuksesta vai synteettinen? Tuohon hintaan aitoa suurta rubiinia ei saa edes raakakivenä. Saati hiottuna ja arvioituna.

Vierailija
10/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisilla välineillä teette kultakoruja itse?

Vierailija
11/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 7mm rubiini on pyöröhiottu tähtirubiini. Halusin kiven, joka näyttää aidolta kiveltä. Tähti on sievä, mutta kivessä on useita kirkkaita sulkeumia. Laadukkaimmat tähtirubiinit näyttävät jotenkin muovisilta tai synteettisiltä!

Vierailija
12/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultakoruja tehdään kultasepän välinein. Kursseilla tehdään hommia yleensä opettajan välinein.

Vierailija
13/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kukaan käynyt itse Fiskarsin Ruukilla takomassa sormuksia? Onko vaikeaa? Sössimisen vaara?

Vierailija
14/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin taontapäivän kulusta ja sain seuraavaa infoa:

"Taontapäivänä...

Tulette sovittuna ajankohtana pajalle. Ensin hieman tutustutaan paikkoihin, käytettäviin työkaluihin ja erilaisiin taottavissa oleviin pintakuvioihin. Kultaseppämme Henri näyttää ja opastaa teidät taonnan saloihin ja sitten pääsette itse harjoittelemaan taontaa hopeisiin mallisormuksiin. Kun oikea kuvio ja tekniikka alkaa löytymään alkaa varsinainen sormustenne takominen. Kun teidän taontaosuus ja sormusten koko on saatu kohdalleen päästämme teidät hieman kiertelemään Ruukkiin (esim. lounaalle) ja tällä välin työstämme sormukset valmiiksi ja voitte tulla ne muutaman tunnin kuluttua noutamaan.

Eli koko sormusprojekti kestää saapumisestanne sormusten valmistumiseen noin 3 - 4 tuntia. Jos teillä ei ole mahdollisuutta jäädä Ruukkiin odottelemaan sormusten valmistumista voidaan ne toimittaa teille myös jälkikäteen. (Useat ovat jääneet Ruukkiin yöksi ja tulleet hakemaan sormukset seuraavana aamuna)"

Vierailija
15/15 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan käynyt niin että amatööritakojat ovat vain töhöilleet ja ammattilaiset ovat sitten lounaalla salaa vaihtaneet omiin tekeleisiinsä, jotta asiakkaat saisivat silti fiilistellä itsetaottuja korujaan?:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi