Estynyt seksielämä - miten tavallista?
Tapasin miehen, joka on ollut n. 10 vuotta vaimonsa kanssa naimisissa ja yhdessä ovat olleet vielä pidempään. Heillä on yksi lapsi.
Olin hyvin hämmästynyt kuullessani, että he harrastavat harvoin seksiä (tässä ei vielä ole mitään niin ihmeellistä) ja aina yhdessä ja samassa asennossa - lähetyssaarnaajassa! Mies kertoi, että muutaman kerran ovat kokeilleet muita asentoja, mutta vaimo ei ole halunnut kunnolla yrittää tai kokeilla.
Olin aivan äimistynyt! Miten joku jaksaa yhtä ja samaa tylsää pökkimistä yli kymmenen vuotta? Noh, selvisi, ettei tämä mies ainakaan oikein jaksa. Siispä kysyn; onko tällaisen estynyt seksielämä miten yleistä? Onko teillä tällaista? Exän kanssa? Olen elämäni aikana harrastanut seksiä yhdeksän eri miehen kanssa ja yksikään ei ollut tällä tavoin estynyt.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Mikä aiheuttaa tällaista estyneisyyttä?
Ainakin se johtaa miehen syrjähyppyyn...
Miksei mies eroa? Luuseri hakee pillua ja haluaa erityisesti loukata toista vaikka tekisi asiat helpommiksi eroamalla. Ihmeellisiä miehiä.
Jos mies ei halua erota, mutta haluaa kuitenkin tyydyttää tarpeensa? Seksuaalisuus on kuitenkin luonnollinen tarve ja jos se ei tyydyty, voi ihminen huonosti.
Mun mies on varmaan tämmöinen estynyt. Haluaa harvoin seksiä, välissä voi olla vuosienkin tauko. Aina samalla kaavalla ja nopeasti sutaisten sängyssä lähetyssaarnaajassa. Seksiasioista ei keskustella sanallakaan, ei myöskään ehkäisystä tms. Raskausaikoina seksiä ei tietenkään ollut yhtään. Alasti ei olla koskaan yhdessä, ei edes saunota.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei halua erota, mutta haluaa kuitenkin tyydyttää tarpeensa? Seksuaalisuus on kuitenkin luonnollinen tarve ja jos se ei tyydyty, voi ihminen huonosti.
Sitten mies keskustelee asiasta naisen kanssa. Jos ei löydy yhteisymmärrystä, parhainta on erota - molempien kannalta.
Ole aikuinen ja ota vastuu itsestäsi ja teoistasi äläkä syydä sitä toisten niskaan.
Olen varmaan jossain tynnyrissä elänyt, mutta jostain syystä luulin, että tällaiset estyneet ihmiset olisivat jotain parikymppisiä nuoria, joiden estyneisyys kumpuaa kokemattomuudesta! Mutta olinkin väärässä. Mistä johtuu, että esim. melkein 40-vuotias ihminen on näin lukossa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on varmaan tämmöinen estynyt. Haluaa harvoin seksiä, välissä voi olla vuosienkin tauko. Aina samalla kaavalla ja nopeasti sutaisten sängyssä lähetyssaarnaajassa. Seksiasioista ei keskustella sanallakaan, ei myöskään ehkäisystä tms. Raskausaikoina seksiä ei tietenkään ollut yhtään. Alasti ei olla koskaan yhdessä, ei edes saunota.
Mikä teitä pitää yhdessä? Lapsetko?
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan jossain tynnyrissä elänyt, mutta jostain syystä luulin, että tällaiset estyneet ihmiset olisivat jotain parikymppisiä nuoria, joiden estyneisyys kumpuaa kokemattomuudesta! Mutta olinkin väärässä. Mistä johtuu, että esim. melkein 40-vuotias ihminen on näin lukossa?
ap
Huonot kokemukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä pitää yhdessä? Lapsetko?
Joku sellainen joo. Talous, helppous ja kasvatuskumppanuus. Ja miehellä on tosi kivat sukulaiset.
Vierailija kirjoitti:
ap
Minä taas ajattelen, että vanhat ihmiset harrastaa pelkkää lähetyssaarnaajaa, sekä ehkä jotkut uskovaiset, koska muut asennot on niin riettaita.
Mua jaksaa aina ihmetyttää, miten joillakin on niin hemmetin tylsä seksielämä, että juurikin lähetyssaarnaaja on se ainoa asento, esileikkiä ei harrasteta, suuseksiä ei ole uskallettu kokeilla koskaan jne. Huhheijaa, eipä oo itselle tuollaisia onneksi kohdalle osunut. Enkä ois kyllä suhteeseen alkanutkaan kenenkään superestoisen kanssa.
Mun ex (mies) oli estynyt. Ei pystynyt vastaanottamaan edes suuseksiä kun ahdisti, puhumattakaan kosketusta, ei koskenut, pystyi kahdessa asennossa yhdyntään. Erohan siitä tuli,en olisi koskaan voinut elää elämääni niin. Onneksi itselleni parisuhde ei ole koskaan ollut mikään arvo, joten eroaminen oli helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin. Pakko olla provo. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin. Pakko olla provo. :)
No ei oo provo. Ihan on tätä meidä arkea.
Vierailija kirjoitti:
Menkööt runkulle jos ei halua erota.
Niin, kuka nyt sitten on vanha, riippuu varmaan omasta iästä.
Mi ä olen 51-vuotias nainen, viettänyt iloista nuoruutta, oli ex-aviomiehen kanssa 15 vuotta ja sain 2 nyt jo aikuista lasta. Nyt olen elänyt 15 vuotta vapaana naisena.
Minulla on elämäni aikana ollut seksikumppaneita varmaan joku 80-90. Todellakaan en ole harradtanut pelkkää lähetyssaarnaajaa! Miehet joita olen tapaillut ovat ikäisiäni, vanhin 58- vuotias. Vastaani on tullut yksi ainoa mies, joka ei anna naiselle suuseksiä, koska hän ei ymmärrä "pissavehkeiden nuolemista"D. Hän oli muuten minua nuorempi mies. Kyllä jokaisen miehen kanssa on käyty koko seksin laaja kirjo läpi. Yli viisikymppinen on loistava, naisen huomioo ottava rakastaja. Nuorempi mies ei samaan valitettavasti kykene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minä taas ajattelen, että vanhat ihmiset harrastaa pelkkää lähetyssaarnaajaa, sekä ehkä jotkut uskovaiset, koska muut asennot on niin riettaita.
Mua jaksaa aina ihmetyttää, miten joillakin on niin hemmetin tylsä seksielämä, että juurikin lähetyssaarnaaja on se ainoa asento, esileikkiä ei harrasteta, suuseksiä ei ole uskallettu kokeilla koskaan jne. Huhheijaa, eipä oo itselle tuollaisia onneksi kohdalle osunut. Enkä ois kyllä suhteeseen alkanutkaan kenenkään superestoisen kanssa.
Tapailin yhteen aikaan miestä, joka oli noin vuotta aiemmin eronnut yli kymmenen vuotta kestäneestä suhteesta. Sain kuvan, että mies ja ex-vaimo olivat olleet toistensa ensimmäiset kumppanit. Molemmilla oli uskonnollinen tausta. Seksi miehen kanssa oli aivan kauheaa nysväämistä. Hän oli todella estoinen ja kärsi kovasti suorituspaineista. Seksi ei onnistunut kuin kahdessa asennossa, ja jos ehdotin asennon tai rytmin muutosta tai ylipäätään esitin mitään elonmerkkejä, hänellä lerpahti heti. Mietin, että tällaistako heidän seksielämänsä on ollut koko parisuhteen ajan. Sääliksi kävi.
Minä olen tällainen nainen ja syynä lapsuuden alapäähän liittyvät lääkärikokemukset. Lue ronkkimiset. Ja se että en saanut mitään tukea niistä selviämiseen. Ymmärsin itsekin vasta nelikymppisenä mistä on kyse koska eihän kukaan lääkärissäkäynnistä traumatisoidu. Mikä on ero raiskaukseen kun jotain työnnetään lamaantuneen pienen lapsen ruumiinaukkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tällainen nainen ja syynä lapsuuden alapäähän liittyvät lääkärikokemukset. Lue ronkkimiset. Ja se että en saanut mitään tukea niistä selviämiseen. Ymmärsin itsekin vasta nelikymppisenä mistä on kyse koska eihän kukaan lääkärissäkäynnistä traumatisoidu. Mikä on ero raiskaukseen kun jotain työnnetään lamaantuneen pienen lapsen ruumiinaukkoihin.
Olen aina ihmetellyt miksi olen tällainen ja oireita katsomalla epäilin että minua on käytetty seksuaalisesti hyväksi vaikka en muista sellaista. Olen kahdelle terapeutille yrittänyt kertoa epäilyistä ja molemmilla reaktio oli tyly ja torjuva siihen tyyliin että yleinen luulo mutta ei totta vaan muut asiat aiheuttaa oireet. Jos jompi kumpi olisi kuunnellut, ehkä olisin saanut terapiaa tähän asiaan, olisin yhdistänyt asiat aiemmin ja saanut apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miksi olen tällainen ja oireita katsomalla epäilin että minua on käytetty seksuaalisesti hyväksi vaikka en muista sellaista. Olen kahdelle terapeutille yrittänyt kertoa epäilyistä ja molemmilla reaktio oli tyly ja torjuva siihen tyyliin että yleinen luulo mutta ei totta vaan muut asiat aiheuttaa oireet. Jos jompi kumpi olisi kuunnellut, ehkä olisin saanut terapiaa tähän asiaan, olisin yhdistänyt asiat aiemmin ja saanut apua.
Anteeksi ohis, mutta mitä nuo terapeutit tarkoittivat tuolla "vaan muut asiat aiheuttaa oireet" - viittasivatko he joihinkin yleisiin mahdollisiin seikkoihin vai sinun henkilöhistoriaasi? Asia kiinnostaa, koska olen ollut myös estynyt alusta asti enkä tiedä yhtään mistä tämä johtuu.
Minulla on tuollainen, päälle viisikymppinen mies, tuore suhde. Toistaiseksi olen niin rakastunut, ettei asia haittaa, koska saan kivasti noinkin. Ei osaa mies selittää, miksi seksi on niin likaista puuhaa, kun hän ei muuten ole sievistelijä tai juuri ahdasmielinenkään.
En osaa sanoa, miten tässä käy pitemmän päälle. Taidan sivuuttaa asian päässäni kuvitellen, että mies avartuisi ajan kanssa. Mitenköhän todennäköistä se nyt lopultakin on....
Mikä aiheuttaa tällaista estyneisyyttä?
Ainakin se johtaa miehen syrjähyppyyn...