Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Heli Vaaranen on Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja?

Vierailija
05.03.2016 |

Voiko joku selittää? Onko siis psykoterapeutti (jos on niin millä koulutuksella), mihin hän pohjaa väitteensä?
Onko haastatteluissa esitetyt näkemykset tutkittua tietoa, Väestöliiton näkemyksiä vai Vaarasen henk. koht mielipiteitä?
Jos kaaharipojista kirjoittelu on ainoa tausta, millä taidolla hän osaa hoitaa suomalaisten parisuhteita?
Mua oikeasti kiinnostaa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heli Vaaranen tulisi tutustua asiaan myös naisen näkökulmasta. Länsiväylä-lehdessä on yksi sellainen:

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/366346-mielipide-lansivaylassa-urbaa…

Vierailija
22/39 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heli Vaaranen tulisi tutustua asiaan myös naisen näkökulmasta. Länsiväylä-lehdessä on yksi sellainen:

No toi nyt on iha yhtä höpsähtäny.50-80-vuotiaita miehiä nuorille naisille ja kaikki naiset haluaa lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt itsemurhafiilis tulee kun lukee näitä juttuja.

Kuolemanväsynyt olen yksin kaiken vastuun kantamaan ja kaiken tekemään.

Sitten tulee Heli Vaaranen, joka kertoo kuinka syy on siinä miten tukahdutan miehen vaatimuksilla ja en tyydy ja ole kiitollinen miehen (joskus jopa hengenvaarallisesta) hutiloinnista.

Kaikki on mun syyni kun näitä lukee. En todellakaan halua olla parisuhteessa.

Vierailija
24/39 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toi nyt on iha yhtä höpsähtäny.50-80-vuotiaita miehiä nuorille naisille ja kaikki naiset haluaa lapsia.

No, luulen että tuo 50-80-vuotiaita miehiä nuorille naisille oli mustaa huumoria, harva nuori nainen on heistä kiinnostunut, vaikke he olisivat. Ja kaikki naiset eivät halua lapsia, mutta niille jotka haluavat tilanne on vaikea, etenkin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
25/39 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/39 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä muuten, että vaikka naiset hyökkää, vaatii ja alistaa niin silti se on naiset jotka hakevat ylivoimausesti eniten avioeroa.

Jännä. Jos väestöliiton tarkoitus on pelastaa suhteita, kannattaisiko pohtia miksi naiset haluavat lähteä?

Vierailija
27/39 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä muuten, että vaikka naiset hyökkää, vaatii ja alistaa niin silti se on naiset jotka hakevat ylivoimausesti eniten avioeroa.

Jännä. Jos väestöliiton tarkoitus on pelastaa suhteita, kannattaisiko pohtia miksi naiset haluavat lähteä?

nainen hakee avioeroa jos mies ollut uskoton, juoppo, narkki, väkivaltainen, holtiton rahankäytössä jne

Vierailija
28/39 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämäti aika erikoisen itserakkaan ja egoistisen kuvan tuo maalasi Vaarasesta. Vaikuttaa vieläkin juuri niiltä miesten suosiota ja hyväksyntää ulkomuodollaan ja nuoleskelevilla hyväjätkäkommenteillaan ostavilta tytöiltä, jotka jossain vaiheessa huomaavat, ettei kukaan heistä oikeasti pidä eikä ole kiinnostunut. Pinnallinen itsekorostus on aika tylsää, samoin se, että nainen moittii omaa sukupuoltaan miellyttääkseen miehiä. Ja se viittaus siihen nuoruuden kiksautuksen mustasukkaiseen vaimoon ja Vaarasen viehätysvoimaan. Kilpaileeko hän kaikessa miesten suosiosta, vai mitä ihmettä? Ja oliko tämä siis Väestöliiton kannalta järkevä veto?

Tai mistä minä tiedän mihin pulju haluaa parisuhdetyössään profiloitua...en kyllä näin aikuisena ja terveellä itsetunnolla varustettuna naisena hakisi tuolta apua. Onneksi parisuhteeni ei sitä kaipaakaan. Hrrr...Aikamoista myötähäpeää koin lukiessani.

Tämä! Pidin väestöliittoa aiemmin asiallisena ja tärkeää työtä tekevänä järjestönä.

Vierailija
29/39 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammojen denialismi tässä ketjussa taas huipussaan. Kuinkas muutenkaan,

mies on aina syyllinen ja nainen on aina uhri-palstalla.

Vierailija
30/39 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ottaa tämän naisen jutuissa päähän se, että puhuu naisista tietynlaisina ja miehistä tietynlaisina, asiantuntijaihminen ja psykoterapeutti! Miten ihmeessä hän ei tajua, että temperamentti ja empatiakyky eivät ole sukupuoleen sidottuja, ja että huonoja puolisoita on tasapuolisesti molemmissa sukupuolissa. Aivan käsittämätöntä hurskastelua väittää, että miesten pahoinvointi olisi jonkinlainen tabu, kun itse on esittänyt erittäin epärakentavan puheenvuoron julkisuudessa. 

Mitä tulee tuohon artikkeliin, niin, no.. ei ihan tasapainoinen fiilis tullut jutun siitä osasta, missä korosti nuoruudenrakkautensa vaimon olevan mustasukkainen vielä 30 vuoden jälkeenkin. Jos itselleni olisi käynyt noin, viimeinen taho, johon siitä kertoisin, olisi valtakunnan laajalevikkisin sanomalehti.

Vierailija
31/39 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä järkyttävä pohanoteeraus.

Vierailija kirjoitti:

Eniten ottaa tämän naisen jutuissa päähän se, että puhuu naisista tietynlaisina ja miehistä tietynlaisina, asiantuntijaihminen ja psykoterapeutti! Miten ihmeessä hän ei tajua, että temperamentti ja empatiakyky eivät ole sukupuoleen sidottuja, ja että huonoja puolisoita on tasapuolisesti molemmissa sukupuolissa. Aivan käsittämätöntä hurskastelua väittää, että miesten pahoinvointi olisi jonkinlainen tabu, kun itse on esittänyt erittäin epärakentavan puheenvuoron julkisuudessa. 

Mitä tulee tuohon artikkeliin, niin, no.. ei ihan tasapainoinen fiilis tullut jutun siitä osasta, missä korosti nuoruudenrakkautensa vaimon olevan mustasukkainen vielä 30 vuoden jälkeenkin. Jos itselleni olisi käynyt noin, viimeinen taho, johon siitä kertoisin, olisi valtakunnan laajalevikkisin sanomalehti.

Vierailija
32/39 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa kun eronnut Heli kertoo miten parisuhteessa pitää elää.

Miksiköhä mies lähti käppäilemään? :)

Vierailija
33/39 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Heli kaipaa/on miehen tarpeessa, tällä tavalla hän saa suosiota miehiltä. Psykoterapeutit hoitavat miehen hankinnan yllättävän usein ryhtymällä jonkun suhteessa olevan miehen ymmärtäjäksi. Ymmärrän, että tällainen lausunto saattaa järkyttää, mutta kun vain minulla on tiedossa kolme tällaista tapausta, niin onkohan enää ihan tuulesta temmattu juttu? Nämä kolme tapausta ovat: Yksi parisuhdeterapeutti, joka rupesi seurustelemaan hoidosa olevan pariskunnan miehen kanssa (menetti siinä oikeutensa toimia enää parisuhdeterapeuttina), toinen on ystäväni isä (joka haluaa jo erota tästä uudesta kumppanista, mutta ei voi, kun "edellinen mieskin jätti"), kolmas on tuttavapiirissä oleva nainen (myös siis psykoterapeutti), joka on edelleen tämän vaihtajamiehen kanssa, mies kuullemma on aika kova ja dominoiva ja on myöntänyt, että vaihtaessa vaimoa, hän pelasi tilanteen niin, että hän ei missään vaiheessa ollut ilman kumppania.

Haukkuvien vaimojen lisäksi tämäkin on mielenkiinoinen ilmiö suomalaisessa parisuhdekentällä ja tämä, Heli Vaaranen, taitaa olla tabu, jos jotain.

Vierailija
34/39 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tabu kirjoitti:

Ehkä Heli kaipaa/on miehen tarpeessa, tällä tavalla hän saa suosiota miehiltä. Psykoterapeutit hoitavat miehen hankinnan yllättävän usein ryhtymällä jonkun suhteessa olevan miehen ymmärtäjäksi..

Tiedän myös useita tällaisia tapauksia.

Hyvin yleistä ja selittää tämän helinkin jutut.

Vierailija
35/39 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaranen on paitsi VTT myös koulutettu psykoterapeutti. Hän on mediassa sanonut, että hänen mielipidekirjoituksensakin perustui asiakkaiden kanssa käytyihin keskusteluihin ja siihen, millaista palautetta Väestöliittoon on tullut. Mielipiteistä voi olla montaa mieltä, mutta kyllä hän ihan koulutettu terapeutti, jolla on paljon tietoa ja kokemusta suomalaisista parisuhteista, on.

No niinpä. Kellä täällä nyt on niin hirveesti jotain henkilökohtaista kaunaa häntä kohtaan? Tais kalikka kalahtaa monessa perheessä, vaikka hän puhui tapauksista joita on nähnyt omassa työssään. Ja TOISTEN OMIIN kokemuksiin ja tuntemuksiin perustuen...

Mut joo, av-mammojen on tosi vaikea uskoa et jossain perheessä mieskin voinolla ikävässä asemassa.

Vierailija
36/39 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyt itsemurhafiilis tulee kun lukee näitä juttuja.

Kuolemanväsynyt olen yksin kaiken vastuun kantamaan ja kaiken tekemään.

Sitten tulee Heli Vaaranen, joka kertoo kuinka syy on siinä miten tukahdutan miehen vaatimuksilla ja en tyydy ja ole kiitollinen miehen (joskus jopa hengenvaarallisesta) hutiloinnista.

Kaikki on mun syyni kun näitä lukee. En todellakaan halua olla parisuhteessa.

Eihän Heli sinun parisuhteesta puhu, vaan niistä, joita on kohdannut. Ja joissa on sellaisia ongelmia. Miten ihmeessä edes yhdistät ne asiat omaan elämääsi? Miksi et usko, että jossain perheessä miehillä voi olla tuollaisia kokemuksia ja naiset eivät olekaan mitään samanlaisia kuin mitä sinä koet olevasi?

Ja btw, MIKSI et tee elämällesi mitään, jos on tuollainen tilanne? Olisko muutoksen paikka? Voisko sen sun elämän vastuunkantajan olla nyt joku muu ku H.V. tässä tilanteessa... Esim. Sinä itse?

Vierailija
37/39 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko nyt ylpeä itsestäs?

Vierailija
38/39 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

O

Vierailija kirjoitti:

Toinen tabu kirjoitti:

Ehkä Heli kaipaa/on miehen tarpeessa, tällä tavalla hän saa suosiota miehiltä. Psykoterapeutit hoitavat miehen hankinnan yllättävän usein ryhtymällä jonkun suhteessa olevan miehen ymmärtäjäksi..

Olen myös ollut terapiatilanteessa, jossa naisterapeutti vaimon silmien edessä yritti iskeä aviomiestä. Mies oli hieman järkyttynyt istunnon jälkeen ja terapiasuhde loppui siihen. Näitä miesraukkojen ymmärtäjiä on naisterapeuteissa aika paljon.

Vierailija
39/39 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O

Vierailija kirjoitti:

Toinen tabu kirjoitti:

Olen myös ollut terapiatilanteessa, jossa naisterapeutti vaimon silmien edessä yritti iskeä aviomiestä. Mies oli hieman järkyttynyt istunnon jälkeen ja terapiasuhde loppui siihen. Näitä miesraukkojen ymmärtäjiä on naisterapeuteissa aika paljon.

Hei, mistäs mä voisin löytää tällaisen naisparisuhdeterapeutin, oikein miehenkipeän ja huomionkipeän? Parisuhde on kovin hankala ja pelkään, että erostakin (on ollut puheena) tulisi hankala. Jos mies saisikin lennosta uuden kumppanin, jonka kimpussa olla, ai että se tekisi asiat minulle helpommiksi! Tarvitsisi vain saada suostuteltua siihen ekaan käyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan