Nolo apteekkireissu...
Olin siis apteekissa ostamassa intiimipesunestettä. Olin siinä intiimihyllyllä ja pyrin asioimaan siinä nopeasti, mutta eikös siihen tullut apteekin työntekijä (nuori jätkä!) kyselemään voisko olla avuksi. No, menin ihan punaiseksi ja mumisin jotain herkän ihon tuotteisen katselemisesta. Mun piti ostaa myös niitä ph:ta tasapainottavia kapseleita, mutta en sitten kehdannutkaan... Joo, normaaleita asioita, mutta en silti ajatellut sille jätkälle avautua.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä ihmiset nolostuukin...
Aika karski saa olla, ettei YHTÄÄN nolota kysyä nuorelta jätkältä intiimipesunestettä.
Itse ostan nolot tuotteet nettiapteekista, paljon helpompaa.
Kyllä monopoliaseman itselleen lobanneita apteekkeja aina vähän rokottaa pitää; mitäs ovat ahneuttaan ihmisten edun vastaisesti lobanneet itselleen oikeuden luvanvaraisuuteen. Apteekkitoiminta = lupa painaa rahaa. Proviisoreilla on satojen tuhansien vuosiansiot. Muissa yritysmuodoissa lukuunottamatta myös pankkeja, on jopa mahdollista tehdä myös konkurssi.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä apteekeissa on aina niin paljon henkilökuntaa? Reseptipuolella on väkeä, jokaiselle kassalle on työntekijä ja näiden lisäksi pyörii koko ajan muutama vapaana. Nopea saa olla, jos näitä meinaa juosta karkuun. Välillä mennään kuin Pac-manissa peräkkäin hyllyväleissä. Eri meininkinkuin rautakaupassa, tai autokaupassa, tai missään muualla...
Ne farmaseutit on siellä valmiina kertomaan sulle niistä lääkkeistä. Siksi niitä pyörii apteekeissa "vapaana". Ne kertoo sulle kaiken mitä ikuna haluatkaan tietää niistä napeista, mitä menit ostamaan, jos vaan uskallat kysyä. Minua ne on luulleet useasti joksikin sairaanhoitajaksi tms, koska olen kiinnostunut miten mikäkin lääke toimii. (Ja kiinnostaa tietää mitä sitä suustaan alas lykkää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite olin tänään apteekissa, täytyi ostaa kurkkutabletteja. Katoin, että hinta oli lähes 8€. Mietin, että Saksassa vastaavan saa 4€:lla, paremmalla palkkatasolla ostettuna vieläpä. Alkoi niin ärsyttää, että laitoin suoraan tablettipakkauksen taskuuni. Sitten siirryin katselemaan särkylääkkeitä, valitsin halvimman, 1,84€ hintaisen. Sen maksoin kassalla, tarvitsemani kurkkutablettien hinnaksi tuli siis kohtuullinen 1,84€.
Eihän tullu kun nolla euroa, vai jätitkö ne särkylääkkeet kassalle?
Maksoin särkylääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja nyt sitten kerroit tämän julkisesti, ja se aspahenkilö tietää mitä olit ostamassa ;))
Kyllä se taisi nähdä mitä ostin, mutta nyt paljastuin vielä av-mammaksi :D ap
Luuletteko oikeasti että joku nuori mies on av:palstalla perjantai-iltana tai juuri se apteekin nuori mies. Että koko Suomi on aina täällä vai? :D
Hups siis lauantai-iltana oli tarkoitus kirjoittaa. No melkein sama asia.
:DD Kyllä mä toivon, että hänellä on parempaa puuhaa tänään ;) Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä ihmiset nolostuukin...
Aika karski saa olla, ettei YHTÄÄN nolota kysyä nuorelta jätkältä intiimipesunestettä.
Itse ostan nolot tuotteet nettiapteekista, paljon helpompaa.
Mä taidan jatkossa käyttää nettiapteekkia joihinkin asioihin itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla kerralla vastaat: kiitos en tartte apua
Niin pitää tehdä. Meni vaan siitä jätkästä jotenkin pasmat sekaisin siinä :D Ap
Et tainnut ainakaan vaginan kuivuudesta kärsiä tuon kohtaamisen jälkeen.. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä apteekeissa on aina niin paljon henkilökuntaa? Reseptipuolella on väkeä, jokaiselle kassalle on työntekijä ja näiden lisäksi pyörii koko ajan muutama vapaana. Nopea saa olla, jos näitä meinaa juosta karkuun. Välillä mennään kuin Pac-manissa peräkkäin hyllyväleissä. Eri meininkinkuin rautakaupassa, tai autokaupassa, tai missään muualla...
Ne farmaseutit on siellä valmiina kertomaan sulle niistä lääkkeistä. Siksi niitä pyörii apteekeissa "vapaana". Ne kertoo sulle kaiken mitä ikuna haluatkaan tietää niistä napeista, mitä menit ostamaan, jos vaan uskallat kysyä. Minua ne on luulleet useasti joksikin sairaanhoitajaksi tms, koska olen kiinnostunut miten mikäkin lääke toimii. (Ja kiinnostaa tietää mitä sitä suustaan alas lykkää).
kun pyöriskin siellä vapaina ja niin, että niiltä voi tarvittaessa kysyä. mutta todellisuus on valitettavasti usein juuri kuin pac manissa,yritä siinä päästä karkuun farmaseuttia kun haluaisit vain rauhassa _itseksesi_ vertailla ihonpuhdistusaineita tai voiteita...
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ihminen osta mitään intiimipesunesteitä. Siitä liiasta jynssäämisestä se PH meneekin sekaisin. Vesipesu ja jätä karvojen ajelu niin ei pysyy tuhero kuosissaan. Ihan oikeasti, minä tiedän tämän koska vietän paljon aikaa Etelä-Euroopassa ja siellä on noita alapääsaippuioita ja kaikilla on jotain intiimivaivoja.
Niissä intiimipesunesteissä nimenomaan on alhainen pH, joka auttaa ylläpitämään sitä alapään normaalia pH:ta. Ite käytän Sebamedin intiimipesunestettä, jonka pH on 3,8, toimii! Eikä sitä tartte koko ajan jynssätä, mut on se kiva välillä pestä kunnolla tolla esim. spermat ja kuukautisveret pois.
Mä en uskalla enää käyttää edes nettiapteekkia, koska joulun alla sattui postissa sellainen moka, että olivat antaneet mun nettiapteekista tilaamani paketin ihan ventovieraalle ihmiselle, vieläpä vanhalle miehelle. Siellä oli mun reseptilääkkeet ja intiimituotteet. Onneksi tämä ihminen laittoi mulle viestiä (osoitelapussa oli mun puhelinnumero) ja sanoi vievänsä paketin postiin. En ymmärrä, miten tällaista voi edes sattua, kun on lähetystunnus ja henkilöllisyys tarkistetaan jne.
Ottamatta kantaa siihen mikä on noloa ja mikä ei, niin kyllä usein ärsyttää se yli-innokkuus, millä apteekin henkilökunta ryntää pakkopalvelemaan heti kun ovesta astuu sisään. Voisi hetken aikaa katsoa onko asiakas sen näköinen että tarvitsee apua, tai olla saatavilla että apua voi halutessaan pyytää.
Jos olen ostamassa laastaripakettia tai kurkkupastilleja, en tarvitse apua, enkä jaksa kertoa joka kerta, että kiitos osaan tämän asian itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin totta. Ostan apteekista yleensä vain särkylääkettä, enkä tarvitse sen ostamiseen mitään apua. Lähiapteekissani särkylääkkeet sijaitsevat kuitenkin takaseinällä, joten sinne hyllylle saa suurinpiirtein juosta, jos ei halua tulla "palvelluksi" matkan varrella. Aina joku hyllyjen välissä seisoskeleva työntekijä hyökkää kimppuun. Ehkä käyn siellä väärään aikaan päivästä. Joskus olisi ihan kiva jäädä katselemaan löytyisikö jotain muuta tarpeellista tai vaikka uutta kosteusvoidetta, mutta kun ne silmät tuntee selässään koko ajan. Tai näkee silmäkulmasta. Ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite olin tänään apteekissa, täytyi ostaa kurkkutabletteja. Katoin, että hinta oli lähes 8€. Mietin, että Saksassa vastaavan saa 4€:lla, paremmalla palkkatasolla ostettuna vieläpä. Alkoi niin ärsyttää, että laitoin suoraan tablettipakkauksen taskuuni. Sitten siirryin katselemaan särkylääkkeitä, valitsin halvimman, 1,84€ hintaisen. Sen maksoin kassalla, tarvitsemani kurkkutablettien hinnaksi tuli siis kohtuullinen 1,84€.
Kyllä monopoleja aina vähän saa rokottaa; mitäs ovat lobanneet itselleen ahneuttaan monopoliaseman ja luvanvaraisuuden. Apteekkitoiminta Suomessa = lupa painaa rahaa. Proviisorien vuosiansiot satoja tuhansia vuodessa.
Moni suomalainen syyttää apteekkeja monopolihinnoittelusta, mutta eivät kuitenkaan ymmärrä sitä, että yksittäinen apteekkari, eli yrittäjä ei voi vaikuttaa lääkkeiden hintoihin vaan niistä päättää sosiaali- ja terveysministeriön alainen lääkkeiden hintalautakunta. Lääkkeet maksavat Suomessa saman verran Helsingissä ja Rovaniemellä, vaikka apteekkari haluaisi myydä bafucin-kurkkupastilleja halvemmalla hän ei voi sitä tehdä. Älkää siis syyttäkö apteekkareita vaan syyttääkää viranomaisia.
p.s. Apteekissa työskentelevä proviisori ei tienaa satoja tuhansia vaan keskituloisen suomalaisen verran. Apteekin omistaja eli apteekkari voi tienata hyvin, jos apteekki on hyvällä liikepaikalla. Mutta niin voi tienata myös kuka tahansa muukin, esim. ruokakauppias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin totta. Ostan apteekista yleensä vain särkylääkettä, enkä tarvitse sen ostamiseen mitään apua. Lähiapteekissani särkylääkkeet sijaitsevat kuitenkin takaseinällä, joten sinne hyllylle saa suurinpiirtein juosta, jos ei halua tulla "palvelluksi" matkan varrella. Aina joku hyllyjen välissä seisoskeleva työntekijä hyökkää kimppuun. Ehkä käyn siellä väärään aikaan päivästä. Joskus olisi ihan kiva jäädä katselemaan löytyisikö jotain muuta tarpeellista tai vaikka uutta kosteusvoidetta, mutta kun ne silmät tuntee selässään koko ajan. Tai näkee silmäkulmasta. Ahdistavaa.
Joskus on käynyt niinkin, että tällainen pyöriskelevä farmaseutti on jäänyt viereen huokumaan ja tuijottelemaan rakkolaastareita kanssani hiljaisuuden vallitessa. "Awkward silence" tarkoittaa näitä hetkiä.
Ymmärrän asiakaspalvelun idean, mutta aina ei jaksa keskustella jakoavaimena hymyilevän farmaseutin kanssa buranan yhteensopivuudesta liimasiteen kanssa. Etenkään, kun perussairauksia on perheessä useampia ja apteekissa käydään pari kertaa kuussa ja välillä muovikassin kanssa. Introvertti kun olen, jatkan siis juoksentelua jatkossakin. Tuon apteekkiin rahaa, jolla voi sitten palkata lisää palloja peliin...
-11.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Tuo Pac-man -mielikuva oli hauska ;)
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä farmaseutille voi edes sanoa, että Minä vain katselen... sillä eihän kukaan apteekkiin mene vain huvikseen katselemaan lääkkeitä :). Voihan sitä tietenkin ystävällisesti sanoa, että kiitos, mutta löydän varmaaankin itse, mutta sekin tuntuu vähän kiusalliselta sanoa.
Ja sitten kun saat suusi auki että ei en tarvitse apua, tässä katselen tuttuja tuotteita niin se farmaseutti jää siihen selkäsi taakse kytikseen. Otat uuden tuotteen ja selkäsi takaa rupeaa kuulumaan selostetta siitä että mikä siinä tuotteessa on auttava ainesosa jne. Ja sama seuraavan tuotteen kohdalla. Mun piti itsekseen katsella näitä. Onko näillä joku provikkapalkka vai miksi ihmeessä ne tarttuu kiinni kuin takiaiset? Vai onko jokaisella joku tavoite että tunnissa pitää ottaa tietty määrä kontaktia ja tehdä lisämyyntiä tai apteekkari suuttuu? Pakko olla joku henkilökohtainen myyntitavoite, ei ne muuten iskisi kiinni hullun kiilto silmissä kun tartut oven kahvaan.
Minä olin apteekissa ostamassa jotakin alapään hiivaan tms. Nuori miestyöntekijä otti heti minut kiikariinsa ja tuli kyselemään, miten voisi auttaa. Sanoin, että en tarvitse apua. Mies ei hellittänyt, vaan sanoi, että kerro vaan, niin hän auttaa valitsemaan. En ollut siinä vaiheessa edes intiimihyllyllä eli mies oli pahaa-aavistamaton. Minua alkoi ärsyttää sellainen mahdoton tivaus. Niinpä päätin antaa opetuksen ja sanoin suoraan, että etsin jotain sopivaa alapäätulehdukseen. Mies johdatti minut oikealle hyllylle ja alkoi esitellä mahdollisia voiteita, emätinpuikkoja ym. Tuote sitten löytyikin. Näin miehen joskus myöhemminkin, ei enää yrittänyt tulla kyselemään mitään.
Olisin minäkin varmaan vähän nolostunut tuossa tilanteessa. Ihan ymmärrettävää ettei halua keskustella intiimisaippuasta jonkun tuntemattoman miehen kanssa. Sanon aina asiakaspalvelijoille etten tarvitse apua jos tulevat olan taakse kärkkymään. Ärsyttävää tuollainen, osaan itse pyytää apua jos sitä tarvitsen.
Mä kävin ostamassa apteekista pienoisperäruiskeita ja ummetuslääkettä Olisiko pitänyt nolostua? Varmaankin, kun hoikkana noita ummetuslääkkeitä ostaa. Kaikki varmaan luuli syömishäiriöiseksi tai jotain. Todellisuudessa ihan lääkärin kehotuksesta noitakin ostin kun helpottaa oloa leikkauksen jälkeen. Mutta tuotahan kukaan ei voi tietää.
Lupaan nolostua sitten seuraavalla kerralla, jos on jatkossakin tarvetta ostaa jotain muka noloa.