Lapset pitkästä aikaa yökylässä ja ollaan kahdestaan kotona...
Ja mitä tekee mies? No tietysti nysvää autotallissa huoltamassa ruohonleikkuria. Siistin paikat, laitoin vähän spesiaalimpaa ruokaa ja sauna on lämpiämässä. Mies kävi pikaisesti hotkaisemassa sapuskat ja lähti takaisin talliin. Ilmeisesti meillä ei sitten ole tarvetta kahdenkeskiselle ajalle. Että mitäs nyt? Lähdenkö tästä lenkille vai menenkö illaksi varaamani kuohuviinipullon kanssa yksin saunaan?
Kommentit (20)
Oletko sopinut miehen kanssa yhteisestä tunnelmoinnista vai oletatko, että hän on oppinut lukemaan ajatuksesi?
Vierailija kirjoitti:
Menet hepeneissä ja laittautuneena tietenkin istumaan ruohonleikkurin päälle. Eiköhän miestäkin ala kiinnostaa!
Itse asiassa mietinkin jotain tällaista. Pitäisiköhän...?
Mulla olis yks hyvä neuvo mikä vois toimia eikä minään kauheen vaikee toteuttaa:
Mene puhumaan sille miehelle että tulee sisälle sun kanssa, sano mitä olet suunnitellut ja kerro että haluat olla hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sopinut miehen kanssa yhteisestä tunnelmoinnista vai oletatko, että hän on oppinut lukemaan ajatuksesi?
Oletin, että hän osaisi päätellä jotain siitä että olin hommannut lapset hoitoon. Ja sen ruuan ja saunan viimeistään olisi pitänyt laittaa hälytyskelloja soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis yks hyvä neuvo mikä vois toimia eikä minään kauheen vaikee toteuttaa:
Mene puhumaan sille miehelle että tulee sisälle sun kanssa, sano mitä olet suunnitellut ja kerro että haluat olla hänen kanssaan.
Ei huono idea. Taidan kyllä kallistua siihen, että kellistän miehen sinne autotallin lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi olevan aika itsestään selvää, että kun vihdoin saa lapset jonnekin hoitoon, niin silloin tehdään yhdessä jotain (parisuhteen eteen).
Mutta ei meillä tätä mies tajua, joten se pitää ääneen ilmaista ja perustella, että kun kerrankin lapset on poissa niin... Sitten mies hoksaa, että totta tehdään vaan jotain kivaa yhdessä. Mutta kertaakaan ei tajua asiaa ellei sitä erikseen rautalangasta väännä. ;)
Kun jokin asia on miehellä ollut pitkään todo-listalla, hepenissä kekkaloiva nainen koetaan häiriötekijäksi joka hätistetään muualle jotta homman hoito done-listalle voi jatkua. Kapiish?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletin, että hän osaisi päätellä jotain siitä että olin hommannut lapset hoitoon. Ja sen ruuan ja saunan viimeistään olisi pitänyt laittaa hälytyskelloja soimaan.
Se on mies, ei se osaa päätellä.
Miehet ovat joskus vähän suoraviivaisia. Ehkä hän oli jo pidempään miettinyt ruohonleikkurin huoltoa, ja nyt tuntui olevan sopiva hetki, kun kotona on rauhallista. Tullessaan syömään hänellä oli ehkä ajatukset edelleen siinä ruohonleikkurissa, eikä hän siksi tajunnut, että nyt on pöydässä jotain tavallista hienompaa. Minusta tuo hepeneet päällä autotalliin ilmestyminen kuulostaa oikein hyvältä suunnitelmalta. Seksi autotallissa vaikka auton konepellin päällä olisi varmasti mukavaa vaihtelua ja jotain, mitä muistella myöhemminkin. Eiköhän session jälkeen miestä ala sauna ja skumppakin kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi olevan aika itsestään selvää, että kun vihdoin saa lapset jonnekin hoitoon, niin silloin tehdään yhdessä jotain (parisuhteen eteen).
Mutta ei meillä tätä mies tajua, joten se pitää ääneen ilmaista ja perustella, että kun kerrankin lapset on poissa niin... Sitten mies hoksaa, että totta tehdään vaan jotain kivaa yhdessä. Mutta kertaakaan ei tajua asiaa ellei sitä erikseen rautalangasta väännä. ;)
Jos minä (nainen) vien lapset mummolaan hoitoon, niin miehelle on itsestäänselvää, että hänkin pysyttelee sivussa, koska minulla on selkeä syy lasten hoidattamiselle muualla. Ei lasten vieminen hoitoon tarkoita aina parisuhdeaikaa, moni meistä parisuhteilee jopa silloin, kun lapset on kotona ja nukkumassa. Minä pystyn puhumaan miehelle silloinkin, kun lapset katsovat televisiota viereisessä huoneessa, koska parisuhde on paljon isompi juttu kuin alapäiden kohtaaminen.
Tule tänne kertomaan, kuinka kävi! Lähtikö mies leikkiin mukaan, vai tuhahtiko ja rassasi sinun sijaan edelleen sitä leikkuria?
Mee ja "raiskaa" se miehesi sinne autotalliin. Lupaan, että innostuu ja mies muistaa tapahtuman vielä kiikkustuolissa.
- mies
Yksi neuvo: puhukaa ja sanokaa suoraan mitä on mielessä.
Miehet on huonoja lukemaan rivien välistä.
Kaalimato surisemaan kun kerrankin saat olla rauhassa, ei ole kakarat ja äijä häiritsemässä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli ap:n tyyppinen tunnelma pidemmän aikaa. Vaikka kuinka toivoin, että mies lukisi ajatukseni, niin ei tuo mokoma niitä koskaan lukenut. Vaikka siis vihjailin mielestäni harvinaisen selkeästi (mun mies ei tajua edes mitään tuutko makkariin mun kanssa -tyyppisiä lausahduksia, sanoo vaan että ei väsytä vielä).
Lopulta sitten kilahti minulla. Tavoistani poiketen kerroin miehelle mitä haluan. Toooodeeellla selvästi. Ja kas kummaa, sen jälkeen olen saanut haluamani. Tunnelma on täysin muuttunut.
Kannatti siis kertoa ajatuksistaan.
Se hepenissä autotalliin meno kuulostaa myös hyvältä idealta.
Älä vaan räjähdä miehelle siitä ruohonleikkurin huoltamisesta. Oikea toiminta on seuraavanlaista: kun mies tulee takaisin sisään ja leikkurihommat on loppu, kiität miestä siitä, että nyt on leikkuri kunnossa kesää varten, hienoa. Sitten sanot, että sinäkin olet valmistellut hänelle jotain mukavaa. Ja sitten vaan iltaa eteenpäin. Muista: mies korjaa leikkuria teidän perhettä varten eli tekee mielestään varmasti tosi arvokasta työtä ja niinhän se onkin. Nyt olet aurinkoinen!
Taas tyypillinen nainen, joka odottaa että hänen aivoituksensa pitäisi arvata ja loukkaantuu verisesti siitä, että miehensä ei ole tehnyt mitään. Eikö tuon asian voisi hoitaa yksinkertaisemmin niin, että menet sinne autotalliin ja sanot hänelle, että haluaisit hänen tulevan sinun kanssasi saunaan ja juomaan skumppaa nyt kun lapset ovat kerrankin pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on mies, ei se osaa päätellä.
Aina sanotaan että mies ei tajua vihjeitä. Miten tyhminä naiset pitävät miehiä?
Menet hepeneissä ja laittautuneena tietenkin istumaan ruohonleikkurin päälle. Eiköhän miestäkin ala kiinnostaa!