Miten ajattelitte selviytyä sitten, kun Suomi on ajautunut maksukyvyttömäksi?
Luottoluokitus laskenut, valtion velan korko noussut 10%:iin ja valtion kassa on tyhjä, vaikka yksityinen varallisuus on otettu valtiolle veroilla.
Teetkö esim julkisella sektorilla töitä ilman palkkaa?
Myytkö kaiken omaisuutesi saadaksesi ruokaa?
Voitko viljellä jotain itse?
Miten ajattelit selvitä?
Kommentit (28)
Eipä tarvitse miettiä tuollaista, olen muuttanut Norjaan. Nyt olemme käymässä isovanhempien luona, hekin miettivät muuttoa ulkomaille.
En ajatellut jäädä Suomeen niin kauaksi aikaa että näkisin sen.
Järkevät lähtevät töihin muualle, vain rupusakki jää Suomeen.
Jos aloitettais verouudistuksesta, joka purisi osinkoihin ja verokeinotteluun.
Hyvin. Velaton halpa talo maalla, polttopuut omasta metsästä ja vuokrapellot voi ottaa omaan käyttöön.
Taas omia pelkojaan Suomen tilanteeseen projisoiva, psyykkisesti erittäin haavoittunut yksilö, eli ap.
En murehdi asiaa. Muutkin maat ovat selvinneet EU:ssa.
Syön jalostajan hernekeittoa koko loppuelämäni.
Ja omaisuutta olisi sitten pakko alkaa myymään, sama olisi tietysti kaikilla jotka jotain omistavat.
Voisin viljellä itse maata, metsästää ja kalastaa, käydä poimimassa marjoja ja sieniä yms.
Kyllä asiat aina jollain tavalla järjestyvät. Kuka muistaa Islannin konkurssin? Ovat nousseet hienosti ja nyt siellä pyyhkii hyvin.
Viljelen kasviksia ja keitän niistä nuotiolla soppaa. Käyn kalassa ja riistalla.
Viljelen sitten itse, viimeisillä rahoilla ostan naapurista pari possua, lammasta ja muutaman kanan, ehkä lehmäkin. Kaupungista varmaan lasteni perheineen täytyy muuttaa kotiin, helpottaa tuota viljelyä, tilaa kyllä on.
Ilmatteeksi en enää mummoja hoida, mutta sitten täytyy kaiketi hoitaa omat vanhukset.
Pärjään hyvin vähällä. Nyt matkustelen paljon, mutta tarpeen vaatiessa saan tarvitsemani elämykset paremmin kuin hyvin myös Suomen luonnosta, ja vieläpä ihan ilmaiseksi.
No mä ajattelin ostaa köyden ennen tuota päivää. Ajattelin jättää tuon turhan selviytymisen muille.
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitettais verouudistuksesta, joka purisi osinkoihin ja verokeinotteluun.
Et sitten ole vielä ymmärtänyt että nuo ovat niitä keinoja joilla tänne koitetaan saada pääomaa.
Punikkien älämölöllä ja yleislakkopuheilla niitä ei saada.
Osinko on muuten sijoittajan -minun- palkkaa. Jos alatte tekemään jotain joka "purisi" osingonmaksuun niin morjens...
Olisi kyllä kiva nähdä se (koska minä voin muuttaa täältä vaikkapa Espanjan auringon alle koska vaan) ja mihin se johtaa.
Osaan elää tarpeen tullen hyvinkin vaatimattomasti, ilman että se juurikaan harmittaisi minua. Muutto appiukolta jääneeseen omakotitaloon, jossa pihalla kasvimaa ja marjapensaita, oma kaivo. Lämmityspuut ja luonnonantimet metsästä. Kanoja kaverilta pihapiiriin. Siinä pärjää vaikka kuinka niukalla budjetilla.
Alan ryypätä oikein kunnolla. Nyt on tissuttelu vielä lapsenkengissä, mutta sitten voin pistää aivan ranttaliksi.
Muutan muualle tietysti