Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei pidä mummostaan

Kemiaa?
05.03.2016 |

Lapsi ei tykkää mummostaan. Mummo tuli yhtenä päivänä hakemaan lasta luokseen, mutta lapsi (5v) ei halunnut lähteä hänen kanssaan. Kun lapsi on isovanhemmillaan, ei mummo saa auttaa lasta esim. pukeutumisessa. Vain vaari kelpaa. Näin on ollut taaperoajoista alkaen.

Minä en ole mitenkään läheisissä väleissä anoppini kanssa ja mieskin pitää äitiinsä etäisyyttä, mutta mielestäni lapsella on silti oikeus viettää aikaa kaikkien isovanhempiensa kanssa ja siihen on myös mahdollisuus. Mummon seura ei kuitenkaan kelpaa. Onko kenelläkään samanlaista kokemusta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ö_ö

Mummon ei auta kuin tyytyä kohtaloonsa tai yrittää hengata vaarin kanssa.

Meillä vaari oli lasten ykkössuosikki myös, on edelleen, vaikka lapset teinejä. Vaari vaan on kuulma "sikamagee".

Mutta ei meillä mummoakaan vieroksuta. Tulee mieleen tuosta kirjoituksestasi että aikuisten asenteet on siirtyneet lapseen. Sääli.

Vierailija
2/8 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ei pidä minun isästäni. Eivät ole koskaan pitäneet. VArsinkin vanhempi. Ukki on aika etäinen, hän sanoo, että lapsenlapset ovat tärkeitä, mutta kun itse on se isoin lapsi, niin vaikea lasten on pitää. Hän ei tee lasten kanssa oikein mitään, tai tehnyt silloinkaan, kun oli virkeämpi. Nyt ei enää jaksa ja lapset on isojakin. Istui vain odottamassa, että häntä tullaan katsomaan ja kyseli niitä näitä. 

Eikä mitään ihmeitä tarvitse. Appiukko ei edes pitänyt erityisemmin lapsista, mutta pelaili näiden kanssa silti korttipelejä ja vaikka oli tupakoiva juoppo, lapset pitivät hänestä enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ö_ö

Mummon ei auta kuin tyytyä kohtaloonsa tai yrittää hengata vaarin kanssa.

Meillä vaari oli lasten ykkössuosikki myös, on edelleen, vaikka lapset teinejä. Vaari vaan on kuulma "sikamagee".

Mutta ei meillä mummoakaan vieroksuta. Tulee mieleen tuosta kirjoituksestasi että aikuisten asenteet on siirtyneet lapseen. Sääli.

No, kun tuota asenteiden siirtymistä olen nimenomaan yrittänyt välttää :( Ellei sitten lapsi ole huomannut, ettei isä paljon juttele mummon kanssa...

Itselleni on nyt vasta aikuisena selvinnyt, että oma mummini on ollut ilmeisesti aika hankala ihminen eikä esim. äitini erityisemmin pidä anopistaan. Siitä pisteet vanhemmilleni - en ikinä lapsena aavistanut mitään!

Vierailija
4/8 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset ei pidä minun isästäni. Eivät ole koskaan pitäneet. VArsinkin vanhempi. Ukki on aika etäinen, hän sanoo, että lapsenlapset ovat tärkeitä, mutta kun itse on se isoin lapsi, niin vaikea lasten on pitää. Hän ei tee lasten kanssa oikein mitään, tai tehnyt silloinkaan, kun oli virkeämpi. Nyt ei enää jaksa ja lapset on isojakin. Istui vain odottamassa, että häntä tullaan katsomaan ja kyseli niitä näitä. 

Eikä mitään ihmeitä tarvitse. Appiukko ei edes pitänyt erityisemmin lapsista, mutta pelaili näiden kanssa silti korttipelejä ja vaikka oli tupakoiva juoppo, lapset pitivät hänestä enemmän. 

Ihan puhtaan henkilökemian puolelle meilläkin taidetaan kallistua. Mummo kyllä puuhaakin kaikenlaista lapsen kanssa, mutta osaa myös olla mielestäni melko tyrkky ja puhuu ihmisistä toisinaan selän takana ilkeästi, myös omista lapsistaan. En tiedä, onko esimerkiksi meitä vanhempia selän takana moitittu.

Vierailija
5/8 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi jos doninoiva puoliso manipuloi isovanhempia vastaan.Kylmäsydämistä toimintaa lasten kannalta.Lapsi lukee ilmeitä ja kuulee sananpainoja vanhemmiltaan.

Vierailija
6/8 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi jos doninoiva puoliso manipuloi isovanhempia vastaan.Kylmäsydämistä toimintaa lasten kannalta.Lapsi lukee ilmeitä ja kuulee sananpainoja vanhemmiltaan.

Kenestä nyt puhut? Meillä ei kukaan dominoi eikä manipuloi. Ehdotin juuri taannoin, että lapsi voisi mennä mummonsa kanssa konserttiin, mutta lapsi ei halunnut mennä mummon kanssa. Minä olisin maksanut liputkin. En tajua.

Vierailija
7/8 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo vieroksuminen johdu siitä, että lapsi huomaa vanhempiensa asenteet mummoa kohtaan. Muistan omasta lapsuudestani, että en pitänyt mummostani vaikka hän ei ikinä kohdellut minua ikävästi. Mutta äitini inhosi anoppiaan ja totta kai lapsi sen huomaa.

Vierailija
8/8 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin lapsi vieroksuu mummoa samasta syystä kuin sinä ja miehesi? En tiedä mikä tässä naisessa ärsyttää, mutta kyllä lapset huomaavat jos joku on kylmä ja etäinen tms. Ei siinä tarvita mitään asenteen siirtoa kenellekkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme