Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti vähättelee ruokavaliotani ja treenaustani

Vierailija
04.03.2016 |

Olen siis vielä alaikäinen nuori ja asun kahdestaan äitini kanssa. Aloitin viime vuoden puolella liikunnan ja siistin hieman ruokavaliotani ihan vain terveyden takia ja että saisin ihan vain muutaman kilon pois. Tämä on ollut jostain syystä suurikin ongelma äidilleni. Ymmärtäisin ehkä, jos vaatisin häntä ostamaan täysin eri tuotteet ja vääntämään mulle eri ruokaa kuin itselleen, mutta kyse on lähinnä siitä, että haluaisin edes lisäkesalaatin normaalin ruoan kanssa, jotta saisin lisättyä kasviksia ruokavalioon. Tämän lisäksi toivon hieman terveellisempää hiilarin lähdettä kuin pakasteranskalaiset. Tänäänkin hänen piti nyrpistellen kysyä, että mitähän pupunruokaa tänään pitää ostaa. Yksi päivä piti valittaa siitäkin, että ostin salikortin omista rahoistani. Teen koulun ohella hieman töitä ja tarjouduin ostamaan omat ruokani, mutta tämäkään ei ollut hyväksyttävä vaihtoehto. Lomalla kokkasin itselleni kasvisruoan, jota myös äiti söi ja näytti maistuvan, mutta siitäkin täytyi kommentoida, että pupunruokaa on. En tajua yhtään. Voisi kuvitella, että nuo ovat parempia sijoituksia kuin vaikka tupakka ja viina, mutta ilmeisesti ei. Yritin kysyä, että mikä ongelma tässä nyt on, niin ei tule muuta kuin epämääräistä naureskelua.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hänelle tulee huono omatunto, kun itsellä ei riitä itsekuri samaan tai sitten hän on puhdas WT joka ei vaan oikeasti tajua. Joka tapauksessa, jatka samaan malliin ja anna kommenttien mennä toisesta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
2/13 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää käytöstä äidiltäsi, jonka pitäisi ja kannattaisi tukea sinua tuossa kaikin tavoin. Ehkä äitisi on vaan kaavoihin kangistunut, muutos ei ole aina helppoa. Voi olla myös tiedostamattomiakin pelkoja, esim. että alat laihduttaa liikaa. Juttele, nätisti, asiasta ja lupaa syödä kuitenkin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Äitisi kokee tuon arvosteluna hänen ruokavaliotaan kohtaan jota hän ei halua/jaksa/osaa muuttaa terveellisemmäksi.

2) Äitisi pelkää, että sinä viet tuon homman äärimmillen ja sinusta tulee ortoreksikko-anorektikko.

Vierailija
4/13 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi läski? Se olisi yksi ymmärrettävä syy että ei tykkää. Tuntee huonoa oloa itsestään, kun tytär puhkeaa kukkaan.

Vierailija
5/13 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itse ylipainoinen. Ja syö kyllä itsekin mielellään esimerkiksi salaatteja ja vihanneksia, kun niitä vain on tarjolla. Mutta jostain syystä silti tuntuu olevan vaikeaa. Ei meillä kuitenkaan päivittäin mitään pakasteranuja ole, mutta itse olisin mieluiten kokonaan ilman. :D

Vierailija
6/13 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syön kuitenkin nykyään paljon paremmin ja useammin kuin ennen tätä projektia, joten suotta olisi mitään pelkojakaan sen suhteen. Aamupala jäi ennen usein syömättä, kun taas nykyään panostan siihenkin ja syön myös päivällä koulussa. Tarkoitus ei ole kuihtua vaan tosiaan elää terveellisesti, josta oon äidillekin puhunut. :)

Vierailija
7/13 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä meuhkaat ja kouhkaat asiasta nyt turhan paljon ja äitisi hermostuu?

Esität asian siten, että siitä ei ole kyse, mutta meidän on täällä vaikea tietää totuutta. 

Vierailija
8/13 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen nuoruudestasi.

Vierailija
9/13 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äitisi läski? Se olisi yksi ymmärrettävä syy että ei tykkää. Tuntee huonoa oloa itsestään, kun tytär puhkeaa kukkaan.

Ei ole tervettä olla tuolla tavoin kateellinen tyttärestään. Mutta en sano, etteikö se ole mahdollista. 

Minä ainakin olen ylpeä ja iloinen tosi kauniista ja terveestä tyttärestäni. Tuen ja kannustan (mutten koskaan saarnaa) häntä urheiluharrastuksissaan ja terveellisessä ruokavaliossa. Meillä kyllä on niin päin, että minä suosin kasviksia ja tytölle vähän turhan usein maistuu Hese-safkat. 

On siis tosi hoikka kuitenkin. 

Vierailija
10/13 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, todella. Ole vain sitkeä ja koita houkutella äitiäsi mukaan muutokseen. Ehkä hän (toivottavasti pian) tajuaa, että tää on hyvä juttu. Jos vaikka huomaisi, miten paljon parempi ja energisempi olo tulee sun kokkailemista ruuista. :) Siitä se lähtee! Olet varmasti hieno nuori nainen.

Vierailija
11/13 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä meuhkaat ja kouhkaat asiasta nyt turhan paljon ja äitisi hermostuu?

Esität asian siten, että siitä ei ole kyse, mutta meidän on täällä vaikea tietää totuutta. 

Lähinnä silloin aiheena, kun itse kysyy ruokatoiveita, mutta ehkä sekin sitten on meuhkaamista. :D En siis pidä mitään luentoja vaan sanon, että salaattitarpeita voi tuoda ja vaikkapa uunijuureksia tai mitä nyt ikinä. Treeneistä taas en kouhkaa lainkaan, paitsi ilmoitan, että lähden nyt salille.

Vierailija
12/13 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillista, todella. Ole vain sitkeä ja koita houkutella äitiäsi mukaan muutokseen. Ehkä hän (toivottavasti pian) tajuaa, että tää on hyvä juttu. Jos vaikka huomaisi, miten paljon parempi ja energisempi olo tulee sun kokkailemista ruuista. :) Siitä se lähtee! Olet varmasti hieno nuori nainen.

Kiitos, tuosta tuli hyvä mieli :') Ehkä tosiaan saadaan mammakin mukaan :D

Vierailija
13/13 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olispa mun mutsi noin suhtautuva... Kun synnytin valitti, kun imetin , valitti! Kun ne kaikki 9raskauskiloa ei haihtuneet mulla heti, valitti!!! Huhheijaa hän painaa enemmän kuin minä ja myös siskoni ja veljen vaimoni! Olen pienin mutta minulle valitetaan! Mulla 4lasta ja silti normaalipainoinen jopa raskauspainolla! He muut ylipainoisia. Aina väärin 😒

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi