Miksi jotkut ostavat mopokoneella (alle 100hv) olevia autoja?
Katselin just farkkuautoja käytettynä. Esimerkiksi 100heppasen kiihtyvyys on todella hidasta ja lähes hengenvaarallinen ohitustilanteissa..
Kommentit (48)
Erittäin hyvin sanottu. Samaa olen miettinyt. Itellä alla 160hv farkku ja tuntuu että just ja just riittää tehot normiajoon.
Mihin kauppakassi niitä kaakkeja tarvitsee...
Ohitustilanteessa hengenvaarallinen tekijä on 99 prosentissa tapauksista ratin ja penkin välissä, ei konepellin alla. Ei pidä lähteä ohitukseen, jos ei auton puhti riitä. Porsche Carreralla kiepauttaa näppärästi ohi tilanteessa, johon ei 160-heppaisen perheauton voima riitä. Järjen käyttö on sallittua ja suotavaa.
Kaupunkiajossa hyvä eikä kuluta löpöä niin paljon
Niin typerä aloitus, että sellaisen voi tehdä vain perussuomalainen.
Mä taasen mietin, että miksi mun miehen tarvii ostaa harva se kuukausi amerikkalaisia klassikkomuskeliautoja 60 ja 70 luvulta, joissa moottorin tilavuus on jotain älyttömät 7l...... Liukkaita on tiet.
Miksi jotkut kävelevät vaikka polkupyöräkin on keksitty?
Mulla on pieni 2ovinen auto 170hv chippaamalla 186hv ja tuntuu ihan hengettömältä, miten oikeasti noilla 100hv isoilla farkuilla pärjää liikenteeessä??
No hinnan takia tietenkin, jos 90 hv saa kymppitonnin halvemmalla kuin 150 hv:tä, niin kyllä pistää miettimään kumman hankkii, varsinkin jos autolla ei aja kuin Suomessa.
Persaukisuus ja munattomuus. Eli ei rahaa parempaan, tai on mutta muija kieltää ja kunnon auton tilalle tuleekin joku "kivan värinen" alitehoinen ranskanperuna.
En mä tajua.
Mulla on n. 240 hp takapyöriltä ja pakko myöntää että vähempään en enää tyytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä taasen mietin, että miksi mun miehen tarvii ostaa harva se kuukausia amerikkalaisia klassikkomuskeliautoja 60 ja 70 luvulta, joissa moottorin tilavuus on jotain älyttömät 7l...... Liukkaita on tiet.
Siks koska se on Mies eikä mikkihiiri. Kannattaa pitää kiinni, koska pian on enää näitä feminismin turmelemia miehimyksiä, joita ei naisesta erota muu kuin pienemmät sukusolut.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tuli Ap:stä mieleen oikein kunnon wt:n ruumiillistuma. Audi, leijonahuppari, bisse, rööki ja uusperhe.
Vierailija kirjoitti:
Katselin just farkkuautoja käytettynä. Esimerkiksi 100heppasen kiihtyvyys on todella hidasta ja lähes hengenvaarallinen ohitustilanteissa..
Linja-autojen teho/paino suhde on useimmiten paljon alempi kuin 100 heppaisen henkilöauton, mutta silti niilläkin pääsee turvallisesti ohi kun osaa ohittaa.
Opettele tietämään milloin kaasupoljinta pitää painaa ja paljonko väliä ohitettavaan kannattaa juuri ennen ohitukseen liittyvää kiihdytystä jättää, niin ohitukset sujuvat turvallisemmin ilman suurta kiihtyvyyttäkin.
Ts, opettele ennakoimaan tilanteita, ja autosi toimintaa ohitustilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Et osaa ajaa, jos ohittelu on vaikeaa ilman 300hv tehoja. Kuulut todnäk tähän kastiin jonka 300hv koristaa ennen pitkää jonkun rekan etusäleikköä, kun "kyllähän näillä hepoilla ehtii". Oman turvallisuutesi takia olisi parasta, jos ajelisit vain mopoautoilla.
Liikenneturvallisuuden kannalta huonosti kiihtyvät autot ovat hyvä asia. Liian suuri kiihtyvyys yhdistettynä kohtuullisen yleiseen asennevammaan aiheuttaa yllättäviä tilanteita, jotka puolestaan aiheuttavat onnettomuuksia.
Mitä paremmin ennakoitavaa ja tylsää liikenne on sen turvallisempaa se myös on.
Vierailija kirjoitti:
Liikenneturvallisuuden kannalta huonosti kiihtyvät autot ovat hyvä asia. Liian suuri kiihtyvyys yhdistettynä kohtuullisen yleiseen asennevammaan aiheuttaa yllättäviä tilanteita, jotka puolestaan aiheuttavat onnettomuuksia.
Jä sanomatta: Aloitus on huono provo. Ilmeisesti perjantain kunniaksi saamme nauttia taas monesta huonosta provosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tuli Ap:stä mieleen oikein kunnon wt:n ruumiillistuma. Audi, leijonahuppari, bisse, rööki ja uusperhe.
Jep, ja se Audi on vuosimallia noin 1999.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki kiihtyvillä autoilla ajavat ole asennevammaisia. Itselläni esimerkiksi on lievä pakkomielle tietynmaalaisia tietyllä moottorityypillä varustettuja autoja kohtaan ja ne nyt sattuu olemaan yleensä melkoisen tehokkaita. Olen silti ihan jees kuski. Ei ole onnettomuuksia eikä edes ojaan ajoja takana vaikka kohta 20 vuotta olen autoillut. :)
Toki välillä otan autostani reippaammin tehoja irti mutta senkin voi tehdä ihan fiksusti kun vähän katsoo paikkaa ja muita tienkäyttäjiä.
Ajan pelkästään kaupunkiajoa. Täällä pieni koko ja pieni kulutus ovat ykköskriteerit.