Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lompakkoloisten arkipäivä

Vierailija
04.03.2016 |

Kertokaahan te jotka laiskottelette muiden rahoilla mitä teette ja miksi ette mee röihin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon työtön, ja nyt hyvätuloinen mieheni haluaa erota. Jäin työttömäksi, kun työpaikkani loppui kokonaan. Olen loinen, myönnän sen, mutta mitä muutakaan? Ens viikolla saan onneks duunin, lottovoittoon verrattava asia täällä maaseudulla. Päivät kuluu työpaikkahakemuksia tehden, siivoten, liikkuen, yrittäen kuluttaa aikaa. Älä tuomitse, harva kai on loisena omasta tahdostaan. Kai useimmat olis mieluummin töissä, vai?

Vierailija
2/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen, jotta pääsisin hyväpalkkaiseen duuniin. Kysymys kuuluu, mikset itse ole töissä? Jos olisit töissä, et ehtisi huudella täällä jatkuvasti työttömistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aivoinfarktin n.30v.jonka jälkeen jouduin sairaseläkkeelle.

Vierailija
4/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvia tässä juon ja sen jälkeen tiskaan, pesen pyykit ja teen ruokaa. On mukavaa kun kerrankin pysyy kämppä siistinä kun on varmasti aikaa siivota kunnolla 2 kertaa viikossa ja tiskata päivittäin. Myös ruuanlaitosta tykkään kun ei tarvii tehdä sitä väsyneenä ja kiireessä, on aikaa tehdä vaikka oikea hernekeitto. 

Ei opiskelujen jälkeen löytynyt oman alan töitä ja kun ei rahallisesti ole mikään pakko lähtee esim. siivoojaksi niin mielummin olen ja siivoon kotona. Ja miehestäkin saa enemmän seuraa kun sen ei tarvii töiden jälkeen tehdä mitään kotihommia, senkun tulee valmiiseen pöytään ja käy suihkussa ja sitten on koko ilta aikaa tehdä mitä haluaa.

Vierailija
5/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Röihin". Onko se perusmuodossa "ryö"?

Jos työtä meinaat ja miksi en sitä tällä hetkellä tee niin voin kertoa olevani saikulla mt-ongelmien vuoksi. Jahka tokenen palaan kouluun ja työhön. Rahoitan tämän lojumisen muuten enimmäkseen lainarahalla ja olen myös aiemmin ollut vuosia yksityisen sektorin töissä. Elämä ei ole aina niin mustavalkoista, että se on joko-tai.

Olen siis jo elämässäni jotain tuottanut yhteiskunnalle, vaikka olenkin nyt tällaisena loisivana osapuolena. On katsos tilanteita ja tilanteita. Tuo sinun provokatiivinen syyllistävä aloituksesi ei muuten edistä toipumistani vaan päinvastoin. Hauku nyt vielä vaikka valkoroskaksi kun olet sillä päällä.

Onko ap muuten joskus käyttänyt hyväkseen valtion tukiaisia? Tai onko lapsia ja niillä veronmaksajien rahoilla kustannettua hoitopaikkaa? Toivottavasti et ole julkisen sektorin matalapalkkainen yh, jonka pentu on kunnan tarhassa, koska silloin et oikeasti tuota mitään, vaikka kävisit töissä.

Vierailija
6/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap tekee?

Vierailija
7/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loinen kirjoitti:

Oon työtön, ja nyt hyvätuloinen mieheni haluaa erota. Jäin työttömäksi, kun työpaikkani loppui kokonaan. Olen loinen, myönnän sen, mutta mitä muutakaan? Ens viikolla saan onneks duunin, lottovoittoon verrattava asia täällä maaseudulla. Päivät kuluu työpaikkahakemuksia tehden, siivoten, liikkuen, yrittäen kuluttaa aikaa. Älä tuomitse, harva kai on loisena omasta tahdostaan. Kai useimmat olis mieluummin töissä, vai?

Eikö ookin muuten jännää, että ihmisiä sopii kutsua nykyään loisiksi, vaikka YK:n ihmisoikeusjulistuksen mukaan meidän pitäisi kaikkien olla tasa-arvoisia? Näin nää jutut kääntyy tekopyhien päässä. Pitäisikö työssäkäyviä haukkua sitten orjiksi?

Vierailija
8/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän hakea jonkinlaista helppoa työtä ja odotan kunnes yliopisto-opinnot alkaa.

Vierailija
9/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap tekee?

Käy röissä.

Vierailija
10/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan kuumeesa sängyssä ja odotan miestä kotiin. Siivoaminen jää tältä päivältä, ruoka on uunissa. Lopetin työni loppuvuodesta kun tulin raskaaksi. Ansiosidonnaista saan kunnes äitiysloma pian alkaa.

Normaalisti päivät menee lapsen huonetta laittaessa, siivotessa, kokatessa ja leipoessa, rakenteilla olevan talomme suunnittelussa.

Töihin menen takaisin ehkä viiden vuoden kuluttua.

Vierailija
11/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap tekee?

Käy röissä.

Paskanmarjat. Työtön se on. Häpeää vaan työttömyyttään niin paljon, että huutelee täällä työttömistä. Jos se olis töissä, anteeksi "röissä" niin ei sillä olis aikaa tähän.

Vierailija
12/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän jaksaa elää, jotta voin pitää huolta vanhemmistani. Se on se, mitä nykyään teen. Nuorempana toivoin pääseväni ammattiin, jossa saisin tehdä jotain merkityksellistä ja josta saadun palkan avulla voisin samalla turvata vanhempieni tulevaisuuden, mutta sairastuin ja lopulta jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei ihan se, mistä unelmoin. Vuosia on mennyt ja niin on voimatkin.

En pysty auttamaan vanhempiani taloudellisesti (ostamaan tarvittavia lääkkeitä, lyhentämään lainaa jne.) enkä pysty enää auttamaan fyysisesti raskaammissa töissä, mutta onneksi jo sekin helpottaa heitä, että joku istuu seurana ja kuuntelee. Että joku välittää.

Ei ole helppoa katsoa vierestä, kuinka ahtaalle vanhukset on tässä maassa ajettu.

Toivoisin, että te jotka kutsutte tuilla eläjiä loisiksi miettisitte hetken. Harva varmastikaan haluaa elää tuilla, heillä ei vaan ole vaihtoehtoja. Elämässä sattuu kaikenlaista ja tulee tilanteita, joista ei nousta sillä että joku haukkuu loiseksi tai käskee "ottamaan itseä niskasta kiinni". Jos te olette niin kovin huolissanne siitä, kuinka teidän verovarojanne käytetään esim. työkyvyttömyyseläkkeelle joutuneiden tukiin, niin mitäpä jos lopettaisitte kiusaamisen? Siitä voisitte ainakin aloittaa. Suomessa moni sairastuu masennukseen ja joutuu tukien varaan nimen omaan kiusaamisen vuoksi, ja vaikka jotkut heistä pääsevät lopulta palaamaan työelämään, kaikille se ei ole mahdollista. Ja kyse ei ole siitä, että he haluaisivat olla "lompakkoloisia".

Onnettomuuksia on vaikea ennakoida ja loukkaantumisia estää, mutta siihen, miten muita kohtelee pystyy vaikuttamaan.

Vierailija
13/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap tekee?

Ap compailaa uliopistolla, ajaa rullatuolirallia käytävillä, lukee iltiksen aamupäivällä ja iltalehden iltapäivällä, juo kahvit, syö lounaan ja kirjoittelee miesten ylemmyydestä ja paremmuudesta, nobelpalkinnoista,  markkina-arvosta, lompakkoloisista ja kreikkalaisista aakkosista.  

Vierailija
14/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko perintörahoilla eläminen lompakolla loisimista

Vierailija
15/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, makaan sohvalla, rv 38. Aika tukalaa, tulis jo. Tää on kyllä luksusta kun teen yleensä opintojen ohessa kahta vuorotyötä 40-60h viikossa. Siis saan vaan olla ja levätä! Jouduin tekemään rv 36 hulluna duunia, koska muuten olis jääty tyhjän päälle kun olisin ollut omakustanteisesti saikulla tai vain kotona. Eli nyt nautin tästä loisimisesta!!! Ai jestas, kyllä on ihanaa. Kohta meen päiväunille ja sitlähden tuhlaamaan vauvan tarvikkeisiin, ehkä mern juomaan jonnekin jotain hyvää lattea ja syömään croisantin! Kyllä kelpaa <3

Vierailija
16/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen kaunis ja työnteosta tulee ryppyjä :D

Ei vaan, elämä on liian lyhyt käytettäväksi työhön. En mä sitä kritisoi ja ymmärrän että monen veri varmaan vetää siihenkin maailmaan, mutta minua varten se ei ole. Kokeilin lukioikäisenä. En ole nykyistä enkä edellistä miestäni pakottanut minua elättämään...

Vierailija
17/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitovapaalla. Eli teen kasvatusryötä, omilla verorahoillani, joita olen vuosia valtiolle maksanut.

Nyt on vain se aika, kun minullekkin on siitä jotain hyötyä.

Vaikka pieni summa tuo on. Voisi olla isompikin. Aina välillä joutuu säästöistä lainaamaan.

Vierailija
18/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan, elämä on liian lyhyt käytettäväksi työhön. En mä sitä kritisoi ja ymmärrän että monen veri varmaan vetää siihenkin maailmaan, mutta minua varten se ei ole. Kokeilin lukioikäisenä. En ole nykyistä enkä edellistä miestäni pakottanut minua elättämään...

Tämä on ärsyttävää jos ollaan pois, vaikka työkykyä olisi. Kyllä valtio on sut huoltanut jos miehet ei tai sitten olet elänyt perintörahoilla. Tuollaisten takia meitä muita sitten haukutaan loisiksi!

Vierailija
19/19 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tinkerbellmagictime kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ärsyttävää jos ollaan pois, vaikka työkykyä olisi. Kyllä valtio on sut huoltanut jos miehet ei tai sitten olet elänyt perintörahoilla. Tuollaisten takia meitä muita sitten haukutaan loisiksi!

Maksan kuitenkin arvonlisäveroa ostamistani asioista ja palveluista. Alv on suurempi kuin monen tuloveroprosentti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme