Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TYKSissä elektiivinen sektio

Vierailija
03.03.2016 |

Te joille tehty elektiivinen sektio TYKSissä niin milloin saitte vauvan rinnalle? Jouduitko ensin yksin heräämöön ja vauva sen aikaa isällä ihokontaktissa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä työnnetä lapsi heti kainaloon, olitpa tajuissasi tai et. Minnekäs se vauva muuten laitettaisiin, kun ei enää ole vauvan sänkyjäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ole ketään jolle olisi tehty suunniteltu sektio tyksissä :( minulle tehdään sektio ja nyt olen alkanut miettimään joudunko pitkään odottamaan että saan vauvan lähelle.

ap

Vierailija
4/13 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siellä työnnetä lapsi heti kainaloon, olitpa tajuissasi tai et. Minnekäs se vauva muuten laitettaisiin, kun ei enää ole vauvan sänkyjäkään.

Yhdessä keskussairaalassa toimittiin joskus niin että äiti heräämöön ja vauva lähtee isän ja kätilön kanssa synnytysvuodeosastolle odottamaan. Onpa ihanaa jos tyksissä olisi näin että vauvan saa heti lähelle sektiosta huolimatta.

ap

Vierailija
5/13 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä saa heti syliin. Äiti heräämöön ja vauva isän kanssa noin tunniksi. Se aika menee nopeesti, on niin kovat lääkkeet kuitenkin päällä. Ihanaa että vauva on edes isän kanssa sen aikaa! Mutta siis mulla käytiin nää asiat läpi kun käytiin sairaalassa sopimassa päivä yms.

Vierailija
6/13 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meni pesemään  ja pukemaan vauvaa sillä aikaa kun minut kursittiin kokoon. Sen jälkeen minut kärrättiin sellaiseen odottelutilaan (?) jossa laitettiin "lämmitysputket" peiton alle (lämmintä ilmaa puhallettiin, ettei iske horkka). :D Sen jälkeen vauva tuotiin rinnalle ja siinä pysyi suurin piirtein niin kauan kun lähdettiin sairaalasta kotiin. Näin TYKSissä vuonna 2011.

Vierailija
7/13 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies meni pesemään  ja pukemaan vauvaa sillä aikaa kun minut kursittiin kokoon. Sen jälkeen minut kärrättiin sellaiseen odottelutilaan (?) jossa laitettiin "lämmitysputket" peiton alle (lämmintä ilmaa puhallettiin, ettei iske horkka). :D Sen jälkeen vauva tuotiin rinnalle ja siinä pysyi suurin piirtein niin kauan kun lähdettiin sairaalasta kotiin. Näin TYKSissä vuonna 2011.

Voi että kiva kuulla :) toivottavasti vielä sama käytäntö!

ap

Vierailija
8/13 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että kiva kuulla :) toivottavasti vielä sama käytäntö!

ap

En kyllä ikinä unohda sitä, että vauva oli aamusta iltaan rinnalla (sektio oli aamulla klo 8). Oli tosi lämmin päivä, mulla valui hiki. Jalat eivät puudutuksen takia liikkuneet mihinkään. Mulla oli niin hiki!! Siinä olimme iho ihoa vasten. Vauva vaipassa ja hattu päässä. Ja se hiki, se valui. :D Mutta mitään en vaihtaisi. Tietenkään. <3

Vierailija
9/13 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis vauva nostettiin mahasta, näytettiin äidille, isä lähti pesemään ja pukemaan vauvaa kätilön kanssa..mut ommeltiin kasaan, vauva tuli isän kanssa siihen vierelle vielä odottamaan, sen jälkeen mut vietiin heräämöön seurattavaksi ja isä vauvan kanssa toiseen huoneeseen. Noin tunti ja tulivat mun luo, sain vauvan syliin ja pidin hänet siinä siihen asti ku lähettiin kotiin.

Vierailija
10/13 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltais kai päästy kolmistaan johki huoneeseen jos olis ollu tilaa..

Vierailija
11/13 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ikinä unohda sitä, että vauva oli aamusta iltaan rinnalla (sektio oli aamulla klo 8). Oli tosi lämmin päivä, mulla valui hiki. Jalat eivät puudutuksen takia liikkuneet mihinkään. Mulla oli niin hiki!! Siinä olimme iho ihoa vasten. Vauva vaipassa ja hattu päässä. Ja se hiki, se valui. :D Mutta mitään en vaihtaisi. Tietenkään. <3

Tämä siis vastaaja nro 6.

Vierailija
12/13 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli suunniteltu sektioaika TYKSiin viime lokakuussa, menikin sitten kiireellisesti sektioksi, kun vauva alkoi syntyä ennen annettua aikaa. Heti kun maha oli kursittu kokoon, niin vauvan sai heräämössä rinnalle, sen aikaa vauva oli odottanut isän kanssa salin ulkopuolella.

Vierailija
13/13 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Nämä helpotti oloa koska pelkäsin jo etten pariin ekaan tuntii saisi olla vauvan kanssa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi