Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syötte kaupan valmiita lihapullia?

Vierailija
03.03.2016 |

Ne ovat täynnä kaikkea moskaa jotka tuskin tekevät hyvää terveydelle. Itsetehtyjä lihapullia on helppo valmistaa. Tekee kerralla monta pellillistä ja pakastaa ne. Ei tarvitse joka kerta erikseen kokkailla, riittää kun tekee muusin ja kastikkeen.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden henkilön, joka syö - tai ainakin ennen söi -noita valmispullia. Opiskeluaikoina olin kesätöissä varastossa. Siellä oli yksi sellainen keski-ikäinen mies, vartalolla massaa varmaan 150kg. Hän söi usein lounastauolla pussillisen mikrotettuja eineslihapullia perunasalaatin kera. Erityisesti mieleeni on jäänyt se pierun haju, mikä lämmitetyistä lihapullista tuli. Miksihän ne haisevat pierulta? Minä en voisi kuvitellakaan pistäväni moisia pierupalleroita suuhuni ja vielä vähemmän lapseni suuhun.

Vierailija
42/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden henkilön, joka syö - tai ainakin ennen söi -noita valmispullia. Opiskeluaikoina olin kesätöissä varastossa. Siellä oli yksi sellainen keski-ikäinen mies, vartalolla massaa varmaan 150kg. Hän söi usein lounastauolla pussillisen mikrotettuja eineslihapullia perunasalaatin kera. Erityisesti mieleeni on jäänyt se pierun haju, mikä lämmitetyistä lihapullista tuli. Miksihän ne haisevat pierulta? Minä en voisi kuvitellakaan pistäväni moisia pierupalleroita suuhuni ja vielä vähemmän lapseni suuhun.

No niin! No niin! Rauhotutaan! Ja nyt päivän lääkkeet! Tais jäädä monta päivää lääkkeet väliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin! No niin! Rauhotutaan! Ja nyt päivän lääkkeet! Tais jäädä monta päivää lääkkeet väliin?

No jopas. Sinähän se täällä meuhkaat ja öyhötät. Mene muualle. :s

Vierailija
44/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin tajusin että en ole ostanut näitä kaupan lihapullia varmaan 15 vuoteen.

En niitä vihaa mutta ei vaan ole tullut ostettua.

Vierailija
45/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin ruotsalaisissa lihapullissa on lihapitoisuus jotain 75% (en muista tarkasti).

Mies tykkää noista  lidlin  pullista on kuulemma parempia kuin minun tekemät!  Muut taas haluaa varta vasten mummon tekemiä pullia.

Vierailija
46/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan syö. Aivan hirveää teollista einespaskaa pahimmillaan.

Vierailija
47/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä muusijauhe kattilaan veden kera, suolaa pippuria, vippaa valmispullat paistinpannuun ja avot, 5 minuuttia.

Itsetehtynä hommaan menee 2-3 tuntia, ravintoarvo suurinpiirtein sama.

3 tuntia? :DD Käytkö sä siinä välissä kädellä vai miten sä saat noin simppeliin ruolaan kulumaan niin kauan?

Vierailija
48/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä muusijauhe kattilaan veden kera, suolaa pippuria, vippaa valmispullat paistinpannuun ja avot, 5 minuuttia.

tunti korkeintaan.

Vierailija
49/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä tasan mene 2-3 tuntia omatekoisissa lihapullissa. Ainekset kulhoon ja sekaisin, pyörittelee palloiksi sillä välin kun uuni lämpenee ja 20min uunissa. Puolisen tuntia, ja sillä aikaa kun uunissa ovat niin ehtii tehdä siitä muusijauheesta muusin. Ja joo, voi ostaa sitäkin sellaisena, että on vaan perunahiutaleet. Koskaan ei osteta valmislihapullia, kun omat on nopeita ja helppoja tehdä itse.

Vierailija
50/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin puolustan kaupan valmislihapullia.

Vierailija
51/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 tuntia? :DD Käytkö sä siinä välissä kädellä vai miten sä saat noin simppeliin ruolaan kulumaan niin kauan?

Ja sama ravintosisältö? Taitaa olla laiskajaakon toiveunta. Tai jos tarkoitat ravintosisällöllä pelkkää kalorimäärää, niin ehkä sitten. Muuten broilerinnahasta, E-aineista ja viljajauhoista muovatut "liha"pullat ja eri jauheista ja stabilointiaineesta tehty "perunamuusi" ovat ravintosisällöltään aika kaukana oikeista lihapullista ja perunamuusista. Mutta helppous ja nopeus korvaavat kaikki puutteet.

Vierailija
52/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt parempia.

Vierailija
53/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on hyvä, että tapetusta eläimestä käytetään kaikki hyödyksi. Syön karkkiakin ja juon alkoholia. Voin syödä eineslihapulliakin ihan hyvällä omallatunnolla. Sääli sellaisia joiden elämä on kahlittua. Joo ja kasvatan itse suuren osan ruokaani, käytän luomua ja riistaa, kerään marjoja ja sieniä ja muitakin luonnon kasveja mausteiksi ja kauneudenhoitoon ja joskus ostan jopa eineslihapullia. Elämä hymyilee ja eikä tarvitse purkaa kiukkua toisiin tai edes eineksiin.

Ps. Ikean lihapullista en tykännyt. Täytyy kokeilla noita lidlin pullia.

Vierailija
54/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä tasan mene 2-3 tuntia omatekoisissa lihapullissa. Ainekset kulhoon ja sekaisin, pyörittelee palloiksi sillä välin kun uuni lämpenee ja 20min uunissa. Puolisen tuntia, ja sillä aikaa kun uunissa ovat niin ehtii tehdä siitä muusijauheesta muusin. Ja joo, voi ostaa sitäkin sellaisena, että on vaan perunahiutaleet. Koskaan ei osteta valmislihapullia, kun omat on nopeita ja helppoja tehdä itse.

Sen muusinkin kun tekee itse, ei menee aikaa kuin korkeintaan tunti ja maistuu paljon paremmalta kuin pussimuusi, vaikka sitäkin joskus käytän.

Vierailija
55/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat täynnä kaikkea moskaa jotka tuskin tekevät hyvää terveydelle. Itsetehtyjä lihapullia on helppo valmistaa. Tekee kerralla monta pellillistä ja pakastaa ne. Ei tarvitse joka kerta erikseen kokkailla, riittää kun tekee muusin ja kastikkeen.

Lihapullissa on eroa, me syömme niitä jossa on lihaa silloin kun ruoka pitää saada heti eikä puolen tunnin päästä. En stressaa asiasta jos meillä on valmisruokaa 1-2 kertaa kuukaudessa.

Vierailija
56/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne on hyvii, varsinkin kaikista halvimmat joiden lihapitoisuutta tuskin edes maistaa. En ole järin lihan ystävä :D

Vierailija
57/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
58/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helvetin huonoja kokkeja te ootte, jos einesnahkapullatkin maistuu paremmalle kuin itsetehdyt?

Vierailija
59/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa kohkata jostain lihapitoisuudesta. "Mummon lihapullat" itsetehtynä ja lihapitoisuus on jotain 60% vain niissäkin. Kaikki syötävä kannattaa elukasta käyttää, tietysti. Ennen siitä osasta, mitä ei veitsellä saanut irti, keiteltiin soppaa ja makoisaa soppaa tulikin. Pian pitäisi olla pelkkää sisäfilettä ilmeisesti jo lihapulliinkin ja 99% ruhosta kaatopaikalle.

Vierailija
60/64 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja. Joskus joku kehuskeli, miten jauhemuusi on aina parempaa kuin oikea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi