Miksi syötte kaupan valmiita lihapullia?
Ne ovat täynnä kaikkea moskaa jotka tuskin tekevät hyvää terveydelle. Itsetehtyjä lihapullia on helppo valmistaa. Tekee kerralla monta pellillistä ja pakastaa ne. Ei tarvitse joka kerta erikseen kokkailla, riittää kun tekee muusin ja kastikkeen.
Kommentit (64)
Iho tykkää kun syö vähän kanannahkaa. Siinä on muutenkin enemmän ravintoaineita kuin lihassa, usko tai älä! Ja lisäksi kaikki osat eläimistä on hyvä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Iho tykkää kun syö vähän kanannahkaa. Siinä on muutenkin enemmän ravintoaineita kuin lihassa, usko tai älä! Ja lisäksi kaikki osat eläimistä on hyvä käyttää.
Sen kanannahan voi syödä muutenkin kuin niissä lihapullissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kanannahan voi syödä muutenkin kuin niissä lihapullissa.
Joo voi tietysti, mutta niissä se on onnistuttu samaan maistuvaan muotoon. Itse en saa siitä niin hyvää.
Koska ne vaan on joskus niin hyviä, etenkin kylminä. Ja osaan toki tehdä ja teenkin itse yleensä lihapullia.
Joo se haju työpaikan kahvihuoneessa kun yksi avaa sen paketin ja syö niitä aamukahvilla , ruuaksi ja päiväkahvilla. Kerran melkein kysyin onko jääkaappiin mädäntynyt jotain, kun se haju iski avonaisesta pakkauksesta vastaan.
Mä tykkään purkkilihapullista jossa on kastike mukana, ihan maun takia mä niitä toisinaan ostan.
Minäpä kerron tarinan suomalaisesta olennosta eli Suomineidosta. Suomineito on niin vahva nainen, että hänen mielessään hänellä on oikeus syöttää myrkkyvalmispullia lapsilleen ja itsellään, onhan hän feminiinisesti vahva olento. ''Minä syötän näitä pullia, koska minä en jaksa käyttää 15min ruuanvalmistukseen sillä minä olen vahva nainen. ''Ruualla ei ole väliä kuhan se maistuu hyvältä''.
Otuksen tuntomerkit: Laihaläski, isohko, tosi iso, mahtavan iso, kouvolatukka, pinkki raita hiuksissa, polttaa tupakkaa.
Mistä voi bongata?: Supermarketit, mutta ei vihannesosastolta, lähiön ''ravintola'', parvekkeella ketjupolttamassa ja yskimässä, abortti klinikat.
WT HUNTTER kirjoitti:
Minäpä kerron tarinan suomalaisesta olennosta eli Suomineidosta. Suomineito on niin vahva nainen, että hänen mielessään hänellä on oikeus syöttää myrkkyvalmispullia lapsilleen ja itsellään, onhan hän feminiinisesti vahva olento. ''Minä syötän näitä pullia, koska minä en jaksa käyttää 15min ruuanvalmistukseen sillä minä olen vahva nainen. ''Ruualla ei ole väliä kuhan se maistuu hyvältä''.
Otuksen tuntomerkit: Laihaläski, isohko, tosi iso, mahtavan iso, kouvolatukka, pinkki raita hiuksissa, polttaa tupakkaa.
Mistä voi bongata?: Supermarketit, mutta ei vihannesosastolta, lähiön ''ravintola'', parvekkeella ketjupolttamassa ja yskimässä, abortti klinikat.
Sait sitten pakit?!
Eihän ne ole edes lihapullia vaan nahkalisäainepullia. Hirveätä kuraa.
Miten teitä jaksaa kiinnostaa jonkun toisen syömiset? Ei vaan uppoo mun kaaliin. Mulle on aivan paskan hailee mitä toiset syö. .Kunhan jotenkin oon perillä omista syömisistäni niin se riittää mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistuu paremmilta kuin itsetehdyt. Kellään reseptiä millä sais samanmakuisia ja saman koostumuksen?
Nii, miten ne maistuukin niin lihalta kun sitä ei kuulemma niissä ole.
Keinotekoisia makuaineita. Lisäksi ilmaa puhallettu sisään. Lihaa niissä ei ole.
ostin kerran jotain valmispullia ja niissä oli semmonen melkein sen pullankokoinen pala rustoa sisällä. oksensin.
Lihapullat pitää paistaa pannulla. Uunissatehdyt häviää kaikille kaupan valmislihapullille. Käytän valmisruokia silloin kun en viitsi tehdä ruokaa tai haluan oikaista. Perunamuusi pakasteperunasta ja kaupan lihapullat. Nopeaa ja helppoa ja ihan tarpeeksi maistuvaa arkiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska aina ei jaksa itse veivata alusta alkaen ruokaa. Miksi nyt valmiita sapuskoita yleensäkin käytetään.
Eihän sitä tarvitse aina tehdäkään. Tekee kerralla enemmän, sitten voi vain sulattaa ja lämmittää ne kun haluaa syödä. Ei mene enemmän aikaa kuin kaupan lihapullien lämmitykseenkään. Ja on terveellisempää.
Ap
Joskus se pakastinkin on tyhjä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska aina ei jaksa itse veivata alusta alkaen ruokaa. Miksi nyt valmiita sapuskoita yleensäkin käytetään.
Eihän sitä tarvitse aina tehdäkään. Tekee kerralla enemmän, sitten voi vain sulattaa ja lämmittää ne kun haluaa syödä. Ei mene enemmän aikaa kuin kaupan lihapullien lämmitykseenkään. Ja on terveellisempää.
ApJoskus se pakastinkin on tyhjä!
..ja monella köyhällä edes moista rakkinetta ole, ja vaikka olisikin, niin ei olisi varaa ostaa sinne mitään!
Lihapullien vääntäminen on tylsää ja työlästä, pakasteversioista on löytynyt parikin mieluisaa vaihtoehtoa ja tuskin se terveys noihin kaatuu kun ei syödä edes kuukausittain. Helppo hätävararuoka.
Vierailija kirjoitti:
Tässä pä tämä: jauhen lihaa 400 g, suurimoita tai korppu jauhoja kourallinen, kanan muna, soija kastiketta ripaus, suolaa 1 tl, vettä desi/hapankermaa/maitoa tms., valko pippuria, musta pippuria,
Tästä ei voi tulla hyvää. Hapan kerma oli kirjoitettu väärin.
Heitä muusijauhe kattilaan veden kera, suolaa pippuria, vippaa valmispullat paistinpannuun ja avot, 5 minuuttia.
Itsetehtynä hommaan menee 2-3 tuntia, ravintoarvo suurinpiirtein sama.
Lidlin ruotsalaisissa lihapullissa on lihapitoisuus jotain 75% (en muista tarkasti).
Nii, miten ne maistuukin niin lihalta kun sitä ei kuulemma niissä ole.