Mies kavereineen söi tuliaissuklaani
Jouduin sairaalaan. Veljeni tuli tervehtimään minua sinne ja toi sinne minulle ihanan suklaarasian. Pyysin miestäni viemään sen kotiin, koska en halunnut avata sitä vielä sairaalassa, vaan vasta kotona toipilasaikanani.
Kun kotiuduin sairaalasta, kävi ilmi, että mieheni oli syönyt suklaat kaverinsa kanssa jonain iltana, kun kaveri oli poikennut meillä. Mies ei tarjoutunut ostamaan minulle uutta (minusta hänen olisi pitänyt älytä ostaa uusi rasia jo ennen kotiin paluutani), eikä yhtään käsitä miksi olen kiukkuinen ja pettynyt.
Olkaapa erotuomareina. Kumpi on oikeassa?
Kommentit (40)
Miehesi ei arvosta sinua tippaakaan, eikä ymmärrä niitä oikeasti tärkeitä asioita, joita on veljen tuoma suklaarasia sairaalaan. Tuskin veli sitä suklaata tarkoitti miehesi ja kaverinsa suuhun, kun sinä makaat sairaalassa. Eli ei jatkoon tuollainen "mies"! Jätä se asap, löydät kyllä paremman.
Sun mies teki sulle suuren palveluksen. Parempi suklaa hänen vyötäröllään, kuin sinun. Eikö?
Ymmärrän aloittajan harmistuksen, ei kyseessä mikään maailmoja järisyttävä synti ole josta ei yli pääse, mutta jokatapauksessa ei niitä suklaita olisi tarvinnut syödä, ilman lupaa varsinkaan kuten ei minun saunakaljojakaan tarvitse juoda ilman lupaa.
-mies
Joku tavallinen suklaa kotona olisi ihan ok, mutta veljen tuoma tervehdys sairaalavuoteelle on ihan eri asia. Se on lahja ja vieläpä hetkellä, jona sellaista arvostaa erityisen paljon ja siksi se on ihan erityinen lahja, ei pelkkä suklaa vaan. Ainahan sitä kaupasta saa, mutta tässä on kyse muusta. Miehesi kylmyydestä, välinpitämättömyydestä, itsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miks et voinut itse muka säilyttää rasiaa, vaikka et olisikaan sitä syönyt. Itse olen sellainen, että jos jotain herkkuja on niin en niitä osaa vastustaa, vaan syön ne heti. Siksi en osta edes yleensä kotiin mitään kiusauksia. Ehkäpä sillä on ollut tarkoitus ostaa uusi, mutta on unohtunut.
Aika heikko itsehillintä sulla sitten. Minä oon samanlainen siinä, että omani vedän heti, mutta miehen ja lasten herkkuihin osaan olla koskematta. On ihan perus käytöstapoja, että muiden juttuja ei syödä ilman lupaa vaikka kuin olis perhettä.
Sanoinko, että söisin toisten omat? En. Vaan kommenttini tarkoitti, että ymmärrän jos joku ei voi vastustaa kiusausta ja jos on ollut tiedossa ettei ap ihan heti tule kotiin, niin voi olla mahdollista että on ajatellut ostavansa tilalle uutta. Minusta on naurettavaa jos aikuiset ihmiset itkee jonkun suklaan takia kun sitä saa aina uutta.
Jos ap:n veli sattuu kysäisemään, että maistuiko suklaat, niin ap vastaa, että joo, Mikko ja Pete tykkäsivät kovasti ja mainitsivat asiasta minullekin. Pitäisihän sen olla itsestään selvää, että jos syö tai juo toisen omaa ilman lupaa, niin silloin pitää hankkia samanlainen heti tilalle. Nyt ei ollut kyse leikkelepaketista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miks et voinut itse muka säilyttää rasiaa, vaikka et olisikaan sitä syönyt. Itse olen sellainen, että jos jotain herkkuja on niin en niitä osaa vastustaa, vaan syön ne heti. Siksi en osta edes yleensä kotiin mitään kiusauksia. Ehkäpä sillä on ollut tarkoitus ostaa uusi, mutta on unohtunut.
Aika heikko itsehillintä sulla sitten. Minä oon samanlainen siinä, että omani vedän heti, mutta miehen ja lasten herkkuihin osaan olla koskematta. On ihan perus käytöstapoja, että muiden juttuja ei syödä ilman lupaa vaikka kuin olis perhettä.
Sanoinko, että söisin toisten omat? En. Vaan kommenttini tarkoitti, että ymmärrän jos joku ei voi vastustaa kiusausta ja jos on ollut tiedossa ettei ap ihan heti tule kotiin, niin voi olla mahdollista että on ajatellut ostavansa tilalle uutta. Minusta on naurettavaa jos aikuiset ihmiset itkee jonkun suklaan takia kun sitä saa aina uutta.
Jos sitä suklaata saa kaupasta aina lisää, niin miksi mies ei ole sitä hankkinut syömänsä tilalle? Miksi vastuu uuden suklaan hankkimisesta syödyn tilalle on toipilaalla?
Vierailija kirjoitti:
Sun mies teki sulle suuren palveluksen. Parempi suklaa hänen vyötäröllään, kuin sinun. Eikö?
Joo, samoin miehen kavereilleen varaamat saunakaljat on parempi ap:n kavereiden saunailtaan, sillä pelastetaan miehet krapulalta.
Suklaat olivat toipilaalle. Ei olisi saanut ottaa niitä.
Mahtaa paljon olla riitoja jos suklaastakin väännetään. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku harvinainen herkku, mutta kyseistä suklaata varmaan saa ihan suomalaisista, tavallisista kaupoista?
En tajua miksei miehesi suostu ostamaan uutta mutten ymmärrä myöskään miksi toi on sulle noin iso juttu :D Jos meillä käy vieraita niin mies saa kyllä heille tarjota ja ostaa uudet jos nyt kyseistä ruokaa välttämättä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella että mun mies söisi mun suklaat, se ei voi olla samassa huoneessa suklaarasian kanssa kovin kauaa syömättä sitä :D mutta ilman muuta ostaisi mulle uuden rasian (tai mieheni tuntien kaksi)
Hih, sama täällä :)
Vierailija kirjoitti:
T. Jutta G
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhiaa,suklaarasia syöty.
Ei kun ne suklaat sieltä sisältä...
Vierailija kirjoitti:
Kasva aikuiseksi paskahousu.
Katos, ap:n mieskin palstailee. Et uskaltanut sanoa tuota vaimollesi päin naamaa.
Oliko veli ihan omin pikkukätösin valmistanut tämän suklaarasian,oliko se kullattu?
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhiaa,suklaarasia syöty.
Et ymmärrä, mistä tässä on oikeasti kyse, ja se ei ole suklaa.
Mistä näin kylmiä ihmisiä sikiää? Ainoita lapsia, narsisteja, jotka ovat saaneet tehdä ja käyttäytyä ja syödä, mitä itse haluaa, ikinä ei ole tarvinnut huomioida tai välittää toisista?
Vierailija kirjoitti:
Oliko veli ihan omin pikkukätösin valmistanut tämän suklaarasian,oliko se kullattu?
Se nimenomaan oli. Kullattu veljen rakkaudella, mutta sinun kaltaisesi ihmiset eivätsitä näe, eivätkä tule sitä ikinä näkemäänkään. Olen pahoillani puolestasi. Vaikutat tosi ilkeältä ja ivalliselta ihmiseltä.
Jos mun sisko ostaisi suklaata mulle ja muija olisi ne vetänyt naamaan, pitäisin sitä vittuiluna. Luultavasti meidän kanssa kävisi niin että syötäisiin ne puoliksi, en usko että koskisi ilman lupaa, on sentäs sen verran mukava ihminen jolta löytyy tunneälyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko veli ihan omin pikkukätösin valmistanut tämänu suklaarasian,oliko se kullattu?
Se nimenomaan oli. Kullattu veljen rakkaudella, mutta sinun kaltaisesi ihmiset eivätsitä näe, eivätkä tule sitä ikinä näkemäänkään. Olen pahoillani puolestasi. Vaikutat tosi ilkeältä ja ivalliselta ihmiseltä.
Ei niin,mulla rakkaus on jotain muuta kun suklaarasioita.
Pyydä toki vielä Pirkko mukaan juomaan.
"Me Pirkon kans ehdittiin nää jo tässä ottaakin!"