Lapsen sormessa pieni "patti"
Melkein 8v tyttö ja yhdessä sormessa suunnilleen nivelen kohdalla lähellä kynttä pienen pieni kohouma/patti mitä ei toisella puolella ole. Ei siis tosiaan ole mikään iso. Tyttö väittää itse jättäneensä sen sormen oven väliin ja se oli sattunut kuulemma "pikkuisen, mutta ei paljon". Voiko tuosta olla tullut joku sormeen?
Ai niin ja ei ole yhtään kipeä eikä vaivaa tyttöä.
Itse pelkään heti jotain syöpää. :(
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli (ja on muuten edelleen..) ns. piirtämispatti.. Eli kun piirsin ja kirjoitin paljon, oikean käden keskariin ilmestyi semmoinen kivuton "patti".
Muistelisin muuten, että itsellänikin ois ollut joskus joku tuommoinen. Enää ei tuu sillai niin paljoa käytettyä kynää.
Monelle asialle on olemassa tosi järkevä selitys, mutta kun pelkää kaikessa aina pahinta niin jos sellaisen keksii niin on vaikea ajatella muuta. :(
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli (ja on muuten edelleen..) ns. piirtämispatti.. Eli kun piirsin ja kirjoitin paljon, oikean käden keskariin ilmestyi semmoinen kivuton "patti".
Mun alaluokkalaisella on myös :). Sitä ihmettelin aiemmin, mutta jotenkin osuu kynä aina samaan kohtaan, patti ollut jo monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun alaluokkalaisella on myös :). Sitä ihmettelin aiemmin, mutta jotenkin osuu kynä aina samaan kohtaan, patti ollut jo monta vuotta.
Minä en nyt edes muista kummassa kädessä tuo patti on. Aloin jotenkin nyt kesken työpäivän miettiä sitä. :(
Tyttö tosiaan itse sanoo jättäneensä sen oven väliin eikä olisi siitä edes maininnut, mutta isosiskonsa oli lakannut tytön sormia ja sanoi siitä, kun sormet oli olleet ihan mustat. Sanoi sitä pattia mustaksi, mutta ihan ihonvärinen se oli. En osaa sanoa, että oliko kädet olleet silloin likaiset vai olisiko siinä ollut sitten pientä mustelmaa silloin. Nyt kuitenkin ihan aristamaton ja pieni ihonvärinen. Kukaan "normaali" ei varmaan miettisi tätä yhtään.
Minä sain ala-asteella käsiini syyliä. 5-6-luokilla noita oli pahimmillaan n. 20 kpl. Sitten lähtivätkin yllättäen ihan parin viikon sisällä.
Ei mun mielestä oo syylä. Iho on semmonen silonen.
Rauhoittakaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin muuten, että itsellänikin ois ollut joskus joku tuommoinen. Enää ei tuu sillai niin paljoa käytettyä kynää.
Monelle asialle on olemassa tosi järkevä selitys, mutta kun pelkää kaikessa aina pahinta niin jos sellaisen keksii niin on vaikea ajatella muuta. :(
Vaikka itse pelkäät kaikkea, älä näytä sitä lapselle, äläkä lapsen edessä voivottele tms. Mun äiti oli tuollainen, jokainen vatsakipu oli tyyliin umppari jne ja niitä lääkärikirjasta pläräili. Oli ahdistavaa ja edelleenkin pelkään ihan turhia juttuja ja ahdistun kivuista.
Joka sormessa on patti, jopa montakin: ne on niveliä!
Vierailija kirjoitti:
Rauhoittakaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse pelkäät kaikkea, älä näytä sitä lapselle, äläkä lapsen edessä voivottele tms. Mun äiti oli tuollainen, jokainen vatsakipu oli tyyliin umppari jne ja niitä lääkärikirjasta pläräili. Oli ahdistavaa ja edelleenkin pelkään ihan turhia juttuja ja ahdistun kivuista.
Juu pyrin olemaan näyttämättä. Minusta on varmaan tullut tälläinen ainakin osin sen takia, että oma äitini pelotteli aina kaikilla luomilla ja ihosyövällä, kun olin lapsi. Pelkäsin siis jo lapsena ihosyöpää ihan hirveästi.
Nytkin puhuin lapsella "hassusta patista".
No katsopa kun lapsesi alkaa kirjoittaa, niin juuri se kynä hankaa siihen pattiin. Siitä se on tullut. Mullakin on.
Minullakin on ollut sellainen patti "aina" keskisormen sivussa, siinä kohdassa, johon kynä painaa. Kun kovasti piirtelee, se menee kuopalle, ja sitten nousee taas. Siinä kohdassa on ihokin paksumpi. Jossakin ikivanhassa Tiedon portaat -kirjassa tuollaista kutsuttiin taiteilijan patiksi. Olisiko lapsessasi sitten taiteilijan vikaa? :)