minkä ikäsenä lapsenne on sairastanut vesirokon?
ja onko ollu pahatki oireet? mietin vaan et meillä ois mahollisuus kohta saada vesirokko serkuilta niin jokohan 1v7kk lapsen kehtais käydä tartuttaan?
onko se kauheenki paha sairaus?
Kommentit (25)
Meillä ei ollut edes lämpöä eikä poika huomannut, että koko rokkoa edes oli. 10 näppylää taisi maksimissaan olla. Ainoa huonoa puoli oli se, että tarhasta piti olla reilu viikko poissa. No, poika oli taas onnellinen, kun sai osan aikaa olla isovanhemmilla. Ei se rokko siis aina niin kamala ole. Meillä tosin oli tarkoitus ottaa rokotus kanssa mutta päiväkoti ehti ensin ;) Ja meidän tuttu lastenlääkäri sanoi, että ei siitä haittaa ole mutta ei siitä rokosta mitään jälkitauteja yleensä enää nykyisin tule ja jos lapsi on perus terve, niin rokon voi sairastaa huoletta.
Mutta useimmilla se on hankala tauti, vähintäänkin hyvin kiusallinen. Juuri tuolla sairaudet-puolella jonkun lapsi on saanut vesirokon jälkitautina aivotulehduksen.
Itse en uskaltaisi jäädä arpomaan, millainen tauti minun lapsilleni tulee. Varsinkin, kun minun lasteni kohdalla riski saada vaikea vesirokko on erittäin suuri.
meidän tytöllä oli se juuri, ikää oli tuolloin 2v10kk.
kauhiasti oli niitä vesikelloja ja ilkeimmät niistä alapään limakalvoilla. ei raapinut onneksi näppyjä. kuume oli korkeimmillaan 38.5
ostin apteekista niitä rasvoja ja nesteitä, mutta tyttö ei niitä halunnut käytettävän...
ONNEKSI se on nyt takana :) monta yötä valvottiin kutinan takia...
Pojat oli silln 3v10kk ja 2v3kk. Eka oli pari päivää lämpöä, joka ei missään vaiheessa noussu kuumeeksi asti. Sitte tuli näpyt joita oli paljon, joka puolella. Eivät raapineet niitä ollenkaan ja kun kysyttiin että kutiseeko niin vastaus oli ei. Päästiin sit kai helpolla. Pitkä aikahan se on töistä olla pois, melkein toista viikkoa.
ME käytiin se vartavasten tartuttamassa meille ja saatiinkin se. Kun pojat oli rokossa niin meillä kävi kolme ystäväperhettä hakemassa vesirokkoa. Mun mielestä tavallinen lastentauti ,en rokottais omiani sitä vastaan.
En voi todellakaan ymmärtää ketään, joka tahallaan haluaa lapsensa kärsivän tuollaisesta taudista. Äitien tehtävä on suojella lapsiaan eikä hankkia heille tauteja tahallisesti!
Meidän lapsille on rokotus otettu ja toivottavasti mahdollisimman pian olisi rokotusohjelmassakin, ettei kenenkään pienen tarvitsisi vesirokosta kärsiä.