Olen 25-vuotias ja aijon rullata tämän elämän läpi ilman laina rahaa!
Onko muita, jotka eivät ole koskaan ottaneet lainaa?
Kommentit (22)
Siis aiot.
No, sitä voi suunnitella kaikkea, eri asia miten käy
Lainan ottaminen ei lähtökohtaisesti ole huono tai hyvä asia. Merkittävää on se, mihin sen lainarahan käyttää. Hyvään investointiin kannattaa ottaa lainaa varsinkin nyt kun korot ovat historiallisen alhaiset.
Ot. Se on lainarahaa. Opintolainaa et ainakaan ole ottanut 😉
No onnea vaan. Mikä tämän päätöksesi perimmäinen tarkoitus on?
Vierailija kirjoitti:
Ot. Se on lainarahaa. Opintolainaa et ainakaan ole ottanut 😉
Kirjoitusvirheet ovat rasittavia. Samoin pisteen puuttuminen.
Eihän siinä lainaa tarvitakaan, jos rullaa muilta niiden rahat.
Vierailija kirjoitti:
Siis aiot.
No, sitä voi suunnitella kaikkea, eri asia miten käy
Taas niin "realistia" ja pessimististä suomalaista meininkiä.
Onnea aloittaja tavoitteeseesi!
Toivottavasti et kuitenkaan suunnittele elättäväsi itseäsi äidinkielenopettajana. :)
Onnea valinnalle! Muista että kumit, ehkäisy, luikkarit, tautitestit ja aikuisten vaipat maksaa myös.
Olisi todella hienoa, jos voisi elää elämänsä ilman lainarahaa. Jos minulla olisi lapsia, pyrkisin ostamaan heille ensiasunnot, jotta ainakaan asuntoon ei tarvitsisi heti rahaa lainata.
Kun ei ole lainaa, on paljon vapaampi. Voi helpommin jättää työnsä, suunnitella uusia polkuja elämään. Laina laittaa liekaan monella elämänalueella.
Tunsin henkilön joka kerskui ettei ota lainaa, hänellä oli vanhemmat joihin tukeutua. Väitän ettei kannata puhua periaatteesta. Melkein kaikkien on otettava lainaa, ainakin kun omillaan on.
Tällä hetkellä 400 e opintolainaa. Valmistun keväällä.
En viitsisi asua vuokralla koko elämääni. Ehkä jostain metsästä saa ostettua asunnon ilman lainaa, mutta ei pk-seudulta.
Ja ilmeisesti myös ilman yhdys sanoja ja kieli oppia.
Oon 24 eikä vielä ole lainaa mut oikein odotan millo saan mahdollisuuden ottaa asuntolainaa ja ostaa oman asunnon. Nyt siis opiskelut viel kesken.
Minulla on ollut periaate etten ikinä ota mitään muuta lainaa kuin asuntolainaa. Viime kesänä 28 vuotiaana ostin asunnon Helsingin Lauttasaaresta johon sen lainan jouduin ottamaan. Jos olisin halunnut asua syntymäpaikkakunnalla lopun elämääni olisin selvinnyt ilman asuntolainaakin sillä siellä kaikki talot ja kämpät niin halpoja. Nyt omaa rahoitusta käytin 70 000€ ja vielä jäi 40 000€ käyttörahaa ja sijoituksia.
Onnea sinulle! Uskon että onnistut! :)
Tyhjästä läksin minäkin nyt on jo 165 000 € velkaa, yritetään maksella pikkuhiljaa pois.
En minäkään vielä 25-vuotiaana =)