Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kun en ole koskaan kelvannut anopille

Vierailija
01.03.2016 |

...enkä tule kelpaamaankaan.
Hän on hoitaja, hänen siskonsa ovat hoitajia, siskojen lapset ovat hoitajia, oma tytär on tietenkin hoitaja. Toinen miniä on ollut töissä, mutta ollut nyt vuosia kotona. Apen ei ole tarvinnut ikinä kotona tehdä mitään. Minulla on sama koulutus kuin miehelläni ja teen töitä ja hoidan lapsia ja huushollia ihan siinä missä miehenikin. Anoppi kuitenkaan ei vaivaudu mitenkään kovin peittelemään sitä, että se, mikä on sallittua ja jopa toivottavaa ja tavoiteltavaa miehelle, ei ole sitä naiselle. Huvittavinta on, että anopin mielestä on hieno homma, jos nainen pääsee naimisiin vaikka diplomi-insinöörin kanssa, hienompi kuin jos hänellä olisi itsellään se sama koulutus.

No, eihän tällä tietysti oikeasti mitään isompaa väliä ole, mutta vähän epikseltä se aina ajoittain tuntuu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupolvien kuilua, ja yksoikoista käsitystä anopiltasi.

Olen (luultavasti) anoppisi ikäinen hoitaja ja minusta olisi mitä upeampaa olla dipl.insinööri, olisinpa valinnut toisin jo ihan alusta saakka. Olen sen verran kaavoihini kangistunut, etten pidä sitä ehkä ihan itsestäänselvänä ammattina, vaan erikseen pitää mielessäni sitä ihastella, mutta kyllä teen niin. Samoin ihastelen kaikkia perinteisiä ns. miesten ammatteja, joihin nainen päätyy, vaikka metalliala, sähköala, tekniset alat mielummin kuin hoiva-ala.

Ole ylpeä itsestäsi ja ammatistasi, jossa on ilmeisesti moninkertainen palkka, arvostus ja eläkenäkymät verrattuna meihin pienipalkkaisiin.

Vierailija
2/9 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole moksiskaan. Meillä on ollut sama juttu, vaikkei anoppi hoitaja ollutkaan työelämässä, mutta ensimmäinen miniä oli ja ilmeisesti se oli sitten se ihan paras juttu, hän on aina säilynyt anopin sydämessä sinä ainoana miniänä. Minä en ole koskaan ollut yhtään mitään. Eikä minua haitannut alussa (nyt ei senkään vertaa), että anoppi piti/pitää ensimmäisestä miniästään, ihan vapaasti, mutta ei ollut kiva, että etukäteen minua tapaamatta päätti, ettei pidä minusta eikä minusta ole mihinkään. Ennusteli, ettei suhteemme poikansa kanssa kestä. Eka liitto kesti 7 vuotta, meillä on vasta 27. menossa. Mutta ei merkkaa anopille mitään. Ei kyllä anoppikaan minulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
4/9 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä yhden anopin ajatuksilla on? Etäisyyttä vaan ottamaan, jos noin aiheuttaa surua ja murhetta. Eppaa!

Vierailija
5/9 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät ymmärrä, että eivät pysty lukemaan anopin ajatuksia, vaan sanoissaan peilaavat omia ajatuksiaan anopin sanoin. On oma kokemus (ei välttämättä oikea eikä väärä), että anoppi dissaa, koska sanat voi aina tulkita omalla tavallaan. Voi tehdä kuin ap eli vedellä herneitä nenään tai sitten voi ajatella, että jaha, noin se sanoi. Eikä tarvitse ratketa tuskaan ja möyriä itsesäälissä.

Vierailija
6/9 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin mielestä miniän pitää olla tietenkin huonompiarvoinen kuin poikansa. Tietenkin pitää hoitajista, koska ne kuuluu arvoasteikon ja vielä nimenomaan palkka.asteikon alapäähän. Eivät uhkaa hänen poikansa arvoa perheenelättäjänä, ja päättäjänä.

Vierailija
7/9 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kelvata anopille?

Vierailija
8/9 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kelpasin oikein hyvin. Erityiseen tykkäsi kun takaapäin annoin kunnolla munaa. Huuto oli melkoista kun sai orkun.

Vierailija
9/9 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kelvata anopille?

Siitä tulee mukava olo ja eläminen on kivempaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi