Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt joku mulle, mikä tässä lapsien sokerittomassa ruokavaliossa on ideana?

Vierailija
01.03.2016 |

Ei kertakaikkiaan mene perille!Itse olen antanut jo 8 kk makeaa,jäätelöä ja suklaata vaikkapa kun ollaan oltu kahvipöydässä,eli siis juhlana.En ymmärrä miksi pitäisi sitä pantata?Siksikö ettei söisi makeaa koskaan?Hampaat?(meillä pysynyt ehjänä säännöllisellä harjauksella)Ei tajua vaikka kuinka funtsaisin.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lapsillakin on jo rasvamaksa liiallisen sokerinsyönnin vuoksi.

Vierailija
2/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri on myrkyllistä. Sitä tulee aivan tarpeeksi jo esim. hedelmistä. Ei ole yhtään järkevää syytä totuttaa lasta luonnottoman makeaan. Pahimmillaan sitä sokeria sekoitetaan pienille lapsille jo kaakaoon ja puuroon! Ethän laittaisi saman verran tabascoakaan lasten ruokaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvamaksa?Siis siksi jos antaa makeaa?meillä ei anneta kuin juhlana ja joskus viikonloppuisin.Lapset ovat hoikkia ja terveitä..kuitenkin sokeri kuuluu normaaliin ruokavalioon.

Vierailija
4/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syöttää jotain epäterveellistä lapselle, joka ei sitä osaa itse edes haluta? Ei ymmärrä, vaikka miten funtsii.

Vierailija
5/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnottoman makeaan?Kuvitteletko ettei ne sitten ikinä syö karamellia tai makeaa jos et sitä anna ensimmäisinä elinvuosina?En oikein usko.

Ja eihän sitä puuroon ja ja kaakaoon tarvi sekoittaa.

Tarkoitan nyt sitä että esim. kahvipöydässä muut mässyttää ja vuoden ikäiselle joka jo ymmärtää ei anneta sitten usein mitään.

Vierailija
6/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syöttää jotain epäterveellistä lapselle, joka ei sitä osaa itse edes haluta? Ei ymmärrä, vaikka miten funtsii.

No mitä sinä sille sitten annat jos olette esimerkiksi kylässä tai tuttavia kylässä teillä ja muut syö kahvin kanssa jotakin?

Vierailija
7/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on se vähän törkeää minun mielestäni että pöydässä äidin sylissä istuu sellainen päälle vuoden vanha kuivin suin ja äiti pistelee pullaa ja makeaa suuhun.On se melko säälittävä näky kun lapsenkin tekisi mieli.

Vierailija
8/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskin tilanne oli tässä hetki sitten se, kun äiti pyysi että me aikuisetkaan ja meidän lapset emme söisi kahvipöydässä mitään makeaa kun he eivät aio lapselle antaa mitään makeaa ajalla X...

Vierailija
9/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinä sille sitten annat jos olette esimerkiksi kylässä tai tuttavia kylässä teillä ja muut syö kahvin kanssa jotakin?

En ole sama vastaaja, mutta mä annan esim maissinaksuja tai hedelmää. Makutottumukset ja -mieltymykset kehittyy nuorena, ja on typerää ohjata niitä epäterveellisen suuntaan.

Vierailija
10/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on se vähän törkeää minun mielestäni että pöydässä äidin sylissä istuu sellainen päälle vuoden vanha kuivin suin ja äiti pistelee pullaa ja makeaa suuhun.On se melko säälittävä näky kun lapsenkin tekisi mieli.

Mitäpä jos jätät itsekin ne pullat syömättä?

Vierailija
11/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta annan niitä kasvistikkuja, ja viinirypäleitä joita olen aikuisillekin varannut. Keksien ja muiden kanssa, niin ei lapset saa automaattisesti kaikkea mitä aikuiset vaikka haluaisivatkin. En minä annan viiniäkään lapsille ruoan kanssa, vaikka aikuiset ottavat sitä ruokajuomakseen.

Vierailija
12/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rasvamaksa?Siis siksi jos antaa makeaa?meillä ei anneta kuin juhlana ja joskus viikonloppuisin.Lapset ovat hoikkia ja terveitä..kuitenkin sokeri kuuluu normaaliin ruokavalioon.

Sokerista ei ole mitään hyvää vaan pelkästään pahaa. Siitä on vaan hyvä opetella eroon eikä edes palkita itseään sokerilla. Mut sinun lapsi ja sinun päätös. Eikä se hampaiden harjaus estä hampaiden reikiintymistä. Varsinkin maitohampaat ovat paljon herkemmät kuin aikuisten hampaat. Toki ne lähtevät pois, mutta bakteereita siirtyy sitten herkemmin myös, kun purukalusto vaihtuu, koska uudet ja vanhat kasvavat rinta rinnan. Sokeri ja tärkkelykset on karieksen paras kaveri. Vai pesettekö hampaat heti herkkujen nauttimisen jälkeen?

En itse elä sokerittomasti, mutta yritän nyt selittää, jos et kerta tajuu.

Vierailija
13/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muksu on kohta vuoden ja parin viimeisen kuukauden ajan on silloin tällöin saanut pienen pullanpalan isovanhemmilta. Kahvin makuista jäätelöäkin tässä juuri meinattiin tyrkyttää, mutta sanottiin miehen kanssa tiukka ei. Pikkurillin kokoinen pullanpala ei meillä maailmaa kaada, mutta pääsääntöisesti lapsella on omat eväät kahvipöydässä. Ei tuon ikäinen vielä ymmärrä, että "Hei, te syötte ihanan mehevää mokkapalaa ja mulle tarjotaan kuivia maissinaksuja?!" Se mutustaa maissinaksujaan ihan hyvällä ruokahalulla ja pysyy tyytyväisenä niin kauan kun on naksu kummassakin kädessä.

En todellakaan usko, etteikö meidänkin lapsemme ikinä sokeria syö enkä sitä aiokaan kieltää. Mutta ei se kyllä vielä vuoden ikäisen ruokavalioon kuulu. Karkit ovat vieläpä melkoinen tukehtumisriski parivuotiaallekin. Varmasti kouluikäisenä meilläkin on käytössä karkkipäivä, mutta yritän varjella lapseni hampaita paremmin kuin omiani. Olen vasta parikymppinen, mutta valitettavasti näkyy aikaisempi vuosien limujen lipitys.. Pyrin välttämään sokeria parhaani mukaan sekä omassani että lapsen ruokavaliossa, mutta en tee siitä myrkkyä. Eihän se missään määrin terveellistä tai hyödyllistäkään ole, mutta totaalikielto harvoin toimii missään. Varsinkaan lapsen vähän kasvaessa :)

Vierailija
14/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän vaikka leivän lapselle. Meillä mummot ym tyrkyttää lapsille jotain kokoajan ja joudun kokoajan kieltää. Meillä 9v ei pidä edes limsasta ja miksi pitäisi pitää? Juo juhlissa maitoa tai vettä, ihan omasta tahdostaan! Eikä luojan kiitos ties laihduttamiseta mitään! Haluaa vaan olla terve ja terveyteen olen opettanut 😊

Vierailija
15/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuten sanottu meillä lapset saaneet aina makeaa,hampaat olleet aina hyvät,pysyneet säännöllisellä harjauksella kunnossa.Jos antaa hedelmiä niin kyllähän ne makeaan tottuu.

ja kyllä pitäisin ihmistä joka tulee kahville,täyskahjona vihannestillujensa kanssa.Eikö sitten muutkaan saisi syödä?

Ja mitä te kuvittelette että se auttaa?Kuinka vanhaan ajattelitte jatkaa?

Vierailija
16/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomu muttei hullu!! kirjoitti:

Pyydän vaikka leivän lapselle. Meillä mummot ym tyrkyttää lapsille jotain kokoajan ja joudun kokoajan kieltää. Meillä 9v ei pidä edes limsasta ja miksi pitäisi pitää? Juo juhlissa maitoa tai vettä, ihan omasta tahdostaan! Eikä luojan kiitos ties laihduttamiseta mitään! Haluaa vaan olla terve ja terveyteen olen opettanut 😊

Eli siis muut saa kakkua ja pullaa ja lapsi saa leipää?Oikeasti?Mikä järki?Kyllä normaaliin ruokavalioon kuuluu myös sokeri.

Vierailija
17/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama vastaaja, mutta mä annan esim maissinaksuja tai hedelmää. Makutottumukset ja -mieltymykset kehittyy nuorena, ja on typerää ohjata niitä epäterveellisen suuntaan.

Sun lapset ei varmaan koskaan ikinä mene päiväkotiin? Siellä saa vähän muutakin kun hedelmää ja maissinaksua välipalaksi. Päiväkodeissa ihan yleisesti myrkytetään lapsia pannarilla ja hillolla, vanukkailla, jogurteilla ja joskus jopa jäätelöllä. Siellä joskus myös leivotaan!

Vierailija
18/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tuntemani lapsi, joka ei ole vaippaikäisestä lähtien syönyt karkkia ja pullaa, on valinnut pullan ja karkin sijasta hedelmät ja marjat. Vaikka siis pöydässä olisi ollut tarjolla myös sitä pullaa. Itsekin pentuna söin mandariineja huomattavasti mielummin kun pullaa.

Vierailija
19/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän muksu on kohta vuoden ja parin viimeisen kuukauden ajan on silloin tällöin saanut pienen pullanpalan isovanhemmilta. Kahvin makuista jäätelöäkin tässä juuri meinattiin tyrkyttää, mutta sanottiin miehen kanssa tiukka ei. Pikkurillin kokoinen pullanpala ei meillä maailmaa kaada, mutta pääsääntöisesti lapsella on omat eväät kahvipöydässä. Ei tuon ikäinen vielä ymmärrä, että "Hei, te syötte ihanan mehevää mokkapalaa ja mulle tarjotaan kuivia maissinaksuja?!" Se mutustaa maissinaksujaan ihan hyvällä ruokahalulla ja pysyy tyytyväisenä niin kauan kun on naksu kummassakin kädessä.

En todellakaan usko, etteikö meidänkin lapsemme ikinä sokeria syö enkä sitä aiokaan kieltää. Mutta ei se kyllä vielä vuoden ikäisen ruokavalioon kuulu. Karkit ovat vieläpä melkoinen tukehtumisriski parivuotiaallekin. Varmasti kouluikäisenä meilläkin on käytössä karkkipäivä, mutta yritän varjella lapseni hampaita paremmin kuin omiani. Olen vasta parikymppinen, mutta valitettavasti näkyy aikaisempi vuosien limujen lipitys.. Pyrin välttämään sokeria parhaani mukaan sekä omassani että lapsen ruokavaliossa, mutta en tee siitä myrkkyä. Eihän se missään määrin terveellistä tai hyödyllistäkään ole, mutta totaalikielto harvoin toimii missään. Varsinkaan lapsen vähän kasvaessa :)

Näin.En minäkään sitä makeaa siis älyttömästi lapsiin upota ja mielummin sitä hedelmää ja mahdollisimman harvoin makeaa..mutta tämä totaalikielto..

Meillä mies sai ensimmäisen kerran makeaa 2-vuotiaana (ja tämä 30 vuotta sitten)Nyt saan ottaa autosta dacapo papereita kassillisen kun syö sitten salaa ja ihan hulluja määriä..

Itsellä ollut aina lapsena tarjolla eikä ole rajoitettu kuin sanomalla että ei sitä tarvi syödä kuin leipää ja itse en makeasta niin välitä.

En vaan ymmärrä tätä totaalikieltoa--kuinka kauan aijtte jatkaa?

Vierailija
20/63 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin toi leivonta juttukin!!!Meillä ainakin leivotaan yhdessä lasten kanssa ja jo 2 vuotias on mielellään mukana pullan teossa ja kakun kuorrutuksessa synttäreillä..Mitäs sitten??Enkö antaisi niille ollenkaan?

Kyllä ne kakut ja pullat nyt vaan kuuluu suomessa kahvipöytään ja juhlaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi