Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos magneettitutkimus ei onnistu pelon vuoksi, niin onko muita vaihtoehtoja

Vierailija
01.03.2016 |

Minulla on ihan järkyttävä ahtaan paikan kammo. Minulle yritettiin tehdä magneettitutkimusta, mutta se ei pelkotilojeni vuoksi onnistunut, olin niin paniikissa. Onko olemassa muita vaihtoehtoja tai saattaako lääkäri ehdottaa magneettitutkimusta nukutettuna?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittavaa tai humautus.

Vierailija
2/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos tajuaisit miten paljon edullisempi magneettikuvaus sinulle on kuin ne mahdolliset vaihtoehdot, kasvaisit aikuiseksi ja hallitsisit pelkosi. Miten joku voi olla niin pöljä, että pelkää magneetissa? En ole ikinä tajunnut. Turvallinen kuvannusmenetelmä, joka ei vaadi potilaalta muuta kuin paikallaanpysymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtaanpaikankammoisena sain rauhoittavan. Tai olikohan se humautus, kun en muista koko tutkimuksesta mitään.

Vierailija
4/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siellä annetaan hermoheikoille diapamia?

Vierailija
5/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos tajuaisit miten paljon edullisempi magneettikuvaus sinulle on kuin ne mahdolliset vaihtoehdot, kasvaisit aikuiseksi ja hallitsisit pelkosi. Miten joku voi olla niin pöljä, että pelkää magneetissa? En ole ikinä tajunnut. Turvallinen kuvannusmenetelmä, joka ei vaadi potilaalta muuta kuin paikallaanpysymistä.

Minä taas en tajua, että jos ihminen kirjoittaa olevansa ahtaanpaikankammoinen, vastaaja alkaa paasata kuvausmenetelmän turvallisuudesta.

Vierailija
6/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapamia saat ennen kuvausta. Siitä pitää vaan sopia etukäteen eli menet siksi sinne noin puolta tuntia aiemmin.

Vierailija
7/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opa täällä taas asenteita. No ehkä jollekin tuottaa edes hetken mielihyvää päästä sanomaan toisia heikkohermoiseksi. Sillä saa itsensä tuntumaan jotenkin arvokkaammalta. Onnea teille tästä mahdollisuudesta!

Asun ulkomailla ja täällä ei ole mitenkään big deal, jos kokee, ettei voi mennä sinne ilman rauhoitusta. Se sanotaan ja rauhoittava annetaan. Ei mitään heikkohermoiseksi ilkkumista tai ylipäätään mitään isoa reaktiota. Itsekään en tykännyt mennä ja otin rauhoittavan. Ihan sama, mitä se tutkimusihminen siinä minusta ajatteli, jos jotain ajatteli.

Vierailija
8/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:O ! Mikä sun pelko on? Miten sä sitten voit olla niin pöljä että pelkäät jossain turvallisessa joskin korkeassa rakennuksessa tai sillalla? Tai eläintä joka harvoin on myrkyllinen ja menee enimmäkseen ihmistä karkuun? Tai pimeällä, ei ne sua raiskaa ja palauttavat kyllä viimestään kun tulee valoisaa. Vai etkö sä loistoyksilö pelkää mitään. No oi armoitettu sinua me kummarramme...

Vierailija
9/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko sinua, jos joku luottoystäväsi tulisi mukaan? 

Olin klaustrofobiasta kärsivän ystäväni kanssa kuvauksessa ulkopuolella. Rauhoittui, koska tiesi, että en varmasti jätä häntä sinne. 

Vierailija
10/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huijaa....siis kyllä aikuisen ihmisen täytyy itsensä hallita niin että tarvittavat tutkimukset saadaan tehtyä. Tai sitten ei tutkita ja hoideta, piste. Toivottavasti et aiheuttanut veronmaksajille lisäkuluja tuolla temppuilullasi.

Vierailija
11/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät enemmän henkesi vuoksi niin suosittelen menemään magneettikuvaukseen

Sitä paitsi sehän on päistä avoin.

Mä kävin mammografiassa kun löysin kyhmyn rinnasta. Vaikka toista rintaa ei meinattu millään saada laitteeseen (liian vähän löysää tai jotain) ei olisi tullut mieleenkään jättää juttua kesken. Oman ikäiseni koulukaverini kuoli just vuosi sitten 34-vuotiaana.

Vierailija
12/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on joissakin paikoissa semmoisia avomagneetteja, joissa ei ole ahdasta putkea ja näissä käsittääkseni onnistuu ja on tehtykin ahtaanpaikankammosta kärsivien kuvauksia ja toki sitten on se nukutuksen/humautuksen mahdollisuus. Tosin nukutus on aina oma riskinsä!

Kyselepä, löytyykö lähiseudulta avomagneettia! Mistä päin olet kotoisin? Ehkä joku asioista tietävä voisi vinkata lähimmän avomagneetin!

Vierailija
13/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huijaa....siis kyllä aikuisen ihmisen täytyy itsensä hallita niin että tarvittavat tutkimukset saadaan tehtyä. Tai sitten ei tutkita ja hoideta, piste. Toivottavasti et aiheuttanut veronmaksajille lisäkuluja tuolla temppuilullasi.

Voi lapsikulta, ei se ihan noin yksinkertaista ole.

Vierailija
14/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, rauhottavia riittävällä annoksella tai humautus. Ehkä hoitaja myös huoneeseen jos olet hereillä. Tsemppiä, kyllä se onnistuu.

Vierailija
15/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi tätä ääneen, mutta kieltämättä tuntuu melko lapselliselta, ettei pysty hillitsemään itseään yhden tutkimuksen ajaksi. Sama kuin kaikki hammaslääkärikammoiset, ei jaksaisi kuunnella niitä. Aikuiset ihmiset ja panikoi kuin pikkulapset jotain täysin normaalia asiaa.

Vierailija
16/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi tätä ääneen, mutta kieltämättä tuntuu melko lapselliselta, ettei pysty hillitsemään itseään yhden tutkimuksen ajaksi. Sama kuin kaikki hammaslääkärikammoiset, ei jaksaisi kuunnella niitä. Aikuiset ihmiset ja panikoi kuin pikkulapset jotain täysin normaalia asiaa.

Jos nyt otat järjen mukaan tuohon ajatteluun, niin pointtihan on juuri se, että fobiasta kärsivä ei pysty hillitsemään reaktioitaan.

Vierailija
17/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en tajua, että jos ihminen kirjoittaa olevansa ahtaanpaikankammoinen, vastaaja alkaa paasata kuvausmenetelmän turvallisuudesta.

Niin... yhtä turhaa on esittää lentopelkoiselle tilastoja lentämisen turvallisuudesta. Pelot ovat usein irrationaalisia ja niihin ei ns. järkipuhe auta. 

Nämäkin taivastelijat todennäköisesti ovat hulluna kirjoittamassa kunnanjohtajalle koulukyydeistä, kun naapurin koira on vilahtanut pensaikossa... SUSI!

Vierailija
18/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että täysin samaa mieltä. Jos vaikka hampaissa on reikä, josta bakteerit pääsee suoraa tietä verenkiertoon niin jossain vaiheessa tulee noutaja. Enkä tarkoita suuhygienistiä..

Vierailija
19/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran menin ihan rauhassa magneettikuvauskoneeseen ja kaikki oli ok muutaman sekuntin jonka jälkeen menin täyteen paniikkiin. Olkapäät ottivat putken seinämiin kiinni. Avasin silmäni, näin katon parin sentin päässä ja itkin, huusin ja puristin hätänappia niin kovaa kuin mahdollista. Seuraavalla kerralla olin ottanut aamulla oman rauhoittavan (ahdistushäiriö) ja hoitaja päätti antaa vielä lisää paikanpäällä. Riitti että näin koneen ja rupesin panikoimaan. Hoitaja oli sympaattinen ja antoi mun lähteä heti pois.

Olen pyytänyt ct-kuvausta, mutta lääkärini ei suosittele sitä epätarkkuuden ja suuremman säiteilyannoksen vuoksi. Migreenin takia siis tarvitsen kuvausta, ja ilmeisesti nukutuksessa aivojutut ei näy oikealla tavalla?

Vierailija
20/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ahtaanpaikankammoinen, hammaslääkärikammoinen ja korkeanpaikankammoinen, lisäksi kammoan käärmeitä ja en voi sille mitään, että esim. talossa, jossa on avoimet kierreportaat, menevät jalkani miltei alta, kun kauhu iskee. Hammaslääkärin odotushuoneessa alkavat käteni tärisemään ja ahtaissa paikoissa menen myös aivan paniikkiin. Käärmeitä en voi katsella telkkarista enkä niiden kuvia lehdistä.

Ennen hammaslääkäriin menoa saatan napata rauhoittavan. Hammaslääkärikammoni on peruja kouluajalta, kouluhammaslääkärin vastaanotolla oli aivan hirveää.

Ahtaanpaikankammoni on myös peruja kouluvuosiltani. Kuljin kouluun silloisella ratikalla nro 9. Nousin kyytiin Brahenkadun pysäkiltä ja ratikka oli usein jo tuolla pysäkillä täynnä kuin Turusen pyssy. Niinpä siellä oltiin pakkauduttu niin tiukkaan, ettei päässyt liikahtamaankaan. Joskus tunsin kuinka käsi kouri takamustani. Niiden vuosien jälkeen olen kammonnut ahtaita paikkoja, oli sitten kyseessä magneettitutkitus tai ruuhkaratikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi