Miksi tk:sta soitetaan 17.30, vaikka sen pitäisi mennä 16 kiinni?
Numero on tallennettuna puhelimeeni, ja huomasin sieltä soitettaneen, kun puhelin oli äänettömällä erään tilaisuuden ajan. Ilmeisesti soittivat papa-tuloksia, kun en siellä muuten ole asioinut. Miksi soittavat tuollaiseen aikaan? Tarkoittaako se että asia on kiireellinen?
Kommentit (15)
Meillä puretaan jonoja poleilta tuohon aikaan, ihan synnytystapa-arvioon soitettiin aika puoli kuudeltakuudelta. Ei ne toki papa-kokeesta varmasti turhaan soita, yleensä tulee vain se kuittauskirje. Milloin otettiin?
Potilaille menee kiinni klo 16. Työntekijöiden päivä vielä jatkuu esim. juuri kuten sinun tapauksessasi, otetaan yhteyttä potilaisiin ym. muita hommia.
En haluaisi pelotella, mutta meillä näin kävi kun oli juuri se vastaus jota eniten pelättiin. Jos vaivaa niin paljon ettet pysty odottamaan aamuun ja omakannasta ei tietoa löydy, mene nyt yöllä päivystykseen ja vaadi saada se vastaus (tosin et välttämättä siltikään saa vastausta). Voi myös olla ihan normaalikin vastaus, lääkäri vain soittanut puhelut vastaanottojen jälkeen
Tk-lääköreillä kädet täynnä töitä siihen klo 16 asti, sitten vielä mahdollisia muita hommia ja yleensä vasta sen jälkeen ryhtyvät soittelemaan potilaille. Pitkää päivää tekevät, ei ole aikaa soitella varsinaisen työpäivän aikana. Minulle soitettu tk:sta aina vasta klo 17 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tk-lääköreillä kädet täynnä töitä siihen klo 16 asti, sitten vielä mahdollisia muita hommia ja yleensä vasta sen jälkeen ryhtyvät soittelemaan potilaille. Pitkää päivää tekevät, ei ole aikaa soitella varsinaisen työpäivän aikana. Minulle soitettu tk:sta aina vasta klo 17 jälkeen.
Kyllä meillä on lääkäreillä puhelintunnit ajanvarauskirjalla ihan varsinaisen työpäivän aikana.
Täällä soitetaan kaikista papavastauksista.
Yleensä tuloksista ei soitella, mikäli ne ovat ok. Eli potilaat sitten itse soittelevat niistä jos kiinnostaa. Ei minulle koskaan hyvästä papatuloksesta, negatiivisesta hiv-testistä , hyvistä kilpirauhasarvoista jne ole soitettu, vaan itse soitan jos kiinnostaa. Sen sijaan yleensä jos lääkäri soittaakin itse, on kyse jostain suuremmasta... en kuitenkaan halua pelotella.
Meilläkin soitettiin päivystystä vaativasta asiasta normaalien aukioloaikojen ulkopuolella, kun saivat tulokset. Muuten puhelinsoitot ovat aina tulleet varsinaisen työajan aikana.
No niin meilläkin. Mutta kun puhelinaika on 5 minuuttia / potilas ja ylimääräisiä aikoja näiden lisäksi, ei siinä niitä ehdi soittaa.
Minulle tk-lääkäri soitti klo 19 ihan normaaleista tuloksista. Oli luvannut soittaa iltapäivällä mutta ei ollut kai sitten vaan ehtinyt.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuloksista ei soitella, mikäli ne ovat ok. Eli potilaat sitten itse soittelevat niistä jos kiinnostaa. Ei minulle koskaan hyvästä papatuloksesta, negatiivisesta hiv-testistä , hyvistä kilpirauhasarvoista jne ole soitettu, vaan itse soitan jos kiinnostaa. Sen sijaan yleensä jos lääkäri soittaakin itse, on kyse jostain suuremmasta... en kuitenkaan halua pelotella.
Yleensä ja yleensä, minulla on mennyt kolme kertaa näytteitä jatkotutkimuksiin ja joka kerta ovat soittaneet normaalituloksista.
Kyllä moni lääkäri on pitkiä iltoja töissä ja sen päivän puolen tunnin puhelinajassa ei montaa puhelua soiteta eli monet soittelee sitten iltaisin, ei se sen kummempaa . Tk lääkäreillä ei ole työaikaa vaan väestövastuu
Potilaat näkevät asiat vain omalta kantiltaan ja sit päivittelevät miksi ja miksi ja vielä miksi.
Kun päästään vastaanotolle, kiire ja myöhässäolo unohtuu. Ensin taas marmatetaan, että miksi ja miksi ajat ovat myöhässä. Seuraavaksi kerrotaan asiat kaukaisesta menneisyydestä lähtien laveasti kaarrellen. Jos yrität oikaista ajatuksen virtaa, loukkaannutaan jne. Joskus olen luovuttanut ja jäänyt ihaillen kuuntelemaan verbaalista lahjakkuutta ja loputonta ajatuksen virtaa.
Kun sit potilaalle sovitusti soitetaan ja saadaan asia hoidettua, kuuluu pyyntö:” Kun nyt sain teidät puhelimeen niin tässä vieressäni olisi puolisoni ja kumminkaimani, joilla myös olisi kysyttävää.” Siihen ei 5 eikä 10 minuttiakasn riitä.
Jos aikoja pidennetään, ajat vähenevät. Sit marmatetaan, kun aikoja saada.
Jos virkoja lisätään, sit marmatetaan, miten budjetit venyy.
Saatana siellä soittaa. Varaa heti aika virtuaalipapille.