Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat pitävät oikeutenaan tutkia teininsä huonetta?

Vierailija
29.02.2016 |

Kaivella laatikot, lukea salaa päiväkirjaa jne jne? MIKSI?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joskus se on vanhemman velvollisuus nuoren turvallisuuden takaamiseksi.

Jos on esim aihetta epäillä huumeiden käyttöä, aikuista "poikaystävää" tms.

Vierailija
2/16 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatusvastuu? Minä kyllä vetäisin rajan päiväkirjan lukemiseen. Teini on holhouksen alla ja vanhempansa ovat vastuussa hänen teoistaan ja siitä, että hänestä kasvaa kunnollinen aikuinen. Toki suosisin itse puhumista, mutta kyllä tuo oikeus on ihan selkeästi olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tutkimisen jos on syytä epäillä jotain vakavaa kuten huumeidenkäyttöä yms.

Oma äitini luki päiväkirjani, tonki kaappini. Syytti vielä lääkkeiden väärinkäyttäjäksi kun olin ottanut buranaa päänsärkyyn ja kuukautiskipuihin.

Emme ole enää tekemisissä.

Vierailija
4/16 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tutkimisen jos on syytä epäillä jotain vakavaa kuten huumeidenkäyttöä yms.

Oma äitini luki päiväkirjani, tonki kaappini. Syytti vielä lääkkeiden väärinkäyttäjäksi kun olin ottanut buranaa päänsärkyyn ja kuukautiskipuihin.

Valitettavasti äidiksi päätyminen ei edellytä kykyä olla äiti.

Vierailija
5/16 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kanssa samoilla linjoilla.

Vanhemmuutta on se, että puhuu nuorelle, vaikka se tuntuu vaikealta.

Vierailija
6/16 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sen epäilyksen pitää olla todella vahva ja asian vakava, että voi mitätöidä teinin oikeuden yksityisyyteen. Päiväkirjan lukeminen salaa on vihoviimeinen teko, sellaista en olisi antanut ikinä anteeksi.

Vierailija
7/16 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niin kauan kun minä maksan vuokran ja teinin muut menot minulla on oikeus koluta jokainen kolo kodistani. Toki en päiväkirjaa lue mutta kaikki muu on minun omaisuuttani. Ja ennenkuin joku itkee että on se teininä in koti niin toki, mutta minä määrään

Vierailija
8/16 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo omakin äiti penkoi huonettani ja siskoni huonetta samoin. Ei ole sisko tekemisissä enää ollenkaan ja minun 'rakkauteni' on riippuvaista taloudellisista avustuksista. Siinäpähän korjaa satonsa hedelmiä.

Vierailija
9/16 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti äidiksi päätyminen ei edellytä kykyä olla äiti.

Lisäksi sama ihminen väitti minun joskus varastaneen 100 euroa, jonka vanhempani olivat saaneet joululahjaksi eräältä sukulaiseltamme. En todellakaan ollut. Muistan kuinka äitini huusi jotakin tyyliin "hyi helvetti, oma lapsi on varas". Olin 16. Myöhemmin äitini muistikin ostaneensa sillä satasella jotakin, multa ei pyytänyt edes anteeksi.

Menipä avautumiseksi. Mutta olet ihan oikeassa, kaikki äidit eivät ole kykeneviä äideiksi.

Vierailija
10/16 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo omakin äiti penkoi huonettani ja siskoni huonetta samoin. Ei ole sisko tekemisissä enää ollenkaan ja minun 'rakkauteni' on riippuvaista taloudellisista avustuksista. Siinäpähän korjaa satonsa hedelmiä.

Mä ns tongin toisen teini huonetta, mutta ei hän sitä tiedä. Mistä te tiesitte, että kävi noinkin, että te tiedätte?

Vierailija
11/16 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, siksi että ne on ollut myös teinejä itse ja tietävät kuinka tyhmiä teinit on.

Vierailija
12/16 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue päiväkirjaa, mutta niin kauan kuin lapsi on alaikäinen ja asuu minun holhouksen alla olen vastuullinen lapsestani.pikemminkin velvollisuus kuin oikeus.

Vierailija
13/16 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, siksi että ne on ollut myös teinejä itse ja tietävät kuinka tyhmiä teinit on.

Ei se ole mikään syy, jos teinin käytöksessä ei ole mitään huolestuttavaa.

Vierailija
14/16 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamuksen vain sillä rikkovat. Ei ole oikeutta. Wn ole koskaan lapseni huonetta tonkinut enkä tehnyt muutakaan salaa. Pitää olla luotettava vanhempi ja kykenevä puhumaan asioista luottamuksen rikkomisen sijaan. Nuorellakin on oikeus yksityisyyteen.

Vierailija
15/16 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoululla poliisi kehotti niin tekemään

Vierailija
16/16 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat voisivat olla pahemminkin. Oma äitini kirjoitti päiväkirjaani juttuja, jotka hänen mielestään olivat jääneet puuttumaan. Kirjoitti ne vielä minä-muodossa, niin kuin minä olisin ne kirjoittanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme