Montako huonetta olisi ihanneasunnossani? Mitä ne huoneet olisi? Perheesi koko?
Kysymykset otsikossa.
Minun ihanneasunnossani olisi näin äkkiseltään ajateltuna: keittiö, ruokahuone (keittiön yhteydessä/vieressä) makuuhuone, olohuone, tv-huone, kirjasto, työhuone, vierashuone, kodinhoitohuone, 2 kylpyhuonetta (toisessa suihku, toisessa amme), 2 vessaa, sauna, vaatehuone ja "varasto"huone jonne voisi laittaa säilöön tavarat joita ei halua säilöä kellari/vinttikomerossa.
Eli sellainen 7 huonetta+k+khh+2 kh+2 wc+sauna+2 vaate/varastohuone. Sinkku olen.
Kommentit (26)
4h+k tai 3makkaria ja avokeittiö/olkkari.
Oma huone lapselle, meille makkari ja yksi ylimääräinen huone studioksi ja askarteluhuoneeksi. Viimeiseksi mainituille joutuu aina järjestelmään paikkaa tänne meidän tilaihmeeseen ja yleensä tämän hetkisen asunnon keittiö/olkkari/makkari ei riitä esim. aikuisten kunnolliseen kuvaamiseen. Studio/askarteluhuoneessa voisi myös olla seinällä tv niin toimisi jumppahuoneena myös.
5 mh, iso keittiö, ruokailutila, iso olohuone, 2 kylpyhuonetta, sauna, iso varasto + katettu terassi ja iso takapiha.
Lapsia 3 (2 puolison, meillä joka toinen viikko + mun poika) ja neljäs suunnitteilla. :)
jokaiselle lapselle oma ja sopivan pieni makkari(4kpl), meille vanhemmille tilava makkari, kodinhoitohuone, keittiö, 2 vessaa, kylppäri, eteinen,olkkari, pari vierashuonetta, 1-2 vaatehuonetta, sauna. Kaikki makuuhuoneet mielellään samassa kerroksessa, keittiössä paljon laskutilaa,kodinhoitohuoneessa käytännölliset vaatteiden säilytys ja pesu ym ratkaisut, keittiö tarpeeksi tilava isolle ruokapöydälle, Eteinen valoisa, kaikissa huoneissa isot ikkunat että riittäisi valoa huonekasveillekin ympäri vuoden. Lisänä joka huoneessa lattialämmitys.
Kolmio on haussa. Ihanneasunnossa olisi iso olohuone ja tupakeittiö, iso makuuhuone parisängylle ja työpöydälle sekä pieni makuuhuone muksulle. Iso lasitettu parveke etelään tai länteen.
Unelma-asunnossani olisi tilava eteinen, keittiö ja erillinen ruokailuhuoneen ja olohuoneen yhdistelmä, makuuhuone sekä sen lisäksi omat huoneet kylpyhuoneineen ja walk in closetteineen sekä miehelle että itselleni. Tämän lisäksi yksi yhteinen (ja vieraiden käytössä oleva) wc. Unelma-asuntoni olisi kerrostalossa nykyisellä alueellamme ja asunnossa olisi tilava lasitettu terassi. Asunto olisi kauttaaltaan valoisa ja ikkunat suuret.
Mun ihanneasunto tässä tilanteessa sinkkuna olis 30-40 neliöinen kaksio. Eli makkari, vessa, olohuone, pieni keittiö, ja pikkuinen eteisen tapainen.
Mut ihannetilanteessa mulla olis kumppani ja yks tai kaks lasta. Niin silloin olis hyvä olla kolmio ja isompi keittiö. Ja jokin työhuonekin ehkä lisäksi, jos on sellainen työ. Ehkä asuisin mieluummin omakotitalossa kuin kerrostaloasunnossa, vaikka se onkin kalliimpaa ja hommaa enemmän. Oma pikku piha olis ihana!