Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko pitänyt lapsellesi seksivalistusta?

Vierailija
29.02.2016 |

Oletko kertonut mehiläisistä ja kukkasista tai muuta sellaista? Kuuluuko se vanhempien velvollisuuksiin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa lapseni on jo aikuinen. Poika oli muistaakseni 14 ja aloittanut juuri seurustelun ensimmäisen tyttöystävänsä kanssa, kun kysyin häneltä pitäisikö meidän jutella seksistä ja ehkäisystä. Pojan vastaus oli tyyliin "selvä, mitä sä haluat tietää". Ei sitten juteltu, kun poika vakuutti että homma on hallussa. Olisi pitänyt puhua jo paljon aikaisemmin. Kai.

Vierailija
2/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa lapseni on jo aikuinen. Poika oli muistaakseni 14 ja aloittanut juuri seurustelun ensimmäisen tyttöystävänsä kanssa, kun kysyin häneltä pitäisikö meidän jutella seksistä ja ehkäisystä. Pojan vastaus oli tyyliin "selvä, mitä sä haluat tietää". Ei sitten juteltu, kun poika vakuutti että homma on hallussa. Olisi pitänyt puhua jo paljon aikaisemmin. Kai.

15-vuotiaana isäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan jouduttu pitämään jo lasten ollessa 1-3-luokkalaisia, koska "kivasti" vanhemman lapsen luokkakaveri oli nähnyt aikuisviihdettä ja oli innoissaan valistanut lastani kertomalla että: "Aikuiset sekstaa silleen, että nainen imee miehen pippeliä." Sit oli pakko aloittaa lapsentasoinen valistus periaatteella "seksi on aikuisten välinen juttu, mikä ei lapsille kuulu". Ei ollu mitenkään kiva eikä helppo homma puhua.

Vierailija
4/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt, lapset jo aikuisia

Vierailija
6/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu vanhempien velvollisuuksiin ehdottomasti. Asioista pitää pystyä puhumaan. Voihan käydä niin, että käy niin kuin ykköselle ja lapsi tietää jo kaiken tarvittavan.

Vierailija
7/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitänyt. Tytölle puhuin jo hyvissä ajoin, ja hän sitten pyysi juttelemaan myös parille kaverilleen, kun  näiden äidit eivät olleet puhuneet mitään esim. kuukautisista ja ehkäisystä. Koulussa juttu taas oli mennyt ihan plörinäksi, kun opettaja oli liian ujo vetämään aihetta kunnolla.

Tästä nyt jo aikaa ja tytön kaverit ovat myöhemmin kiitelleetkin asiasta :). Kivoja ja fiksuja tyttöjä kaikki!

Vierailija
8/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut. Näki pojasta jo nuorena, että tuskin tulee tytöt piirittämään.

Vierailija
9/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 14 ja vanhempani eivät ole ikinä puhuneet seksistä tai ehkäisystä sanaakaan. Siskoni on 17. Ja ei, emme ole uskovaisia vaan pikemminkin ateisteja. Itse aion puhua lapsilleni ehkäisystä heti, kun murrosikä tulee ajankohtaiseksi.

Vierailija
10/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen

Vierailija
11/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 14 ja vanhempani eivät ole ikinä puhuneet seksistä tai ehkäisystä sanaakaan. Siskoni on 17. Ja ei, emme ole uskovaisia vaan pikemminkin ateisteja. Itse aion puhua lapsilleni ehkäisystä heti, kun murrosikä tulee ajankohtaiseksi.

av-palsta on täysin väärä sinunlaiselle nuorelle lapselle. Mene demi.fi yms.

Vierailija
12/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15-vuotiaana isäksi?

Ei, vaan 23-vuotiaana, suunnitellusti.

Vierailija
13/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat kuitenkin olla perillä asioista? Miksi vanhempien pitäisi sinulle näistä puhua, olet saanut tietosi muutenkin.

Vierailija
14/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

av-palsta on täysin väärä sinunlaiselle nuorelle lapselle. Mene demi.fi yms.

Demi on täynnä 18-25-vuotiaita, sinne en mene kuuntelemaan olevani kakara.

- se sama 14v

Vierailija
15/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatkaan vanhempani eivät koskaan puhuneet sanallakaan ehkäisystä, seksistä tai edes menkoista. Varmaan perua omilta vanhemmilta.. No, onneksi itseäni kiinnosti ottaa muuta kautta selvää ja koulussakin asiat tuli käsitellyksi moneen kertaan. N25

Vierailija
16/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli tärkeää tuoda nuorille naisille esiin myös se, että heillä on oikeus sanoa ei, vaikka poika miten haluaisi. Erityisesti tätä tytöt vanhempina kiittelivät. Heidän oli helpompi olla tiukkina, kun asiaa oli käsitelty jo etukäteen. Tuon ikäisillä on aivan hirveää painostusta seksiin, joten ihan hyvä, että toin esiin tuon näkökohdan.

nro 7

Vierailija
17/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle (22v) ei ikinä pidetty seksivalistusta vanhempien osalta, eikä kyllä olisi tarvinnutkaan. Seksivalistus aloitetaan koulussa nykyisin jo kakkos-/kolmosluokalla, mistä se jatkuu yläasteelle asti, joten en usko, että vanhempani olisivat voineet asiaa enää enempää valaista.

Vierailija
18/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle (22v) ei ikinä pidetty seksivalistusta vanhempien osalta, eikä kyllä olisi tarvinnutkaan. Seksivalistus aloitetaan koulussa nykyisin jo kakkos-/kolmosluokalla, mistä se jatkuu yläasteelle asti, joten en usko, että vanhempani olisivat voineet asiaa enää enempää valaista.

Sama täällä ja hyvä niin. Itselleni olisi kiusallista jutella vanhempani kanssa asiasta...

Vierailija
19/19 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä ja hyvä niin. Itselleni olisi kiusallista jutella vanhempani kanssa asiasta...

Sama juttu.