Hesburgerin Salmela - Suomalaiset eivät enää halua tehdä töitä!
http://yle.fi/uutiset/hesburgerin_salmela_sosiaaliturva_on_vienyt_suoma…
Siinäs kuulitte kun setä kertoo.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
maantapa kirjoitti:
Kyllä on vienyt niin vitun työhalut porvarien raahanhimo ja verokierto eli muka vitun verosuunnittelu niin korruptiotunut eduskunta ministerereinee siunaa hyväveli verkostonsa kautta.
Duunarit haukuttiin harmaantalouden syyksi mutta totuus on= HARMAA TALOUS MUSTA KOKOOMUS ja rahat piiloon
Täällä yksi verosuunnittelua harrastava.
Se on pakko vaan suunnitella kun ei huvita maksaa tämän hyysärivaltion kuluja -koita kestää.
Rahojani et kuitenkaan saa.
Ihan päissään ja kello vasta kolme!
Jaahas. No meidän nuori aikoo pitää välivuoden lukion jälkeen ja on opintojen ohella Hesburgerilla töissä. Eipä ole tarjolla enempää tunteja että voisi jatkossa kokopäiväisesti niitä purilaisia paistella.
Tuosta pitkän koulutuksen marinasta... Iltapäivälehden ko. uutisessa joku oli kommentoinut, että on samaa mieltä tästä, ja että työt kyllä oppii tekemällä.
Tuli vaan mieleen, että montako ruumista tulee kun esim. lääkärit koulun sijaan oppivat työssä yrityksen ja erehdyksen kautta, samoin hoitajat ja kätilöt.
Sosiaalipuolen työareenastakin voisi tulla vähintäänkin mielenkiintoinen, kun porukka oppii työnteolla yrityksen ja erehdyksen kautta.
Sähkömiehet loppunevat kesken heti alkuunsa ko. oppimismetodilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta pitkän koulutuksen marinasta... Iltapäivälehden ko. uutisessa joku oli kommentoinut, että on samaa mieltä tästä, ja että työt kyllä oppii tekemällä.
Tuli vaan mieleen, että montako ruumista tulee kun esim. lääkärit koulun sijaan oppivat työssä yrityksen ja erehdyksen kautta, samoin hoitajat ja kätilöt.
Sosiaalipuolen työareenastakin voisi tulla vähintäänkin mielenkiintoinen, kun porukka oppii työnteolla yrityksen ja erehdyksen kautta.
Sähkömiehet loppunevat kesken heti alkuunsa ko. oppimismetodilla.
Ja "työtä oppii tekemällä" ei päde etenkään silloin, kun pomot ja asiakkaat neuvottelevat itse työntekijän ylitse sellaiset sopimukset, joihin kokeneenkin työntekijän on hyvin, hyvin haasteellista yltää. Esimerkkinä nyt vaikka siivous: kaikkihan joo osaa siivota, ja tekemällä oppii, mutta entäs kun kohde neuvotellaan aivan huipputiukkaan aikaan, ja siihen sisältyy niin paljon eri siivoustoimenpiteitä, että kokematon ei yksinkertaisesti osaa katsoa, eikä varsinkaan ehdi tehdä? Tai erinäisissä puhelinmyyntityyppisissä töissä asetetaan sellaiset tavoitteet, joita ei edes kokenut onnistu saavuttamaan?
Saati sitten, että oman kokemukseni mukaan työ kuin työ pitäisi osata käytännössä jo valmiiksi (=koulutus ja kokemus), joten esimerkiksi minä kassataidottomana en pääse kauppoihin töihin, vaikka tekemällä työ pitäisi oppia.
On vanhanaikaista ajattelua että työtä oppii vain tekemällä.
Nykyään niin monessa ammatissa vaaditaan sellaista osaamista ja teoriatieron hallintaa, ettei niitä vain siellä työpaikalla ehdi tai pysty oppimaan.
Kuka jaksaa vääntää hampurilaisia yhdeksän tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa huonolla liksalla. Hoitaa siihen päälle vielä lapset ja kodin. Ehkä joku jaksaa, mutta en minä jaksaisi. Enkä pidä itseäni laiskana, mutta rajansa kaikella.
Varmaan 80% tuonkin lafkan työntekijöistä on opiskelijoita, jotka tekee max 15h viikossa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa vääntää hampurilaisia yhdeksän tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa huonolla liksalla. Hoitaa siihen päälle vielä lapset ja kodin. Ehkä joku jaksaa, mutta en minä jaksaisi. Enkä pidä itseäni laiskana, mutta rajansa kaikella.
Totta. Etenkin muuten teille, jotka tykkäätte jauhaa näistä "ei alemman tason tekijä voi vaatia lääkärin palkkaa" jutuista: työ on kahden kauppa, josta molempien osapuolten tulee hyötyä. Ja se hyöty on muutakin kuin pelkkä työn tekemisen ylevyys itsessään. Jos palkka, tai muut työstä vastaavat ansiot eivät vastaa sitä kokemusta, aikaa ja panosta, minkä työntekijä työlle antaa, kauppa jää syntymättä.
... Tämä vain on koko ajan vieraampi ajatus aikana, kun työttömiä on paljon ja heidän joukossaan paljon myös korkeakoulutettuja. Työnantajat ovat tottuneet siihen, että harjoittelun kaltaiseen palkattomaankin työhön voidaan luetella pitkiä vaatimuslistoja, kun kerran on varaa valita. Ja sen vuoksi onkin niin perin juurin tärkeää, että on ihmisiä, jotka eivät yksinkertaisesti suostu töihin hinnalla millä hyvänsä. Mitä enemmän näihin suostutaan, sen tiukempia normeja niistä tulee.
Ensin rahat pois, sitten vasta henki..
Sori siitä!
Tuota...eiks tuo maksa aikas vähän nuorille per tunti ...
Hesburger boikottiin! Syökööt Salmela vaan itse kämäset hampparinsa.
Tämä hesen omistaja itse rohmuaa vuosittain satojientuhansien voitot, siihen päälle vielä nostamansa palkkatulot. Itse anteliaana työnantajana on valmis maksamaan peräti 8€ tunnilta palkkaorjilleen. Ihmettelee mediassa, että miksi suomalaiset ovat laiskoja ja haluttomia tekemään töitä. Voi voi. Kannattaisikohan yrittäjän itse mennä tiskin taakse kyseisellä palkalla raatamaan ja yrittää maksaa asuntovelat ym. kulut. Tekisi hyvää näille yrittäjille olla lihavaa persettään laihduttamassa omissa orjapaikoissaan. Hyvä, että ette saa työntekijöitä. Totuus ei katoa viestejä poistamalla.
Orjakauppiaiden henkinen jälkeläinen.
Eikös näissä herätysliikkeissä yleensäkin (johon tämä Salmelakin esim. kuuluu; lestaatiolainen) ole tiukka koodi työn suhteen, eli se olisi yksi uskon kulmakivistä? Olisiko kyseessä valtakysymys näillä lahkoilla, eli ryhmän sisäinen paine on sen verran voimakas, että jokaisen jäsenen on ns. 'pakko' pyrkiä korkealle - varsinkin miesten keskuudessa, ja näin ollen seuraa tämmöisiä ulostuloja, kuten tässä Salmelan tapauksessa?