Hesburgerin Salmela - Suomalaiset eivät enää halua tehdä töitä!
http://yle.fi/uutiset/hesburgerin_salmela_sosiaaliturva_on_vienyt_suoma…
Siinäs kuulitte kun setä kertoo.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
"– Siinä on kymmenen vuotta hukkaan heitettyä aikaa, kun nuoriso opiskelee lähes kolmekymppiseksi."
LOL. Samaan aikaan tyyppi kuuluttaa kovaan ääneen vientiä ja kilpailukykyä, jotka teollisuusmaissa syntyvät innovaatioista eivätkä alimman suorittavan tason apinanhommista. Ei ole itse tainnut kouluja kovin pitkälle käydä.
No niinpä. Sitä paitsi melko vähissä olisivat pienehköihin tai vaihteleviin tuntimääriin valmiit, aikatauluiltaan joustavat, pyhä- ja yölisiä himoitsevat, nuoret, fiksut ja hyväkuntoiset heseduunarit, jos opiskelijat eivät hakeutuisi hanttihommiin elättääkseen itseään. Tai noita muita ominaisuuksia toki löytyisi, mutta ainakin omalla työpaikallani opiskelijat toimivat usein pienillä minimitunneilla, jolloin meistä saa työvoimaa kiireisiin vuoroihin, mutta firman ei tarvitse tarjota koko elantoa. Olen siis töissä Hesessä, ja vaikka mielestäni se on ihan mukava duuni opiskelun ohella, toivoisin pientä kunnioitusta.
Hesburger voi haistaa pitkän paskan. Itse kävin siellä 80-luvun lopussa ekaa kertaa ja ihmettelin kun ranskalaisiin ei tarjottu ketuppia kuten muissa paikoissa. Vastaus: Siinä ei ole katetta.
Jos haluatte kunnon kokoisia ranskalaisannoksia joissa myös ketsuppia suosittelen Turussa Semiburgeria siinä Eerikinkadun ja Humalistonkadun kulmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on, joka sana.
Laiskat luuserit vaan elävät kuplassaan niin kauan kun se on mahdollista.
Voipi olla sitten pienoinen yllätys kun Suomelle käy kuten Kreikalle...
Älkää nyt ainakaan silloin vinkuko ettei varoitettu. :)
Eli porvarit kun on kupannut valtion rahat veroparatiiseihin niin jätetään mamuilla rikastettu laiva uppoamaan duunareitten kans. Eli laitetaan niitten pankkikorteihin rajoitus tai sulku niin siinähän ovat kuin kreikkalaiset eli rahaa on muttei sitä saa. Tämän takia nostan kaikki ylimääräiset rahani pois tileiltäni käteiseksi. Se ei ole ihme kikka esim
valtiolta ottaa tilisi rahat. Huono on muoviläpyskällä sen jälkeen edes persettä pyyhkiä. Ei tarvitse olla edison miksi nallet ja kumppanit vie rahansa muualle.
Ihan tottahan se on. Täällä suomessa äijät ja lissut vaan mieluummin istuu sossutuilla kun siitä burgereiden flippailustakin pitäis saada sama liksa mitä insinöörin tai lääkärin työstä. Ei se vaan niin mene. Kyllä kouluttautumisesta ja vaivannäöstä ja vastuunkannusta kuuluu palkita enemmän kuin sitä burgeripeteä ja -petraa.
Näin se vain on kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se minusta aika noloa, että koulutusta ei arvosteta.
Sitä arvostetaan suomessa liikaa. Nykyään koulutus menee osaamisen ja tietotaidon edelle jolloin töihin ei pääse vaikka osaisit työsi huomattavasti paremmin, kuin koulutettu
Missä syntyvät kaikki nämä kouluttamattomat yksilöt, jotka ovat kaikissa töissä niin paljon parempia kuin koulutetut? Tarvitseeko heidän edes käydä peruskoulua? Riittääkö, että heidät otetaan kohdusta ulos ja siitä suoraan töihin?
Vastenmielinen tapaus.
En saanut itsekään aikoinaan töitä Hesestä, tosin täällä kerrotun perusteella varmaan parempi niin. Nyt loppuu myös siellä syöminen.
Salmelan mielestä suomalaisten pitäisi vaan tehdä töitä ilmaiseksi. Koska muuten on laiska ja tyhmä ja saamaton.
Ällöttävää ja elitististä ajattelua, että työttömyys olisi aina vain omasta viitsimisestä hyötyä.
Surullista että tällainen kova ajattelu on vain lisääntynyt yhteiskunnassamme. Hyvin tienaavat ja rikkaat ajattelevat köyhien olevan itse syyllisiä tilanteeseensa. Ei koeta enää että yhteiskunnan hyvinvoinnin mittana olisi se, että miten heikoimmista pidetään huolta. Nyt ajatellaan vain minäminäminä ja minun rahat.
Vierailija kirjoitti:
Salmela haluaa vain ilmaista mainosta. Viesti on meillä pyyhkii hyvin, kun on töitäkin tarjolla. Samoin ärsytysmomentti kohdallaan.
Vannon aloittavani Hesburger-boikotin tässä ja nyt. Vähintään seuraavan 6 kk:n aikana toivottavasti pidempänäkin ajanjaksona en astu jalallanaikaan yhteenkään ketjun paikkaan.
Itse etsin nyt kokopäivätyötä jota saisin tehdä 5-6pv viikkossa sen 8-10h päivässä. Käy 3 vuorotyö ja myös viikonloppuvuorot. 25v fyysisesti hyvässä kunnossa oleva sinkkumies niin paljoa halua vuoroiltani vaatia. Harmi vaan, että ei ole töitä antaa tarpeeksi tai sitten palkka- ja muut asiat eivät ole kunnossa. Ei ketään kiinnosta mennä töihiin johonkin provisiopalkka puhelinmyyntiin. Heseen olen hakemuksia laittanut, mutta ilmeisesti ei naama riitä johtajille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tottahan se on. Täällä suomessa äijät ja lissut vaan mieluummin istuu sossutuilla kun siitä burgereiden flippailustakin pitäis saada sama liksa mitä insinöörin tai lääkärin työstä. Ei se vaan niin mene. Kyllä kouluttautumisesta ja vaivannäöstä ja vastuunkannusta kuuluu palkita enemmän kuin sitä burgeripeteä ja -petraa.
No totta hemmetissä minäkin istuisin sossutuilla, jos jopa sillä pärjää paremmin kuin jollakin nollasopimuspalkalla, johon lisänä odotetaan työntekijän odottavan eteisessä juoksuasennossa, että koska pääsisi töihin.
... Meillä muuten on melkoisesti nimenomaan kouluttautunutta työväkeä. Pitäisikö heidänkin nyt riemusta kiljuen sännätä kääntämään hampurilaisia, kun Suomi nyt tarvitsee töitä.
maantapa kirjoitti:
Kyllä on vienyt niin vitun työhalut porvarien raahanhimo ja verokierto eli muka vitun verosuunnittelu niin korruptiotunut eduskunta ministerereinee siunaa hyväveli verkostonsa kautta.
Duunarit haukuttiin harmaantalouden syyksi mutta totuus on= HARMAA TALOUS MUSTA KOKOOMUS ja rahat piiloon
Täällä yksi verosuunnittelua harrastava.
Se on pakko vaan suunnitella kun ei huvita maksaa tämän hyysärivaltion kuluja -koita kestää.
Rahojani et kuitenkaan saa.
Vierailija kirjoitti:
maantapa kirjoitti:
Kyllä on vienyt niin vitun työhalut porvarien raahanhimo ja verokierto eli muka vitun verosuunnittelu niin korruptiotunut eduskunta ministerereinee siunaa hyväveli verkostonsa kautta.
Duunarit haukuttiin harmaantalouden syyksi mutta totuus on= HARMAA TALOUS MUSTA KOKOOMUS ja rahat piiloon
Täällä yksi verosuunnittelua harrastava.
Se on pakko vaan suunnitella kun ei huvita maksaa tämän hyysärivaltion kuluja -koita kestää.
Rahojani et kuitenkaan saa.
Ja me sanomme, että työttömät ovat niitä "loisia".
Seniilisetä puhuu koko Suomen puolesta ja koko kansan suulla. Huhhuh, nyt on pikkasen noussu keltainen neste nuppiin. Minäminäminä, muilla ei väliä kunhan minäminäminä ja vain minäminäminä.
Entä vihannekset?
Ne ottaa saman yberterveellisen hyysäsuvakkiburgerin ja pitäköön suunsa kiinni, sillä minä puhun heidänkin puolestaan ja tiedän heidän asiansa mielipiteineen päivineen heitä itseäänkin paremmin. Niin!
Näin se vain on kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se minusta aika noloa, että koulutusta ei arvosteta.
Sitä arvostetaan suomessa liikaa. Nykyään koulutus menee osaamisen ja tietotaidon edelle jolloin töihin ei pääse vaikka osaisit työsi huomattavasti paremmin, kuin koulutettu joka pääsee töihin vain siksi, että hän on koulutettu.
Osaavien töihin pääseminen on estetty tehokkaasti jos hakuvaiheessa blokkaamalla kaikki joilla ei ole tietyn tasoista koulutusta pois.
Osaaminen ja "tietotaito" tulee työtä tehdessä. Koulutus ja osaaminen eivät ole myöskään vastakkaisia ominaisuuksia, toisin kuin tekstissäsi vihjaat. Koulutetussa on yksinkertaisesti paljon enemmän potentiaalia, ehkä siksi palkataan mieluummin heitä.
Esimerkki: Kalle osaa rakentaa tuoleja. Ville osaa rakentaa tuoleja, mutta tietää myös eri puulajien ominaisuudet ja käytettävissä olevat tekniikat. Kumman palkkaisit?
Mä oon hakenu Heseen töihin, muttei otettu, ku oon vanha kurppa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on, joka sana.
Laiskat luuserit vaan elävät kuplassaan niin kauan kun se on mahdollista.
Voipi olla sitten pienoinen yllätys kun Suomelle käy kuten Kreikalle...
Älkää nyt ainakaan silloin vinkuko ettei varoitettu. :)
Tervetuloa av-palstalle Heikki !
Mikä ihmeen työttömien mustamaalauskampanja lehdistöllä on taas menossa? Hesen hampparit on muuten oksettavia majoneesikänttyjä ja tämä ukonkäppänä kuuluu johonkin uskovaisten lahkoon. Lesta taisi olla. Käyttääkö hese muuten kotimaisia raaka-aineita?
Minussahan ei ole mitään vikaa.. ikinä.. eikä edes voi missääntapauksessa olla! Hallelujaa olen niin pyhä (pyhempi-kuin-sinä!), pyyteetön, vaatimaton ja viaton!
Onneksi ei tarvitse harrastaa itsereflektiota, eikä katsoa peiliin, kun syy on aina mu i ssa.
Tämä on kuin ala-arvoinen SaatananNäivettynytLässy-sketsi, harmi vain ettei naurata; täyttä totta on
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen työttömien mustamaalauskampanja lehdistöllä on taas menossa? Hesen hampparit on muuten oksettavia majoneesikänttyjä ja tämä ukonkäppänä kuuluu johonkin uskovaisten lahkoon. Lesta taisi olla. Käyttääkö hese muuten kotimaisia raaka-aineita?
Kyllä, Hesburger käyttää kotimaisia raaka-aineita, 30-40%. Liekö nekin "kotimaisia".
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/alle-puolet-pikaruuan-raak…