Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti työpaikalla

Vierailija
29.02.2016 |

Huokaus.
Niin, oma arvioni hänen henkisestä tilasta.
Työyhteisön ilmapiiri on myrkkyä tällähetkellä. Tämä yksi ihminen pyörittää koko showta. Hänellä on oma hovinsa joka palvoo ja nostaa jalustalle. On ekstrovertti, kovaääninen, suorasukainen mutta kaksinaamainen. Osoittaa vihansa suoraan mutta tarvittaessa naamioi sen myös teeskennellen ystävällistä.
Tilanne on jo niin paha, että työyhteisössä on 1/4 sairaslomalla.
Mitä tällainen ihminen haluaa?!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanko me samalla työpaikalla? Yksi kyykyttää muita ja pyörittää koko palettia. Tänään luin kauppalehden jutun mänteistä jotka pilaa työilmapiirin vaikka aggressiivisella käytöksellä.

Vierailija
2/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko siis aika mennä ylimmän esimiehen puheille? Kaunista siitä ei tule, jos tj tai vastaava ei asiasta piittaa, tiedän omasta kokemuksesta. Parhaassa tapauksessa kuitenkin työsuojelupiiri pääsee soveltamaan ammattitaitoaan ja joko ongelmat lievenevät tai ongelmatapaukset itse alkavat etsiskellä uusia työpaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tilannetta on yritetty korjata jo vuosia. Muutama työnohjauskin, epäonnistunut, takana.

Tämä ihminen jaottelee toiset hyviin ja huonoihin ja saa koko muun porukan kääntymään aina jotain vastaan. Sitten alkaa kiusaaminen ja savustus, kunnes ihminen murtuu ja uusi uhri ilmaantuu.

Kaikki tapahtuu hovin suosiollisella avulla, eikä kiusaaja koskaan joudu itse vastuuseen teoistaan ja sanoistaan.

Olen epäillyt omaa mielenterveyttäni, mutten enää. Tuho on kaikkien nähtävissä, kuka uskaltaa silmänsä avata.

Vierailija
4/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä tilannetta on yritetty korjata jo vuosia. Muutama työnohjauskin, epäonnistunut, takana.

Tämä ihminen jaottelee toiset hyviin ja huonoihin ja saa koko muun porukan kääntymään aina jotain vastaan. Sitten alkaa kiusaaminen ja savustus, kunnes ihminen murtuu ja uusi uhri ilmaantuu.

Kaikki tapahtuu hovin suosiollisella avulla, eikä kiusaaja koskaan joudu itse vastuuseen teoistaan ja sanoistaan.

Olen epäillyt omaa mielenterveyttäni, mutten enää. Tuho on kaikkien nähtävissä, kuka uskaltaa silmänsä avata.

Mitä se toimitusjohtaja siis asiasta sanoo?

Vierailija
5/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouva johtaja on osa hovia ja pyörittelee silmiään. Ihmettelen, kuinka tilanne voi jatkua ja jatkua, vuosikaudet. Saldona on 5 ulossavustettua työntekijää, jota tämä narsisti haukkuu edelleen, uusien uhriensa lisäksi.

ap

Vierailija
6/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva Johtajalla on johtamisosaaminen hieman retuperällä... Ainoa toivosi on työterveyshuolto. Jos sieltä ei apua saa, niin sitten sinun on vain parasta pelastaa itsesi.

Vierailija
7/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouva johtaja on osa hovia ja pyörittelee silmiään. Ihmettelen, kuinka tilanne voi jatkua ja jatkua, vuosikaudet. Saldona on 5 ulossavustettua työntekijää, jota tämä narsisti haukkuu edelleen, uusien uhriensa lisäksi.

ap

Tuttu tilanne yli vuosikymmenen takaa. Meidät pelasti hetkeksi se, että konsernijohdossa kiinnostuttiin henkilökunnan nopeasta vaihtuvuudesta. Jos ylin pomo on osa ongelmaa, kannattaa ryhtyä etsimään uutta työpaikkaa.

Vierailija
8/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta... :( tuntuu et näitä on nykyään ihan joka paikassa. Miten niitä ei sit huomata jo haastatteluissa? :(

Vierailija
9/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin on niin vaikea puuttua ja usein pomot ovat yhtä neuvottomia kuin työntekijätkin narsistin suhteen. Ei ole sellaista erityistä narsisitin käsittelyosaamista. Mulla on yhdestä paikasta hyvä kokemus: asiaan puututtiin välittömästi ja asia otettiin vakavasti. Silti narsistinen ihminen ei asettunut ihan yhdestä kerrasta. Tarvittiin monta kertaa puuttumista asiaan. Asiaan oli helpompi tarttua aina uudelleen kun narsisti osoitti vihaansa. Kyllä se silti vei voimia. Tyypistä kärsivät alaiset eivät asioineet asiassa narsisitin kanssa.

Vierailija
10/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin tutulta... :( tuntuu et näitä on nykyään ihan joka paikassa. Miten niitä ei sit huomata jo haastatteluissa? :(

Ei sitä todellakaan taida haastattelussa huomata. Narsistihan on niin miellyttävä, innostunut ja valoisa. Tai mitä tahansa mitä häneltä odotetaan.

Vierailija
11/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä ihmettelen mitä tuo narsisti tuosta saa?! Eikö riitä oma hovijoka ylistää ja kehuu. Miksi pitää halveksia muita?

ap

Vierailija
12/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lähtisi ketään omin päin diagnosoimaan, mutta jos nyt yleisellä tasolla puhutaan narsismista, niin hänhän nimenomaan saa mielihyvää jo pelkästä vallankäytöstä ja manipulaatiosta. Eli sillä on hänelle itseisarvo, ei pelkkä välinearvo esim. oman aseman parantamiseksi.

Mutta jos teillä siis pomo ei tee mitään, yrittäisin vielä työterveyden/työsuojelun kautta. Ja alkaisin itse etsiä uutta duunia, nopeasti.

Vierailija
13/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit pärjäävät muita paremmin työhaastatteluissa, osoittaa kanadalaisen Brittiläisen Kolumbian yliopiston (UBC) tutkimus. Tutkimus on alun perin julkaistu tiedejulkaisussa Journal of Applied Social Psychology.

Tutkimuksen 72 osallistujaa, joiden narsismin määrää oli ensin selvitetty kyselytutkimuksin, asetettiin videoituihin työhaastattelutilanteisiin. Osoittautui, että narsisteiksi määritellyt koehenkilöt pärjäsivät haastattelussa paremmin kuin yhtä kyvykkäät, mutta vähemmän narsistiset ja nöyremmät osallistujat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan