Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain akneni kuriin

Vierailija
29.02.2016 |

Iho-ongelmat on tosi raastavia; ne laskee itsetuntoa ja aiheuttaa harmaita hiuksia. Mulla on ollu akne 15 vuotta siis 12-vuotiaasta. Oon syöny antibioottikuureja, kokeillu lääkevoiteita, syöny sinkkiä, käynyt solariumis ja aika paljon muutakin, paitsi e-pillereitä en ole voinut perintötekijöiden takia syödä enkä oo halunnu Roaccutaniakaan testata. Pakko kyllä sanoa, et se olis ollu mun seuraava vaihtoehto.

Oon syöny nyt joitain viikkoja sinkkiä reilulla yliannostuksella, 90-15ug päivässä ja lisäks betalaroteenia tuplasti päiväsuosituksen. Mun iho paranee silmissä, paljon nopeammin kuin aikoinaan ab kuurin yhteydes.

No, lyhyestä virsi kaunis. Oli vaan pakko tulla kertomaan, jos joku muukin löytäis tästä keinon päästä aknest eroon tai ainakin helpottaa oireita. :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunan mehua pumpulilla iholle kasvoveden tapaan illalla, vesipesu aamulla. Auttaa. Tappaa bakteereja. Olen käyttänyt kolmena iltana peräkkäin. Sen jälkeen silloin tällöin näppyihin.

Vierailija
2/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi astaksantiini. Sen neuvon luin täältä joskus ja iso kiitos hänelle!  Nyt syötän finninaamaiselle teinipojallekin sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas auttoi kalaöljykapselit. Siis ei varsinaista aknea, mutta aika paljon näppyjä ja välillä ihan kunnon finnejäkin + älytön rasvoittuminen niin, että kasvopaperia sai ihan reippasti käyttää ja puuteria lisätä sen tuhannen kertaa päivässä.

Nykyään vain sellaista pientä röpelöä, edellisestä oikeasta finnistä naamassa ei ole mitään muistikuvaa ka rasvoittuminen loppunut lähes täysin, aamupäivällä kun meikkaa, niin melkolailla iltaan menee ennen kuin alkaa naama hieman kiiltämään.

Vierailija
4/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitruunan mehua pumpulilla iholle kasvoveden tapaan illalla, vesipesu aamulla. Auttaa. Tappaa bakteereja. Olen käyttänyt kolmena iltana peräkkäin. Sen jälkeen silloin tällöin näppyihin.

Sitruunahan ei varsinaiseen akneen auta ainakaan kasvovetenä käytä, mutta supistaa kyllä ihohuokosia ja vaalentaa aknearpia. Mulla auttoi aluksi, mutta teki kyllä lopulta ihosta aran ja tulehdusherkän. :(

ap

Vierailija
5/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi astaksantiini. Sen neuvon luin täältä joskus ja iso kiitos hänelle!  Nyt syötän finninaamaiselle teinipojallekin sitä.

Hetkinen, piti alkaa oikeen googlettaa tätä ko. lisäravinnetta, ei ollu tullu mieleenkää, et se akneen auttais. Joskus pohtinu ostaisinko, kun auttai varmaan treenituloksissa. Kyllä täällä vauva-palstalla vaan oppii. :D

ap

Vierailija
6/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkistä/missä muodossa sinkkiä syöt?

Vierailija
7/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas auttoi kalaöljykapselit. Siis ei varsinaista aknea, mutta aika paljon näppyjä ja välillä ihan kunnon finnejäkin + älytön rasvoittuminen niin, että kasvopaperia sai ihan reippasti käyttää ja puuteria lisätä sen tuhannen kertaa päivässä.

Nykyään vain sellaista pientä röpelöä, edellisestä oikeasta finnistä naamassa ei ole mitään muistikuvaa ka rasvoittuminen loppunut lähes täysin, aamupäivällä kun meikkaa, niin melkolailla iltaan menee ennen kuin alkaa naama hieman kiiltämään.

Hei joo muutes, oon kans kuullu tästä paljon hyvää ja omegasta muutenkin siis akneen ja muihin iho-ongelmiin hoitoon liittyen. Hyvä ku löysit avun! Vaikka tuntuu et kaikki suhteellisen hyvin nyt, niin hyvähän se on saada korvan taakse vinkkejä. :D

Vierailija
8/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt sinkkiä ja lopettanut maitotuotteiden käytön. Muutos on oikeasti valtava, vaikka akne ei olekaan kokonaan poistunut. Täytyy lisätä toi betakaroteeni mukaan vielä!

Vierailija
9/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkkistä/missä muodossa sinkkiä syöt?

Jotai normi kaupasta ostettuja, lisänä C-vitamiinia. Oon töissä (:D) enkä millään saa mieleen valmisteen nimeä! :(

Ap

Vierailija
10/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani ruokavalio oli mun pelastus. Kesti muutaman kuukauden että iho puhdistui. Ei näpyn näppyä enää, eikä oo tarvetta erityisille ihonhoitotuotteille tai lääkkeille. :) Rasvan ja öljyjen syömisen vähentäminen auttaa myös. 

Vierailija
11/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

söitkö sä betakaroteenia purkista vai teitkö porkkanasosetta joka päivä?

Vierailija
12/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käyttänyt sinkkiä ja lopettanut maitotuotteiden käytön. Muutos on oikeasti valtava, vaikka akne ei olekaan kokonaan poistunut. Täytyy lisätä toi betakaroteeni mukaan vielä!

Joo suosittelen! Mulla tuli jotenkin ahaa-elämys, kun tota Roa-kuuria googlailin ja tajusin, et sehän on A-vitamiinijohdannainen - ja betakaroteenihan muuttuu A-vitamiiniks maksas!!!! :D Ja hei muuten, toi maidottomuus on kyllä hyvä, koska sehän pitää tulehdustilaa yllä elimistös. Mulla se ei auttanu. :-( Pakko sanoa vielä, et tosiaan esim mun sinkkitabletit sisältää 15ug sinkkiä eli syön niitä 2x3 tai enemmän päivässä eli yliannostusta saa olla esim. kuukauden verran, jos tuntuu, että normiannos ei riitä.

Ap

Vierailija
13/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaani ruokavalio oli mun pelastus. Kesti muutaman kuukauden että iho puhdistui. Ei näpyn näppyä enää, eikä oo tarvetta erityisille ihonhoitotuotteille tai lääkkeille. :) Rasvan ja öljyjen syömisen vähentäminen auttaa myös. 

Kiva, ku löyty apu noinki luonnollisesta konstista. Mä oon itseasias eläny vegetaristina, kun mun akne puhkes. Tällöin aloin pikkuhiljaa lisäillä maitoa, lihaa yms, jos apu löytyis. No, ei löytyny eikä se lihakaan ollu mun juttu

Tällä hetkellä käytän maitotuotteita (toki neki ehdin n. 4kk lopettaa hetkeksi kokeilumielessä joskus vuos sitten) eikä se vaikuta ihoon. :)

Vierailija
14/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

söitkö sä betakaroteenia purkista vai teitkö porkkanasosetta joka päivä?

Purkista syön.

Ap

Vierailija
15/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo sit varovainen, ettei tuu magnesiumavajetta. Mäkin käytin sinkkiä paljon aknen takia, mutta lähti lihaksista voimat totaalisesti. Itellä auttoi paljon, kun vähensin huomattavasti maitotuotteiden käyttöä. On mulla vieläkin iho-ongelmia, mutta aika vähäistä. Parilla kaverilla on myös niin, että maito aiheuttaa aknea, mutta ne ei pysty luopumaan siitä :D

Vierailija
16/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, saako tätä apteekista/luontaistuotekaupoista?

Vierailija
17/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös sellainen kokemus että sinkki auttaa jonkin verran isolla annostuksella. Joillekin se voi kuitenkin aiheuttaa huonoa oloa sellaisenaan popsittuna. Itselläni iho voi parhaiten terveellisellä ruokavaliolla, paljon kasviksia, hyviä rasvoja jne, ei maitotuotteita, gluteeniviljoja ym.. Ei teollista sokeria, se on paha!

Vierailija
18/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, saako tätä apteekista/luontaistuotekaupoista?

Luontaistuotekaupasta ainakin tätä suomalaista Asta-Capsia, itse tilasin ensialkuun iHerbiltä ja sittemmin ihan verkkoapteekista.

Vierailija
19/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhm... vaihdatko aknen vaikka syöpään? En nyt sano että noi määrät sitä aiheuttaisi, mutta en alkaisi itsekseen ylenmäärin lisäravinteita ja ravintolisiä popsimaan. Betakaroteeni on esim tupakoivilla lisännyt keuhkosyövän riskiä. Kohtuus kaikessa.

Vierailija
20/28 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, ap, mutta mulle valitettavasti tuollainen sinkkikuuri ei auttanut. Ehkä pitäisi kokeilla betakaroteenin kanssa. Maitotuotteita on vaikea lopettaa kun en syö lihaa, mutta kai sitäkin voisi yrittää.

Söin aikanaan Roaccutan-kuurin ja samaan aikaan Diane Novaa, ja iho oli kuurin jälkeen täydellinen niin kauan kunnes lopetin DNovat. Ei se kuitenkaan yhtä huonoksi mennyt kuin teini-iässä, mutta kaukana hyvästä ihosta.