Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdota, mitä täytekakkua tekisin ensi viikonoppuna

Vierailija
28.02.2016 |

Valmistan ensi perjantaina täytekakun. Tiedätkö jonkun hyvän, jota voisit suositella?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kunnon suklaakakkua. Kuohkea suklaakakkupohja. Väliiin vadelmahilloa ja kermavaahto-tummasuklaa-voi -vaahtoa. Kunnon kostutus kaakaolla. Kuorrutteeksi paljon tuota suklaavaahtoa ja suklaamakeisia.

Vierailija
22/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

appelsiinitäytteellä. Perus tuorejuustokermatäyte maustetaan appelsiinimehulla ja appelsiinin kuorella. Kakku mielellään suklaapohjalla. Toimii toki noilla vadelmillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemppari :

Kääretorttupohja jossa seassa reippaasti aitoa kaakojauhetta.

Pakasteesta vadelmia(ehkä vähän mansikkaakin jos omasta pakkasesta löytyy) kiehauttaa ne kattilassa ihan pikkutilkassa vettä. Ei mitään sokereita sinne sekaan! Tykkään kun kakussa on vähän vadelman kirpeyttä.

Sitten se vadelma"melba" levitetään pohjalle ja sen jälkeen ohut kerros kermavaahtoa.

Kääritään rullalle tai pinotaan, kermat päälle ja karkeasti rouhittua fazerin sinistä pinnalle ( laitan myös joskus rullan sisään)

Parasta seuraavana päivänä kun mehut ovat päässeet imeytymään! Koostumus täydellinen!

Mä en oo koskaan tajunnu sitä et jengi kostuttaa niitä pohjia erikseen. Kuka tykkää muka syödä märkää kakkua?

Vierailija
24/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kermavaahdosta saa raikasta?

Vierailija
25/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipurilode kirjoitti:

Mun lemppari :

Kääretorttupohja jossa seassa reippaasti aitoa kaakojauhetta.

Pakasteesta vadelmia(ehkä vähän mansikkaakin jos omasta pakkasesta löytyy) kiehauttaa ne kattilassa ihan pikkutilkassa vettä. Ei mitään sokereita sinne sekaan! Tykkään kun kakussa on vähän vadelman kirpeyttä.

Sitten se vadelma"melba" levitetään pohjalle ja sen jälkeen ohut kerros kermavaahtoa.

Kääritään rullalle tai pinotaan, kermat päälle ja karkeasti rouhittua fazerin sinistä pinnalle ( laitan myös joskus rullan sisään)

Parasta seuraavana päivänä kun mehut ovat päässeet imeytymään! Koostumus täydellinen!

Mä en oo koskaan tajunnu sitä et jengi kostuttaa niitä pohjia erikseen. Kuka tykkää muka syödä märkää kakkua?

jos kakun osaa kostuttaa oikein kakusta ei tule märkää. Mutta kostutuksen tarve riippuu enimmäkseen kakkupohjasta ja täytteistä, ei oo siis mitään kiveen hakattua faktaa. Kuiva täytekakku on kamalaa syötävää. Kahvi(kuiva)kakut on taas ihan oma lukunsa, mutta osa niistäkin "kuuluu" kostuttaa.

Vierailija
26/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kermavaahdosta saa raikasta?

rahkalla

Vierailija
27/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiselle porukalle?

Meillä lasten suosikki, joka on myös helppotekoinen, on suklaakakku valkosuklaanougat-täytteellä. Päälle vaan strösseliä tai ranskalaisia pastilleja. Helppo ja lapsille kelpaa, olettaen, että ei ole allergioita syöjillä. Mutta ehkä aikuiselle porukalle ainakaan kovin hienoihin pirskeisiin en tekisi, oman perheen kesken kyllä. 

Minä teen aina sen sienikakun, mihin tulee kiehuvaa vettä. Siitä tulee kuohkea, mutta se vaatii juuri sen oikeaoppisen kostutuksen, herkästi jää liian kuivaksi, jos varoo liikaa. Harjoittelemalla oppii. Tuon valkosuklaanougatkakkuun jauhojen sekaan kaakaota, eli taikinasta tumma, täytteestä ja kuorrutteesta vaalea. 

Vierailija
28/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kermavaahtoa, kun siinä ei ole liikaa eikä liian vähän sokeria. Se on minusta raikasta.

Syön täytekakun itse kokonaan :) Joka viikonloppu saan syödä yhden täytekakun, jos haluan. Viikolla syön huipputerveellisesti. Elämästä pitää nauttia!

Viime viikonloppuna valmistin ja söin unelmakakun (mokkatäytekakun). Siitä tuli todella hyvää ja nautin suuresti sen syömisestä.

Ensi viikonloppuna on vuorossa tuo vadelma-valkosuklaatäytekakku, mutta olen buukannut seuraaville viikonlopuille jo mm. prinsessakakun ja itse valmistetun käpykakun!

ap.

Vierailija
29/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tekisin vaihteeksi täytekakustakin puoliterveellisen, eli hedelmistä ja marjoista? 

Vierailija
30/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kermavaahtoa, kun siinä ei ole liikaa eikä liian vähän sokeria. Se on minusta raikasta.

Syön täytekakun itse kokonaan :) Joka viikonloppu saan syödä yhden täytekakun, jos haluan. Viikolla syön huipputerveellisesti. Elämästä pitää nauttia!

Viime viikonloppuna valmistin ja söin unelmakakun (mokkatäytekakun). Siitä tuli todella hyvää ja nautin suuresti sen syömisestä.

Ensi viikonloppuna on vuorossa tuo vadelma-valkosuklaatäytekakku, mutta olen buukannut seuraaville viikonlopuille jo mm. prinsessakakun ja itse valmistetun käpykakun!

ap.

Syöt itse neljäkerroksisen täytekakun? ! 😲

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme