Gallup: Laitatko lapsellesi samat tahraiset ja liian pienet vaatteet joka päivä päiväkotiin?
Toisesta ketjusta tuli mieleen kun tuntuu olevan yleistä.
Yläpeukku jos laitat, alapeukku jos et. Nyt pitäisi tulla paljon yläpeukkuja.
Itse laitan alapeukun koska vaihdan lapselle joka ilta puhtaan yökkärin ja joka aamu puhtaat ja sopivat vaatteet. Mutta mulla onkin vain yksi lapsi, ehkä se vaikuttaa asiaan.
Kommentit (12)
Saa kertoa myös montako lasta, niin katsotaan vaikuttaako se lapsimäärä asiaan. Ap
Puhtaat ja sopivan kokoiset vaatteet. Kolme lasta.
Puhtaat ja sopivankokoiset vaatteet tottakai. Kaksi lasta.
Olen tarkka siitä että lapset ei kulje likaisissa vaatteissa. Neljä lasta.
Puhtaat ja sopivat vaatteet, joka päivä. Kolme lasta.
Kaksi lasta ja aina puhtaat, ehjät ja toimivat vaatteet.
Laitan todellakin. Mielestäni heillä on velvollisuus hoitaa pienet pesut ja muut, mitkä minulta jäävät tekemättä sen takia, kun kehtaavat tahallaan nukuttaa siellä ne päikkärit.
Olen asiasta huuhtanut varmaan sata kertaa, mutta kun ei mene typerille hoitajille kaaliin.
Jos ne ääliö lehmät jättäisivät ne päikkärit väliin, jaksaisin minäkin pestä pyykkiä ja suihkutella.
Mutta ei voi mitään.
Äly hoi, älä jätä!!!
Joskus voi olla lempipaita/housut pari päivää peräkkäin. Yökkäriä ei vaihdeta joka yö.
Päiväkodissa ei näy iltapäivällä yhtäkään lasta puhtaissa vaatteissa. Ihan sama, mitä on aamulla päällä, iltapäivällä ne ovat tahroja täynnä. On sormivärejä, kuraa, ruokaa, räkää...
Ja jos aamulla katsoo tarkasti, on monen lapsen vaatteissa läikkiä ja tahroja, jotka eivät ole pesussa poistuneet.
Joka aamu puhdas paita, housut, sukat ja alkkarit. Aluspaita ja välihousut 2 pv samat, jos ovat puhtaat (tahraton, hajuton). Vaatteet ovat aina sopivat kaikin tavoin: hoikalla lapsella hihat, lahkeet ja paidan pituus käyvät pieniksi, vaikka vaate muutoin olisi sopiva. Vaatteet sointuvat toisiinsa värien ja kuosien puolesta. Kurahousut pesen joka päivä (tuon kotiin tarhasta), niitä on kahdet sen vuoksi. Kurakinttaita ja muita rukkasia useita, että voi päiväkodissa vaihtaa tarvittaessa. Kulahtaneita ja pesusta huolimatta tahraisia ei käytetä edes kotona.
Alapeukku; joka päivä 3-vuotiaalle puhtaat vaatteet (sukat voivat mennä 2 päivää), jotka ovat sopivan kokoiset, ehjät ja mukavat päällä sekä säähän sopivat. Vaatteet on luonnollisesti pesty ilman hajusteita.
Meillä myös vaihetaan joka päivä puhtaat vaatteet.