Naiskonduktööri poisti nuorukaisen junasta, mua ei työpaikalla huoritella
Kommentit (83)
En saanut luettua juttua, mutta otsikon perusteella oikea asenne konduktöörillä.
Mitä siinä uutisessa lukee? Näkyy vain otsikko.
Oikein teki. Joku raja se täytyy olla, miten ihmisiä työpaikalla kohdellaan.
Aivan oikein, kylä kasvattaa, hienosti toimittu.
M40
Asiaa, huorittelua ei tarvitse sietää.
Helsingistä torstaina ennen iltakahdeksaa lähteneessä Z-junassa kuultiin erikoinen kuulutus hieman ennen Pasilaa. "Pahoittelut, mutta tulee pieni viivästys. Odotamme vartijaa."
Junassa ollut lahtelaismatkustaja kertoi ESS:lle, ettei viivästys kestänyt kuin korkeintaan minuutin, sillä vartija tuli nopeasti paikalle. Nuorukainen poistettiin junasta. Hänen kaksi kaveriaan kehottivat pyytämään konduktööriltä anteeksi, mutta lopulta koko kolmikko poistui Pasilan asemalla.- Naiskonduktööri tuli vaunuumme ja sanoi: Olen sitä mieltä että mua ei työpaikalla huoritella. Koko vaunu oli ehdottomasti samaa mieltä, lahtelaismatkustaja sanoi.
- Se oli hyvä kasvatusveto. Osoitus, että jossain menee raja. Ja olihan se myös varoittava esimerkki siitä, että älä soita suutasi tai jäät asemalle.
Toivoisi että vastaavaan puututtaisiin jatkossakin tiukasti. Poliisillahan on nykyään halutessaan mahdollisuus antaa seksuaalisesta häirinnästä sakkoja mutta tuota keinoa ei ole lain pykälän kahden voimassaolovuoden aikana kertaakaan käytetty.
Helsingistä torstaina ennen iltakahdeksaa lähteneessä Z-junassa kuultiin erikoinen kuulutus hieman ennen Pasilaa. "Pahoittelut, mutta tulee pieni viivästys. Odotamme vartijaa."
Junassa ollut lahtelaismatkustaja kertoi ESS:lle, ettei viivästys kestänyt kuin korkeintaan minuutin, sillä vartija tuli nopeasti paikalle. Nuorukainen poistettiin junasta. Hänen kaksi kaveriaan kehottivat pyytämään konduktööriltä anteeksi, mutta lopulta koko kolmikko poistui Pasilan asemalla.
- Naiskonduktööri tuli vaunuumme ja sanoi: Olen sitä mieltä, että mua ei työpaikalla huoritella. Koko vaunu oli ehdottomasti samaa mieltä, lahtelaismatkustaja sanoi.
- Se oli hyvä kasvatusveto. Osoitus, että jossain menee raja. Ja olihan se myös varoittava esimerkki siitä, että älä soita suutasi tai jäät asemalle.
Ihanaa. Mahtavuutta. Naiset sietävät huorittelua liikaa, johtuen siihen liittyvästä häpeästä. Pelätään, että itsessä todella on jotain huoramaista ja se on jotenkin "ansaittua", kerran sen kohteeksi on joutunut. Vähän sama kuin miten uhri reagoi psyykkisesti raiskaukseen. Ei ehkä kehdata pitkään aikaan puhua.
Olen tosi tyytyväinen tuon kondarin toimintaan. Se parantaa kaikkien naismatkustajienkin turvallisuudentunnetta, kun nuo huorittelijat heitetään ulos.
Yhteen edellisistä kommenteista liittyen: vai oliko niin, että poliisin sakotusoikeutta seksuaaliseen häirintään liittyen vasta pohditaan?
Vierailija kirjoitti:
Lassukka taisi olla junamatkalla.
Mikä ihmeen lassukka? Huonosti käyttäytyvä nuori mies oli kyseessä. Juuri nyt on syytä tiukentaa suhtautumista seksuaaliseen häirintään ja huoraksi huuteleminen kuuluu tuohon kategoriaan. Kun paikalliset ääliöt lentävät ulos junasta sanallisen sikailun vuoksi ei johonkin fyysisempään ryhtyvilläkään ole perustetta huutaa rasismista tullessaan poistetuksi junasta.
Vierailija kirjoitti:
Yhteen edellisistä kommenteista liittyen: vai oliko niin, että poliisin sakotusoikeutta seksuaaliseen häirintään liittyen vasta pohditaan?
Alueuutisissa Ylellä sanottiin että se oikeus on poliiseilla ollut jo parin vuoden ajan.
Sitä jäin miettimään että mitenköhän se käytännössä tapahtuu, pitääkö olla todistajat ja mistä ne poliisit siihen paikan päälle kun tekijät tuskin jäävät pyydöstä odottamaan. No, ehkä poliisi tietää ja toivottavasti tämä pelote toimisi.
Mitä lie nulikoita, eihän noilla ole joillakin mitään käytöstapoja joka toinen sana vittu ja sylki lentää suusta, pissikset on samanlaisia. Hyvin toimittu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lie nulikoita, eihän noilla ole joillakin mitään käytöstapoja joka toinen sana vittu ja sylki lentää suusta, pissikset on samanlaisia. Hyvin toimittu.
T. tekopyhä snobi.
Ihan oikein! Pihalle vaan tollaset elukat.
Tota ei pysty lukemaan kirjautumatta, mutta otsikosta päätellen superkonnari.
Oikein.